Programmera java

Daytona Peter

hojlös :-(
Gick med
4 May 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Triumph Daytona T595 *såld*
Sitter och knåpar på ett litet java-program som ska fungera som en tipspromenad fast vid datorn. Tyvärr är mina färdigheter i java mycket knapphändiga så jag får inte skiten att funka.
Finns det någon vänlig själ som vill kolla på koden och ge tips?

Dessa två filer behövs:
Borttaget! Se senare inlägg.

Tack på förhand!
// Peter
 
Last edited:

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97

Daytona Peter

hojlös :-(
Gick med
4 May 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Triumph Daytona T595 *såld*
HanneZ skrev:
2491738 Vad ger den för fel?

Saken är den att jag inte får upp något vettigt felmeddelande. Det står docka tt det är i "public static void main(String[] args) throws IOException {" som felet finns. Om jag inte minns fel så betyder det att felet kan vara precis var som helst :(

Har en annan fråga: om jag har en vektor i en klass och vill använda den i en anna klass, hur länkar jag dit?


Och ja, jag är kass på java! :argpådato
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Daytona Peter skrev:
2491781 Saken är den att jag inte får upp något vettigt felmeddelande. Det står docka tt det är i "public static void main(String[] args) throws IOException {" som felet finns. Om jag inte minns fel så betyder det att felet kan vara precis var som helst :(

Har en annan fråga: om jag har en vektor i en klass och vill använda den i en anna klass, hur länkar jag dit?


Och ja, jag är kass på java! :argpådato
Jag gissar på felaktigt filnamn eller nåt sånt på filen som läses in. Om jag inte ser fel så skriver du in namnet på filen?

Edit: Hjärndödhet kan drabba även den bäste. Kommer felet när du kör programmet lr när du försöker "kompilera"?
 

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
...
Har du provat lägga klassen tipsfrågor2 längst ned i dokumentet?

Vill minnas att det alltid blev strul om man inte lade "public static void main(String[] args)"-grejen sist.
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Hmm, din kod lirar inte, t.ex så har klassen lasFil ingen metod definerad, du har lagt koden rakt upp och ned i klassdefinitionen.

Om man säger så här: Din kod behöver en rejäl refaktorering. Jag föreslår en grundläggande kurs i objektorienterad programmering.
 

Daytona Peter

hojlös :-(
Gick med
4 May 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Triumph Daytona T595 *såld*
sgtpepper skrev:
2491825 Hmm, din kod lirar inte, t.ex så har klassen lasFil ingen metod definerad, du har lagt koden rakt upp och ned i klassdefinitionen.

Om man säger så här: Din kod behöver en rejäl refaktorering. Jag föreslår en grundläggande kurs i objektorienterad programmering.

hehe jag har läst en kurs i java. Tyvärr tyckte jag det sög och lade minska möjliga energi på den kursen, och det får jag sota för nu, 4 år senare, eftersom jag måste ha den kursen för att kunna plocka ut min civ.ing.-examen.

Försöker bara få skiten att fungera och godkänd sedan ska jag göra mitt bästa för att glömma allt vad java heter :öl
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top