Quadlock på endurohoj

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Ort
örebro
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
tjabba, någon som har testat att montera mobilen med ett quadlock på endurohoj? min fundering är om det ger med sig när man kommer i full fart över brötet i skogen. Med min taskiga dmn framgaffeln på surronen skakar det så förbannat ibland att ja nästan tappar känseln i händerna. jag använder en gammal mobil som gps i skogen så lossnar den så är det inte hela världen, men bortkastade pengar om jag kan få svaret här :)
 

ddaannnnee

Medlem
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Linköping
Hoj
f800gs-10 +640SM -05 +GPZ900r-88
Kör inte enduro, men haft quadlock några säsonger nu. Skulle inte tveka att sätta det på en enduro. Problemet brukar ju vara att vibrationerna dödar kameran, men om inte det är ett problem skulle jag inte tvekat.
 

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
BMW S1000XR 2017 | KTM 625 SXC 2004 | HONDA VFR 750FJ 1988 | R1 -06 (Såld) | KTM 990 SMT (Såld)
Jag kör inte enduro jag heller men jag har en quad lock på min 625 sxc som skakar rätt rejält på gruset. Inga problem såhär långt
 

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Köp en kopia på Temu. Köpt några stycken för under hundra spänn. Sitter som berget!
 
  • Gilla
Reaktioner: def

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Ort
örebro
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
Jag kör inte enduro jag heller men jag har en quad lock på min 625 sxc som skakar rätt rejält på gruset. Inga problem såhär långt
jag testar med kopia som Emlhult skrev. Vibrationerna är jag inte speciellt rädd för, Det är snarare ett våldsamt skakade/studsande över stenar och rötter i skogen när man ligger på lite hårdare.
 

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
jag testar med kopia som Emlhult skrev. Vibrationerna är jag inte speciellt rädd för, Det är snarare ett våldsamt skakade/studsande över stenar och rötter i skogen när man ligger på lite hårdare.
Jag har ett på min Kawa 230 jag kör runt med på gården och i skogen. Fastnade i en gran idag och föll som en fura (gran?). Telefonen satt kvar. Hade mobilen monterad på min numera sålda Sherco 300 som jag körde så hårt som jag kunde/vågade överallt och telefonen satt fast. Vibrationer vet jag inget om då jag inte har en iphone men dom säljer en vibrationsdämpare till den på Temu.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top