Powerbank (nödladdare till läsplatta)

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Jag har en sån här som med hög sannolikhet är likadan. Självklart kan man inte ta ur 50Ah ur den men den laddar min Air 4ggr och verkar inte ha tappat märkbart med kapacitet under det halvåret jag haft den.

Hur upplever du laddtiden?
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
I många batteripack är det 3,7V, dvs inte dom 5V som USB-porten levererar, så bara där försvinner 35%, eftersom det är Wh som är intressant, inte antal Ah :fakta Sen tillkommer naturligtvis alla andra förluster vid laddningen också.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Varför åker du buss när du uppenbarligen inte gillar det?
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Du tänker ju sitta med näsan i paddan hela tiden.:hihi

Har inget med att åka buss att göra, tycker det är rätt ok att åka buss men kan vara gött å ha ngt att döda tiden med:tummenupp
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Självklart, men skulle man tyckte det var askul skulle man ju i stället njuta av åkturen.

Kommer säkerligen att njuta av både turen och omgivningen men jag lär inte sitta med näsan klistrad mot rutan i 30h bara för det:huvet
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Det skall säkert vara 3000 laddcykler. Det är dessutom rimligt.

Ja det låter rimligt. Men för någon som har dålig koll är det definitivt inte så de kommer läsa den informationen.

"Användningstid: Starthjälp ca. 10 ggr då laddaren är fulladdad.
Laddning av mobiltelefon ca. 3000 gånger"
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Helt sant en dåligt skriven spec. men om ngn nu tror att ett batteri i den storleken, även fysiska, klarar att ladda luren 3000 ggr kanske dennes personliga assistent talar om att så inte är fallet ;)
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Helt sant en dåligt skriven spec. men om ngn nu tror att ett batteri i den storleken, även fysiska, klarar att ladda luren 3000 ggr kanske dennes personliga assistent talar om att så inte är fallet ;)

Jag tror det är rätt många som inte har koll på varken vad ah är eller hur många som ryms i ett mobilbatteri och därför inte ser något konstigt. Eller i bästa fall tänker att det är en nolla eller två för mycket. Få är nog beredda på max 4 laddningar ur något som går på en tusenlapp.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag har hört att de största inte får tas i handbagaget, kanske värt att tänka på. Jag har 10400mAh. Räcker bra för telefonen. Håller minst för en älgjakt. :gnissla
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Jag har hört att de största inte får tas i handbagaget, kanske värt att tänka på. Jag har 10400mAh. Räcker bra för telefonen. Håller minst för en älgjakt. :gnissla

På en buss:va
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top