Pro Superbike Knutstorp

wizna

wasnt me ?
Gick med
30 Jul 2006
Ort
oslo
Hoj
ett gäng kawor
är fröken bitter?

Är du alltid så bitter ?

Bara för att du blev varvad 2 gånger under ditt inhopp i en vanlig SM SBK tävlingen, så behöver du inte ta ifrån någon annan prestationen att göra inhopp i en Pro tävling.

Arne gjorde helt rätt som körde. Och han körde med den äran enligt mig.Fantastiskt bra kört! Att kasta ur sig sådana här saker främjar inte motorsporten som du alltid bruka säga att du jobbar för.

Kliv tillbaka upp på hojen ut på hojen och ha roligt som alla vi andra har.
Du är inte tillräckligt gammal för att sitta o vara bitter på ett forum.

// Pontus

Det är lugnt, jag har dryga 15 år på mig :D

EDIT: Men ska jag vara helt ärlig är jag väldigt kluven till den här typen av inhopp. Dels är det kul när folk vågar ta ett steg uppåt och dels är det ett kraftigt underbetyg till Pro Superbike när "vem som helst" kan betala och vara med och köra. Att testa ett wildcard i en vanlig Superbike-tävling känns som ett bättre steg från Rookie.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Är du alltid så bitter ?

Bara för att du blev varvad 2 gånger under ditt inhopp i en vanlig SM SBK tävlingen, så behöver du inte ta ifrån någon annan prestationen att göra inhopp i en Pro tävling.

Arne gjorde helt rätt som körde. Och han körde med den äran enligt mig.Fantastiskt bra kört! Att kasta ur sig sådana här saker främjar inte motorsporten som du alltid bruka säga att du jobbar för.

Kliv tillbaka upp på hojen ut på hojen och ha roligt som alla vi andra har.
Du är inte tillräckligt gammal för att sitta o vara bitter på ett forum.

// Pontus
Haha! Du läser mina inlägg som djävulen läser bibeln :D

Jag skrev att jag tyckte det var bra att han gjorde ett inhopp samtidigt som jag tycker att det är lite konstigt att "vem som helst" kan hoppa in i det som ska vara vår kungaklass. Därav jämförelsen med Allsvenskan som ledde till Svenska Cupen som ledde till SO. Men det blev kanske lite för krångligt för att du skulle hänga med ;)

Tror du på fullaste allvar att jag skulle vara bitter för att jag blev varvad? Jag började min "karriär" med att bli varvad och att Kubberöd och pojkarna är mil bättre än mig kom knappast som någon chock :)

//Perra
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Haha! Du läser mina inlägg som djävulen läser bibeln :D

Jag skrev att jag tyckte det var bra att han gjorde ett inhopp samtidigt som jag tycker att det är lite konstigt att "vem som helst" kan hoppa in i det som ska vara vår kungaklass. //Perra
Arne är inte vem som helst, låga 1.03 tider är knappast något att skämmas för.

Hur snabb tycker du man måste vara för att få köra Pro då?
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Om man vill att Pro Superbike skall få större startfält så måste vi också acceptera en större spridning mellan toppen och botten. Det är inte så jävla många piloter här i landet som kör sub 60 på Knudan.
 

R1kard

#90 R6 Cup
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Höör
Hoj
R6 2014
Haha mitt i kriget passar jag på att fråga igen, vad kan en säsong gå på i Pro?

Svår fråga men man kan alltid säga ungefär :tungan
 

-Hjalmarsson-

Fortfarande Rookie
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Varberg
Hoj
GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87
Haha mitt i kriget passar jag på att fråga igen, vad kan en säsong gå på i Pro?

Svår fråga men man kan alltid säga ungefär :tungan

Du kan väl kanske räkna med 20-25 000 per tävling. Plus träning och en hygglig bajk.
 

