Presidentvalet i USA 2024

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Är väl på tiden att årets val får en egen tråd och slippa åka snålskjuts på 2020.

Vi har alltså ett val i höst som i praktiken verkar stå mellan en 80 årig halvt senil gubbe som blandar ihop folk och en 78 årig halvt senil gubbe som blandar ihop folk. Ja Nikki Haley finns i teorin kvar men i praktiken är det dessa två.

Den ena har en korrupt och kriminell son och den andra verkar vara korrupt och kriminell själv utan att behöva hjälp av sina söner. Båda gillar att ta jobbet med sig hem på ett sätt som inte riktigt anses ok och den ena verkar ha väldigt svårt att acceptera förluster och har som följd av det i runda slänga 91 åtalspunkter hängande över sig. Båda har popularitetssiffror på en bit under 50%. Och även om båda har blandar ihop folk och uppträder förvirrat, så får väl Biden anses ha dragit i från på senare tid, vilket borde ge mer fokus på hans vicepresident. Vad anser folk egentligen om HENNE, hon var väl åtminstone förr lite mer vänster än Biden.

Det är alltså det bästa USA lyckades få fram av 332 miljoner människor. Vem kommer att vinna tror ni och varför?

Nästan samtliga opinionsundersökningar på senare tid verkar peka på Trump. Har de rätt eller kommer mittenväljaren skrämmas bort? Kommer Trumps alla pågående rättsfall påverka något? Kommer Bidens förvirrade uppträdande skrämma bort fler? Överlever Biden ens ända fram till valdagen? Vem blir Trumps kandidat till vicepresident? Kommer rättsprocesser att pågå mot Trump även medan han är sittande president? Kommer Trump bli så vek mot ryssarna som många i Europa fruktar, kommer han t.o.m. innebära början till slutet för NATO som vi känner det?

Trump har ju redan lyckats förlora ett val mot Biden, räknar man faktiska röster har han tom lyckats få färre röster än Hillary Clinton. Men Bidens första period kan ju knappast anses ha varit en framgångssaga ens sedd med demokratiska ögon.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Apropå korruption så är ju inte bara Bidens son korrupt, fadern är ju grundligt korrupt med.

Men ja, det är ju inget roligt val som de obundna har att göra. Åas, det är ju just de väljarna som Trumpen lyckades mobilisera förra valet eftersom att han faktiskt skenbart tog deras sida mot politikereliten.

Det hade ju varit roligt om de övriga kandidaterna utanför unipartiet fick lite mediatid med, för de finns där och går utmärkt att rösta på. Hade ju varit lite roligt om en av dem blev president och på riktigt tog upp kampen med etablissemanget.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Tycker som ni andra om dessa senila gubbar.
Fanns det inget bättre bland 330milj+ amerikaner. :(

Såg ni när Hunter stövlade in på nån typ av pressträff bland guvernörerna och sa att han kunde svara på alla frågor dom hade där och då?
Finns det något bra skäl till att detta förhör måste ske bakom lyckta dörrar?
Annat än som Dem säger för att kunna förvanska orden i efterhand?
Borde väl funka med öppet förhör eller? :va
Borde väl vara bättre att bevisa hur korrupt han (och fadern) är öppet inför alla?
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Vivek Ramaswamy har bjudit på några godbitar.
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag lade den här för att gamla tråden låg här. Var det inte du som startade den där? Eller blev den kanske flyttad...
Minns inte hur det var, det fanns ju en tid då forumet var nedlusat med aktivister som förstörde alla trådar så ibland var det lika bra lägga den här direkt.
Nu har nästan alla fäktats bort så det är rätt behagligt och hyfsat skön ekokammare.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag vet inte vad man skall tycka om valet, fler och fler verkar ju fatta att det står mellan två väldigt dåliga, extrema eller konstiga alternativ. Att demokraterna inte tar tag i detta innan de helt garanterat förlorar (om de inte fuskar) är ett fullständigt mysterium och bara det är en bra grund för olika konspirationsteorier.
Sedan är det väl helt enkelt så att folk vill inte ha massinvandring och woke, och vill man inte ha det så är det Trump i USA och andra i samma falang i Europa som gäller.
Personligen så väljer jag Trump alla dagar i veckan före Biden om jag hade fått välja, inte för hans narcissism och störning, som bara är sorglig, utan för hans handlingskraft och politik.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Så klart. Har ju alla med normal tankeförmåga vetat i ca 4 år.
 

Bifogat

  • 1000044049.jpg
    1000044049.jpg
    339.2 KB · Visningar: 16

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tittade på listan av registrerade kandidater. Och jävlar i analen, det är många.

independents och nonpartisans tycker jag behöver en kraftig belysning eftersom att valet står mellan en sån och två knasval från unipartiet. Det måste gå att vaska fram något bättre bland de obundna än en senil, korrupt inventarie av tveksam sexuell karaktär och ett bombastiskt orange troll.
Jag vet att det finns både smarta och sansade amerikaner med arbetsbar politisk åskådning. De behöver få komma fram i politiken bara.
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Bra intervju med Mattias Karlsson om Trump. Håller med om analys men inte slutsatsen
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Bra intervju med Mattias Karlsson om Trump. Håller med om analys men inte slutsatsen
Eftersom jag är expert på tankeläsning, men möjligen inte alla andra forumdeltagare, delar jag den länk du glömde få med ;)


EDIT: Håller med om att det var en bra intervju. Sätter fingret på vad som kan hända när tilliten till samhällsinstitutioner förstörs, konspirationsteorier flödar och det i förlängningen eroderar den mellanmänskliga tillit som håller ihop ett samhälle.
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Eftersom jag är expert på tankeläsning, men möjligen inte alla andra forumdeltagare, delar jag den länk du glömde få med ;)


EDIT: Håller med om att det var en bra intervju. Sätter fingret på vad som kan hända när tilliten till samhällsinstitutioner förstörs, konspirationsteorier flödar och det i förlängningen eroderar den mellanmänskliga tillit som håller ihop ett samhälle.
Sorry, hade en print screen som jag missade bifoga.

Mattias är så bra.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top