Quadrocopter?

Jacobsson

Sporthojsnörd
Gick med
22 Feb 2009
Ort
Landet
Hoj
...Rsv4
Den nya Dji Inspire verkar cool! nu lär väl priserna sjunka på 2´an. Får hålla ut till våren och se vad det blir
 

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Wentzels annonserar ut den för 27990:- kommer den ligga på sånt pris framöver så kommer nog inte Phantomen sjunka speciellt på grund av Inspiren
 

whippo

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Honda FMX 650 Ducati Scrambler UE
Det var ett tag sedan jag var ute och flög nu. Väntar på snö och är sugen på att få lite fina vinterbilder och film över Stockholm.

Hänger gärna på dig Maciej när du ska ut med din T810. Föresten har du sålt din F450?
 

whippo

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Honda FMX 650 Ducati Scrambler UE
Den nya Dji Inspire verkar cool! nu lär väl priserna sjunka på 2´an. Får hålla ut till våren och se vad det blir
Kanske det kommer en tre:a.

Nya uppdateringar av två:an som kom nyss med ny RC och möjligen hållbarare gimbal var ju inte dum. Är själv sugen på att köpa nya RC:n med hjulet som verkar fungera riktigt bra av de filmer jag sett.
 

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Det var ett tag sedan jag var ute och flög nu. Väntar på snö och är sugen på att få lite fina vinterbilder och film över Stockholm.

Hänger gärna på dig Maciej när du ska ut med din T810. Föresten har du sålt din F450?

Yes 450n är såld, säger till när t810n är klar och jag ska flyga :)
 

whippo

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Honda FMX 650 Ducati Scrambler UE
Från det jag har filmat 2014, lite utvalda klipp, mycket gjort med flygning.
 

Jacobsson

Sporthojsnörd
Gick med
22 Feb 2009
Ort
Landet
Hoj
...Rsv4
Funderar om man skulle våga köpa en ny phantom 2. Har sett många annonser där det står att det är den senaste versionen. Det är väl bara att det är den senaste nerladdade uppgraderingen? Senare tänkte jag på att köpa till fpv, vilken ska man då ha, finns ju en uppsjö på ebay? Det jag vill isåfall ha är ju bra räckvidd så att man inte börjar tappa bilden när man är långt bort. Förstog att vision räcker ungefär 700m, men skulle vilja ha lite bättre då dom säger att räckvidden är 1km. Går även den räckvidden att bygga ut? kanske inte för att det behövs men.
 

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sthlm/Tyresö
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Kul med quad/hexafolk! Själv har jag en hembygd F550. Har även en bil och ett par helisar, vägra bli vuxen :hihi
20141019_163045.jpg
 

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Nu har jag hunnit testa nya Gimbalen i luften, en del config kvar på den men den ska nog kunna funka bra.

Funderar på om jag skaffa en F450 eller liknande igen, ska köpa en Pixhawk till behöver en liten enkel quad/hexa för att kunna testa nya funktioner och leka lite med follow me funktioner och liknande.
 

Jacobsson

Sporthojsnörd
Gick med
22 Feb 2009
Ort
Landet
Hoj
...Rsv4
Sådär ja, då har man beställt en ny Phantom 2 med H3-3D. Blev den uppdaterade versionen, så förhoppningsvis ska det väl inte krångla denna gång.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Är det inte typ förbjudet att flyga runt med sånahärna?
Snackade med en fotograf igår som hade fått tvärstopp på sin ansökan om att få flyga ett bestämt datum.
 

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Är det inte typ förbjudet att flyga runt med sånahärna?
Snackade med en fotograf igår som hade fått tvärstopp på sin ansökan om att få flyga ett bestämt datum.
Finns en massa saker som är förbjudna men folk gör ändå ;-)

- - - Updated - - -

T810 bygget är i stort sett klart då det är lika bra att börja med ett bygge till, måste ha en testplatform för nya funktioner i flight controllern .-)

http://www.maciej.se/F450new.html
 

Jacobsson

Sporthojsnörd
Gick med
22 Feb 2009
Ort
Landet
Hoj
...Rsv4
I onsdags fick jag min nya Phantom, kopplade in gimbalen och startade upp den. Kameran hamnade i 45' grader och gick knappt att tilta upp eller ner. Och när man släppte rullen så gick kameran tillbaka till 45' grader. Laddade ner den sista mjukvaran för drönaren och kontrollen, kalibrerade. Det som hände då var att kameran nu bara hänger livlös rakt ner. Spenderade hela kvällen igår att greja med den men fick det inte att funka. Prata med företaget som jag köpte den ifrån och dom vill att jag skickar tillbaka den så skickar dom en ny. Är det ren jävla skit eller total otur?? Återstår väl att se om det är tredje gången gillt nudå....
 
Nyheter
Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top