-Hjalmarsson-

Fortfarande Rookie
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Varberg
Hoj
GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87
Fyfan inga småsummor där. Dem hade ju 3 heat nu helgen på knudan, antar att det innebär 3 uppsättningar däck också? :jisses

Däck som du måste köpa av greven eftersom de kör med enhetsdäck. Tveksam om några av PRO-åkarna vänder på svålarna alà rookiestyle till kvalet.
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Beror ju lite på hur man räknar, men mitt inhopp gick på närmare 30.000:-

Skall det vara en perfekt tävlingshelg så kostar det det x 8 helger!
+ 50000:- - 150000:- Alltså i runda slängar 2-390000:-

Köra billigt runt 150000:-
Begade sulor inga försäsongsträningar, standardhoj utan vurpor:)
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Arne är inte vem som helst, låga 1.03 tider är knappast något att skämmas för. Hur snabb tycker du man måste vara för att få köra Pro då?
Det är uppenbart att varken du, Micke, eller Pontus är ett dugg intresserad av att försöka förstå det jag skriver utan ni vill mest gnälla för att ni stör er på mig.

Jag skrev "vem som helst" inom citationstecken för att inte peka ut någon enskild person, framförallt inte Arne, utan mer peka på företeelsen att den som vill kan hoppa in i svensk roadracings kungaklass. Det är absolut inget fel att göra det (för att vara ÖVERTYDLIG) och har jag påstått att någon av förarna ska skämmas?

Jag tycker att klassen ska innehålla de 25-30 snabbaste förarna vi har, inte de 13-15 som har råd eller lust.

Trist att det är så sjukt lågt i tak att folk ska bli upprörda så fort man diskuterar saker som inte är bra och vad man kan göra för att förbättra. Allt kan inte vara en enda lång fruktstund där alla bara har det härligt.

Pro Superbike har gått från många startande till betydligt färre och trenden är tydlig. Antingen sticker man huvudet i sanden eller så funderar man på meningen med klassen, vilka som borde köra där och hur man får dem att göra det.

Det senaste dagarna har jag läst flera bloggar där förare gärna vill köra men pga enhetsdäck, enhetsbränsle och höga startavgifter så kan de inte vara med. Vem vinner i längden på att det är för dyrt att köra? Fundera på det istället för att hänga upp er på småsaker.
 

Steny

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2003
Ort
Kalix
Hoj
Helt Nytt
Om man vill att Pro Superbike skall få större startfält så måste vi också acceptera en större spridning mellan toppen och botten. Det är inte så jävla många piloter här i landet som kör sub 60 på Knudan.

Helt rätt, i SS600 finns kanske 4 st samt några avdankade som jag :) det är allt som finns tyvärr.

Skall det vara en perfekt tävlingshelg så kostar det det x 8 helger!
+ 50000:- - 150000:- Alltså i runda slängar 2-390000:-

Köra billigt runt 150000:-
Begade sulor inga försäsongsträningar, standardhoj utan vurpor:)


Vi räknade på att köra finalen det landar på ca 30:- när jag räknade på säsongerna tidigare år räknade jag på 50/tävling för då täcker det in vurpdelar, däck och lite extra träningar.
 
Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Som sagt: Perra du märker själv hur bra det hela funkar. DU fått ett bestående avtryck i reptilhjärnan av "Trident-Arne 56år" på sin BMW S1000RR som irriterande nog körde fortare än dig/andra ungdomar runt Kudan...:)
Javisst... :rolleyes:

Såg inte en sekund av nämnde förare i TV, möjligtvis när de filmade framifrån i starten.

Och vad har farten i relation till mig med saken att göra?

Men om vi ska gå på din linje så är det väl dags att göra det ännu lite dyrare så att ännu färre kan vara med. Tror det är kanon för sporten, det går ju fantastiskt bra med dagens upplägg :tummenupp
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Det är uppenbart att varken du, Micke, eller Pontus är ett dugg intresserad av att försöka förstå det jag skriver utan ni vill mest gnälla för att ni stör er på mig.

Jag skrev "vem som helst" inom citationstecken för att inte peka ut någon enskild person, framförallt inte Arne, utan mer peka på företeelsen att den som vill kan hoppa in i svensk roadracings kungaklass. Det är absolut inget fel att göra det (för att vara ÖVERTYDLIG) och har jag påstått att någon av förarna ska skämmas?

Jag tycker att klassen ska innehålla de 25-30 snabbaste förarna vi har, inte de 13-15 som har råd eller lust.

Trist att det är så sjukt lågt i tak att folk ska bli upprörda så fort man diskuterar saker som inte är bra och vad man kan göra för att förbättra. Allt kan inte vara en enda lång fruktstund där alla bara har det härligt.

