Probike

Bigbrother

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2021
Hoj
Indian
Tjena!
Någon som har erfarenhet utav Probike? Har beställt en hoj därifrån för X antal månader sedan. Den har i skrivande stund inte kommit. Jag har ingen panik att jag måste ha den nu heller, men det som jag reagerar på är att företaget, som jag upplever det duckar från frågor när den ska komma. Jag kan maila och ställa en fråga men får något helt annat till svar. Ett typiskt "politiker svar". Är det någon som varit med om liknande avseende företaget i fråga?
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Tjena!
Någon som har erfarenhet utav Probike? Har beställt en hoj därifrån för X antal månader sedan. Den har i skrivande stund inte kommit. Jag har ingen panik att jag måste ha den nu heller, men det som jag reagerar på är att företaget, som jag upplever det duckar från frågor när den ska komma. Jag kan maila och ställa en fråga men får något helt annat till svar. Ett typiskt "politiker svar". Är det någon som varit med om liknande avseende företaget i fråga?
Verkar vara fler som inte är helt överens med företaget ifråga:

 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Rent generellt är det svårt med transporter just nu pga pandemin. Nu vet jag inte vad du beställt, men det är svårt för asiater att få iväg gods som går med container åt det här hållet för de har dåligt med containrar.
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Probike hålls väl bara med HD och Aprilia som läget är nu? Är det en Aprilia du beställt så ha tålamod. Italien är inte sig självt riktigt ännu och det tar tid därifrån med transporter. Fick vänta 2 månader på en liten restad grej från GIVI. Ringde och återförsäljaren visste ingenting, stod som restad hela tiden. Dagen efter hade den kommit men italienarna hade inte uppdaterat.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Har haft med både Sollentuna och Sätra att göra. Förstklassig service och bemötande.

Sollentuna fixade min triples återkallade bromsbelägg på en timme med en dags varsel under högsäsong. Räddade en bandag. ?
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Själva butikerna kan jag inte säga så mkt om men de äger rättigheterna till HD och aprilia vilket gör att de importerar allt själva. Hojarna borde de ju få när de flesta andra får dom sen finns det nog en prioriterings ordning också och där ligger norden långt ner. När det kommer till reservdelar så är dom verkligen sämst av alla. Allt tar tid och måste beställas för det finns inte på lager. Jag hade en rsv4r och endast att få en ny dekal till sidokåpan tog långt mer tid än vad som var ok.
 

Вояж

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2014
Ort
Skåne
Hoj
Ural, Buell, Yamaha, IZH
Mig veterligen förlorade Probike ensamrätten på HD av någon anledning. Har enbart negativa erfarenheter av Probike i Malmö. Håller inte vad de lovar i verkstaden och storkäftad säljare på deras HD avdelning. Kan inte rekommendera.
 

heman81

Medlem
Gick med
1 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
08 - KTM 690e/sm
Har haft med både Sollentuna och Sätra att göra. Förstklassig service och bemötande.

Sollentuna fixade min triples återkallade bromsbelägg på en timme med en dags varsel under högsäsong. Räddade en bandag. ?
Var i Sollentuna för att kolla om de kunde ordna beläggen på min som också ska bytas, fanns ingen personal i butiken förutom en.. Så när vi kikat runt i 20 min utan framgång gav jag upp.. byter de beläggen eller tror du man kan få dem med sig dem och byta själv? Köpte för övrigt hojen där.
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Dom har två som slutat. Tyvärr har det drabbat en kvinna i min grupp som har sin hoj ståendes där efter att hon klotade ganska nyligen. Tar sin evinnerliga tid tyvärr. Nån här kan väl hoppa in och ta någon av tjänsterna ?
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Mig veterligen förlorade Probike ensamrätten på HD av någon anledning. Har enbart negativa erfarenheter av Probike i Malmö. Håller inte vad de lovar i verkstaden och storkäftad säljare på deras HD avdelning. Kan inte rekommendera.
Det var länge sen Probike hade HD...
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Då har de förlorat både BMW och HD vilket säger en del.
När jag pratade med BMW Sverige om problem med Probike och ett garantiärende så lös det ju igenom att dom inte var helt nöjda med Probike som företag, och ganska kort tid efter det så blev det officiellt att dom tappade BMW. BMW är nog ganska rädda om sitt varumärke :fakta
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
När jag pratade med BMW Sverige om problem med Probike och ett garantiärende så lös det ju igenom att dom inte var helt nöjda med Probike som företag, och ganska kort tid efter det så blev det officiellt att dom tappade BMW. BMW är nog ganska rädda om sitt varumärke :fakta
Förstår det med "billiga" bakljus som spricker inifrån... :hihi
 

Surre

--------------
Gick med
12 Sep 2004
Ort
Huddinge
Hoj
Yamaha Ténéré 700
Undrar om dom kommer tappa Triumph nu när det öppnar en ny ÅF som säljer Triumph norr om Stockholm.
Probike har kvar Triumph till augusti, enligt uppgift. Servade min hoj hos Triumph Stockholm norr i förra veckan. Allt är inte färdigt, men det börjar arta sig. Annars finns det ju Duccar att vila ögonen på där så länge.
 

Smygarn76

Medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Chav-ville
Hoj
Speed Triple
Probike har kvar Triumph till augusti, enligt uppgift. Servade min hoj hos Triumph Stockholm norr i förra veckan. Allt är inte färdigt, men det börjar arta sig. Annars finns det ju Duccar att vila ögonen på där så länge.
Spännande, jag går i Tuono-tankar då det varit lite sisådär med Triumph verkstäder i Stockholmområdet.
Kanske får tänka om. Samtidigt så tycker jag Triumph är rätt röviga genrellt när det gäller att inte dela verkstadsmanualer eller liknande. Aprilia erbjuder fortfarande sina utan att man ska behöva betala för att logga in på någon webbsida för att hämta sprängskisser eller hitta NM på saker som ska dras åt.
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Probike Sätra är tomtar. Bara intresserade av HD. Har man tex Aprilia så ska man försöka hitta andra verkstäder/beställa delar på nätet.
 
Nyheter
KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Top