Röd Ktm duke -05 stulen!

mc_duke2

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Ort
stockholm
Hoj
-05 ktm duke
Fick min Ktm duke 2 röd stulen i garaget i fältöversten/karlaplan någongång mellan den 13/7-15/7. En polare ringde till mig på söndagen den 15e och sa att han
sett hojjen på lidingö! Vi började prata runt med folk på lidingö för att få tips
om det fanns några kända typer som höll på med sånt här.
Vi fick några addresser och började åka runt och leta, helt otroligt nog så hittade vi hojjen utanför en av addresserna!
Sen kommer vi till det värsta och dummaste jag någonsin har gjort!
Efter att ha ringt polisen ett antal gånger och väntat i ca 1timme så säger polisen att vi ska möta dem på en korsande väg en bit ifrån hojjen.
Dumma som vi är så går vi ifrån hojjen för att möta polisen och då kommer
killen ner som har snott den och hoppar på och startar.
Hinner inte fram till honom och det blir jakt runt hela lidingö!
Polarn jagade honom med sin lc4 och 4 polisbilar hjälpte till.
Så klart så kom han undan uppe i skärsätra på lidingö och det är väl
där någonstans han har gömt den.
Jag vet nu vad killen heter som har tagit den, jag vet var han bor jobbar och
hanns långa polis register.Han är allmänt känd av alla och stjäl motorcyklar till
vardags! Polisen säger att dem inte kan göra något för att vi måste ta honom
på bar gärning.Vet inte riktigt vad jag ska göra nu.
NÅGRA FÖRSLAG?
(Ser ni den ring polisen eller mig på 0735-050831)
 

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Ort
08 söderort
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
Att han körde ifrån Polisbilarna är väl förståeligt men hur kunde han köra ifrån din polare? jaja, synd att inte Polisen hann skjuta varningskott i huvudet på han när han smet.
 

snowfire

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
cbr 1000rr
vänta utanför hans hem, sen när han kommer ut är det bara spöa på han, inge svårt alls, du har ju hans namn mm
Undrar bara varför gick du inte fram och hämtade hojen när du hittade den?
 

KungLudde

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2007
Ort
Lund, Skåne
Hoj
GPZ 600 i slutet av 80-talet, 600 Monster,600 Hornet och ZRX 1100 i slutet av 90-talet, 2006 Triumph Speed Triple 04:a, nu Aprilia Tuonon V4R 2012...
Vet inte riktigt vad jag ska göra nu.

Beklagar att ett djävla rövhål tagit din mc och som svar på din fråga så är det nog kört:huvet. Inte mycket du kan göra eller hur?

Jag vet vad jag gjort. Jag hade knackat fanskapet med ett tillhygge över knäskålarna:mad: .Ingen större risk att Polisen lägger några stora resurser för att få tag i en eventuell förövare med tanke på att han är känd sedan innan så dom avskriver det nog snabbt som en "uppgörelse"!

Hoppas att allting löser sig.....
 

Hamrin

Bleeaah
Gick med
28 Jan 2007
Ort
Falun
Hoj
Aprilia Tuono Factory
hälsa på han med ett brännbollsträ som inte är slipat. (altså många stickor kvar.) och sedan kan du ... ja... du förstår säkert :)
 

zxr2k7

Ny medlem
Gick med
17 May 2007
Ort
Åkersberga
Hoj
Yamaha XT660X
Har killen ett hederligt jobb på sidan av sin kriminella karriär? Prata isåfall med hans chef så han får kicken. Sen kan det bara sluta med fängelse för killen.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Har killen ett hederligt jobb på sidan av sin kriminella karriär? Prata isåfall med hans chef så han får kicken. Sen kan det bara sluta med fängelse för killen.



han är säkert it ansvarig hos swebank:rolleyes: men kryddar sin fritid med att sno hojar:arsele
 

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Ort
Gefle
Hoj
Nope
Ojojoj..ja tjänga på den djävulen så han inte vet vad han heter sen.
 

Tommy.exe

Guest
Om du har lite semester att ta ut så kan du ju slå upp ett tält utanför å campa på honom tills det händer nåt spännade... synd för övrigt att det är olagligt att betala folk för att knäcka en 40-50 ben i kroppen på honom.. annars hade det varit en fin idé...
 

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Midsommarkransen
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
Sjukt sjukt sjukt!

Fattar igentligen inte varför vi accepterar detta ? Borde inte finnas 500 proffs tjyvar utan snarare kanske 50 i hela sverige. En liten manifestation utanför tjuv hemmadressen kanske inte skulle skada iallafall. SJUKT att man ska behöva låsa sina grejer överhuvud taget faktiskt. :mad:
 

Fornell

Med Lem!
Gick med
28 Jun 2007
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha Dt 125 Lc ypvs -86, Yamaha DT 125 mx -81, Fiddy 110cc -06, Speedwaycykel Jawa 500cc -06
Håller med flera andra..
Tälta utanför huset och "prata" med han..
 

körarrn

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2007
Ort
blekinge
Hoj
ingen just nu
vänta utanför hans hem, sen när han kommer ut är det bara spöa på han, inge svårt alls, du har ju hans namn mm
Undrar bara varför gick du inte fram och hämtade hojen när du hittade den?



om man tar hojen från boven så räknas det ochså som stöld vet ej vrf men har inte han något motorfordon av ngt slag som polisen kan ta hand om tills du får tbx hojen (lider med dig)
 

Ingoberra

Leg Byfåne
Gick med
19 Jul 2003
Ort
Sandviken
Hoj
24 växlad Trek
om man tar hojen från boven så räknas det ochså som stöld vet ej vrf men har inte han något motorfordon av ngt slag som polisen kan ta hand om tills du får tbx hojen (lider med dig)

Man kan väl för fan inte stjäla sin egen motorcykel. Skulle tjuven anmäla en då eller?
 

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Lund
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Egenmäktigt förfarande tror jag det heter (inte säker).
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top