Pro Superbike har gått från många startande till betydligt färre och trenden är tydlig. Antingen sticker man huvudet i sanden eller så funderar man på meningen med klassen, vilka som borde köra där och hur man får dem att göra det.

Det senaste dagarna har jag läst flera bloggar där förare gärna vill köra men pga enhetsdäck, enhetsbränsle och höga startavgifter så kan de inte vara med. Vem vinner i längden på att det är för dyrt att köra? Fundera på det istället för att hänga upp er på småsaker.

Klart man ska diskutera, men av någon anledning så upplevs dina inlägg ganska ofta negativt kritiska mot allt möjligt, typ som klagomuren fast digitalt då.

Att föreslå genomtänkta kreativa förbättringar som gynnar sporten är mycket roligare att läsa än att läsa tomgångsgnäll hur dåligt att är redan innan tävlingen.

Jag tror du ser förarna ur kundperspektiv och arrangören som säljare, men arrangören kan inte göra alla kunder nöjda till 100% och då måste det sågas och klankas, men glöm då inte att det är skillnad på kommersiellt vs ideellt.

Visst vore det kul att se fulla startfält i Pro men dom blir knappast fulla av att "någon" sitter och undrar varför "vem som helst" kan ställa upp och köra.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Klart man ska diskutera, men av någon anledning så upplevs dina inlägg ganska ofta negativt kritiska mot allt möjligt, typ som klagomuren fast digitalt då.
Men det är sällan diskussionen handlar om sakfrågan, istället ska folk försöka tjäna taffliga poäng genom personangrepp.

Att föreslå genomtänkta kreativa förbättringar som gynnar sporten är mycket roligare att läsa än att läsa tomgångsgnäll hur dåligt att är redan innan tävlingen.
Tomgångsgnället kan ju iofs bero på att de som arrangerar tävlingar sällan lyssnar på de som ska köra utan gör det som passar dem bäst och sen ska förarna stå där med mössan i hand och tacka så hemskt mycket för att de får vara med.

Redan förra året "gnälldes" det på att tex Mantorp hade sin träning på torsdagen. Uppenbarligen var det ingen som brydde sig...

Jag tror du ser förarna ur kundperspektiv och arrangören som säljare, men arrangören kan inte göra alla kunder nöjda till 100% och då måste det sågas och klankas, men glöm då inte att det är skillnad på kommersiellt vs ideellt.
Pro Superbike och SO är knappast ideellt. Betalar man dryga 2000:- för att få köra 1-1½ timme tycker jag att man kan få säga vad man tycker, oavsett om det är ideellt eller inte.

Visst vore det kul att se fulla startfält i Pro men dom blir knappast fulla av att "någon" sitter och undrar varför "vem som helst" kan ställa upp och köra.
Det har vi "diskuterat" tidigare men som vanligt kan man inte ens andas att det kanske finns ett problem förrän Fruktstunds-maffian klampar in och kräver lösningar direkt, eget engagemang osv osv. Det är inte en fråga för ett forum på nätet utan det är något för Svemo att fundera på tillsammans med sina förare, STCC, TTA, SO eller vad man nu vill (om man ens vet vad man vill).
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Tomgångsgnället kan ju iofs bero på att de som arrangerar tävlingar sällan lyssnar på de som ska köra utan gör det som passar dem bäst och sen ska förarna stå där med mössan i hand och tacka så hemskt mycket för att de får vara med.

Redan förra året "gnälldes" det på att tex Mantorp hade sin träning på torsdagen. Uppenbarligen var det ingen som brydde sig...

.

Vet du vad? Idag ska jag inte ens be dig engagera dig i din lokala klubb. Jag ska göra det jävligt enkelt för dig.
Ge arrangören ett bra alternativ till det upplägg du nu klagar på. Bara ett förslag! Du behöver inte lägga en krona i soppakostnad och ta dig till nåt möte, du behöver inte kratta en enda jävla sandfålla eller måla klubbstugan en lördag i april, du behöver bara komma med ett KONSTRUKTIVT förslag på hur man ska kunna få ekonomi på en SM-tävling i månadsskiftet september/oktober. Klarar du den utmaningen? Man eller mus!!
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top