Qatar Airways Grand Prix of Qatar 2024

Shah Of Iran

Medlem
Gick med
2 Jul 2023
Ort
Stockholm
Hoj
Oklart
Men Morbidelli?!? Inte med alls. Någon som spekulerat om varför som jag missat?
Morbidelli klotade ganska ordentligt på portimao innan sepang testet och har därför missat allihop.


Sen har väl Morbidelli inte varit med sen dackefejden så är ingen skräll direkt att han inte är det nu heller.
 

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
Morbidelli gjotde väl några bra race med Lorenzos gamla ram i Petronas, men det var ju några år sen. 😄
Gissar att detta blir hans sista säsong.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Tre olika märken på pallen! 👍
JMart visar direkt att han blir "the one to beat".
Och kväll kan vi ana om det är Brad Binder / KTM eller Aleix / Aprilia eller ?? / ?? som utmanar.
Tror själv på BB / KTM ...
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Och kväll kan vi ana om det är Brad Binder / KTM eller Aleix / Aprilia eller ?? / ?? som utmanar.
Tror själv på BB / KTM ...
Brad binder är en favorit, mest efter hans roliga uttalande efter vinst: "KTM Put this awesome bike between my legs" haha
Han blir farlig i år! Inga mer krasher så är han riktig utmanare
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Pedro Acosta
🤩

Saknades lite erfarenhet för att nå hela vägen men fantastiskt att se honom köra, fight med de bästa av de bästa. Jag är redan ett fan, känns som att Pedro är en ny Valentino i vardande.

Pecco visar också varför han har en etta på sin hoj, medan Martin fick se sig snuvad på ledningen i mästerskapet av Brad Binder.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Vad ska man säga om Acosta?
Det går förstås att åka fortare om man inte ska lika långt, men inte så tokigt ändå.
Pedro kanske inte orkade längre än han gjorde , det är tungt köra en MotoGP hoj.
Men han kommer ! :)
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Banjon lägger i överjävlig-växel. Galet kul att Binder kan hänga på! Kan BB hålla i detta så kan det bli riktigt bra.

Grymt o se MM högt upp igen.
 

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
Däckslitage och däckkoll är nog lite väsensskilt mellan Moto2 och MotoGP.
Ja det är helt klart däcken som är den begränsande faktorn på hur fort dom kan köra. Otroligt hur duktiga dom är på att känna av var gränsen går. MM93 gick tex över gränsen lite på varv 18-19 när han täppte luckan till JM89, överhettade däcken och fick sänka tempot igen på varv 20 (tror jag det var).
När Pedro Acosta lärt sig det blir han farlig på riktigt. 😁
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Jag vet inte varför jag inte är mer imponerad av Acosta, men jag fick mest Zarco-vibbar av hans framfart i början och mycket riktigt så höll det inte. Även om han höll sig på hjulen hela vägen till skillnad från Zarco som krascha efter typ 5,5 varv i sin debut. Måhända en tursam gissning från min sida.

Men jag hoppas på att han blir en ny superstjärna som kan sätta alla andra på plats (och gärna slutar på andra plats i mästerskapet efter MM 😁).
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag vet inte varför jag inte är mer imponerad av Acosta, men jag fick mest Zarco-vibbar av hans framfart i början och mycket riktigt så höll det inte. Även om han höll sig på hjulen hela vägen till skillnad från Zarco som krascha efter typ 5,5 varv i sin debut. Måhända en tursam gissning från min sida.

Men jag hoppas på att han blir en ny superstjärna som kan sätta alla andra på plats (och gärna slutar på andra plats i mästerskapet efter MM 😁).
Första rejset på en gphoj, den lär äta däck mer hungrigt än allt annat han kört, så första rejset får man nog ge honom. Blir intressant att se hur det går för honom under de första rejsen, om han snabbt plockar upp och lär sig.

Kul att se mm på en annan hoj med. Han lär snart vinna ett rejs som det såg ut.
 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Intressant att läsa om skillnaden hur Bagnaia & Martin resonerar angående helgens race.

Martin:
“At the moment we have vibrations. I cannot use the rear brake and there are some points that are my strongest areas of riding which I cannot use.


“Let’s wait and let the engineers work. I have done my part, now they need to do theirs.”

Bagnaia:
“I rode in a different way. I found the performance in a different way which worked with the vibration. Today I just had a bit in the last two laps; in just one corner so it worked well"

Och detta är mina damer och herrar största skillnaden mellan Martin och Bagnaia. Jag kan ha problem med Martins uttalanden. Det är mycket skit runtomkring som ställer till det för honom (enligt han själv). Jag tror verkligen att detta kommer vara den avgörande punkten och varför Bagnaia alltid kommer klå Martin i det långa loppet.

Han känner sig berättigad till att få gå över tll fabriksstallet men klausulen säger annat i hans kontrakt (var tvungen att vinna VM för att det skulle hända). En del osköna uttalanden i media iallafall.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Intressant att läsa om skillnaden hur Bagnaia & Martin resonerar angående helgens race.

Martin:
“At the moment we have vibrations. I cannot use the rear brake and there are some points that are my strongest areas of riding which I cannot use.


“Let’s wait and let the engineers work. I have done my part, now they need to do theirs.”

Bagnaia:
“I rode in a different way. I found the performance in a different way which worked with the vibration. Today I just had a bit in the last two laps; in just one corner so it worked well"

Och detta är mina damer och herrar största skillnaden mellan Martin och Bagnaia. Jag kan ha problem med Martins uttalanden. Det är mycket skit runtomkring som ställer till det för honom (enligt han själv). Jag tror verkligen att detta kommer vara den avgörande punkten och varför Bagnaia alltid kommer klå Martin i det långa loppet.

Han känner sig berättigad till att få gå över tll fabriksstallet men klausulen säger annat i hans kontrakt (var tvungen att vinna VM för att det skulle hända). En del osköna uttalanden i media iallafall.
Ja, jag tror att det är lätt att underskatta Pecco pga hans lugna attityd och mjuka körstil. Han är varken en demon på banan som Marquez, en överlägsen diva som Lorenzo eller en spelevink som Rossi, så man tror att han håller sig inom ramarna. I själva verket ligger han och pressar gränsen och lite till hela tiden och är dessutom det som Simon Crafar kallar ”clever”. Sen skulle jag inte avfärda Martin efter säsongens första race, han kan uppenbarligen vara riktig giftig.
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top