linus_brum
Brum brum
Igår infall det sig äntligen... eftermiddag, lilltjejen sov, fint väder, och inget annat på schemat.
Av med vintertäcket, blåsa bort lite damm, spreja kedjan... lite choke, och håller tummarna medans jag trycker på startknappen. Chugg, chugg, chugg, chu... nähä. Stått med datatool optimiser hela vintern, men det var inte mycket kräm i batterit. Ut och knuffa runt på 250 kilo hoj, upp för backen, ner för backen, ingenting... upp igen, ner, tände och dog några gånger, sen gick den igång, och väckte hela Onsala...
Körde lite fram och tillbaka på gatan för att värma upp den, upp på tomten (för att få lite nerförsbacke atta starta i), och på med kläderna.
Jäkligt skönt väder, och nästan lite för varmt för allvädersstället. Läder hade nog blivit för kallt, eftersom det är perforerat som ett durkslag. Snirklade runt lite vid Fjärås, och sedan en tur längs gamla Varbergsvägen till Frillesås. Fick stanna på vägen och fylla på med soppa och luft. Varning för luftpumpen vid Shell i Fjärås, som visar helt fel (+5 PSI).
Jäkligt härligt att komma ut, även om det blev under två timmar. Som vanligt så blir man förvånad av accelerationen efter vinteruppehållet. Hoppas att komma ut på lite långturer i år, känns som att det är vad den här hojjen lämpar sig bäst till.
Nån som är bra på att ställa in förgasare? Tycker inte att den verkar gå så bra på låga varv, när man ligger och krypkör bakom bilar (jojo, en lösning är att aldrig ligga under 7k, men man får ju köra snällt genom bostadsområden när man är en ansvarsfull familjefar).
På inköpslistan: Nytt batteri, det är tungt att knuffa 1250cc...
Av med vintertäcket, blåsa bort lite damm, spreja kedjan... lite choke, och håller tummarna medans jag trycker på startknappen. Chugg, chugg, chugg, chu... nähä. Stått med datatool optimiser hela vintern, men det var inte mycket kräm i batterit. Ut och knuffa runt på 250 kilo hoj, upp för backen, ner för backen, ingenting... upp igen, ner, tände och dog några gånger, sen gick den igång, och väckte hela Onsala...
Körde lite fram och tillbaka på gatan för att värma upp den, upp på tomten (för att få lite nerförsbacke atta starta i), och på med kläderna.
Jäkligt skönt väder, och nästan lite för varmt för allvädersstället. Läder hade nog blivit för kallt, eftersom det är perforerat som ett durkslag. Snirklade runt lite vid Fjärås, och sedan en tur längs gamla Varbergsvägen till Frillesås. Fick stanna på vägen och fylla på med soppa och luft. Varning för luftpumpen vid Shell i Fjärås, som visar helt fel (+5 PSI).
Jäkligt härligt att komma ut, även om det blev under två timmar. Som vanligt så blir man förvånad av accelerationen efter vinteruppehållet. Hoppas att komma ut på lite långturer i år, känns som att det är vad den här hojjen lämpar sig bäst till.
Nån som är bra på att ställa in förgasare? Tycker inte att den verkar gå så bra på låga varv, när man ligger och krypkör bakom bilar (jojo, en lösning är att aldrig ligga under 7k, men man får ju köra snällt genom bostadsområden när man är en ansvarsfull familjefar).
På inköpslistan: Nytt batteri, det är tungt att knuffa 1250cc...