Postnords budbärare ljuger och suger!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Klockan 03:02 i natt ändrades status på spårningssidan till "ditt paket gick inte att leverera"
Klockan 06:05 i morse kom ett SMS "Budet kunde tyvärr inte leverera paketet"

Jag var hemma vid båda tillfällena och borde ha vaknat av både bankandet på dörren och helikopterns hovrande, för det fanns varken hjulspår eller fotspår i nysnön som kom i natt...
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Klockan 03:02 i natt ändrades status på spårningssidan till "ditt paket gick inte att leverera"
Klockan 06:05 i morse kom ett SMS "Budet kunde tyvärr inte leverera paketet"

Jag var hemma vid båda tillfällena och borde ha vaknat av både bankandet på dörren och helikopterns hovrande, för det fanns varken hjulspår eller fotspår i nysnön som kom i natt...
Dålig svenska på PostNord.
Det skulle stå "Ditt paket blir inte levererat, orkar inte gå....".
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Men de har en medarbetare som gör sitt jobb som alla borde. :fakta
Han levererade min nya router så jag nu har internet igen.:tummenupp
Ett tag trodde jag han var den ende så jag erbjöd mig att lägga ett gott ord vid lönesamtalet med lönesättande chef! :hihi
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Klockan 03:02 i natt ändrades status på spårningssidan till "
Klockan 06:05 i morse kom ett SMS "Budet kunde tyvärr inte leverera paketet"

Jag var hemma vid båda tillfällena och borde ha vaknat av både bankandet på dörren och helikopterns hovrande, för det fanns varken hjulspår eller fotspår i nysnön som kom i natt...
Den enkla förklaringen bakom
ditt paket gick inte att leverera
Budet kunde tyvärr inte leverera paketet"
är att budet var sjukt !

Eller så har nått gått fel som när jag väntade på mitt ABBA stand med Front Lift.
Det hade varit i Göteborg och vänt och var nu i Tomteboda kunde ett hjälpsamt Postombud visa. Till slut kom det till Hemköp Stigbergstorget istället för vanliga utlämningsstället.
Men det kom till sist !
Jag önskar dig att det ska gå bra !
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Postnord klarar inte av att leverera brev på två dagar. Så nu vill man ha lite mera tid....5 dagar.

"Det servicekrav på Postnord som Annemarie Gardshol vill se sänkt säger i dag att 95 procent av breven ska vara framme på två dagar.

– Tittar vi på kvaliteten i fjärde kvartalet så klarar vi inte det regulatoriska kravet, säger hon.

Enligt Gardshol borde servicekravet sänkas till 85 procent av breven levererade inom tre dagar, kombinerat med ett krav på att 97 procent av breven ska vara framme inom fem dagar." //DN

Utdelning 1 dag i veckan snart då...
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Postnord klarar inte av att leverera brev på två dagar. Så nu vill man ha lite mera tid....5 dagar.

"Det servicekrav på Postnord som Annemarie Gardshol vill se sänkt säger i dag att 95 procent av breven ska vara framme på två dagar.

– Tittar vi på kvaliteten i fjärde kvartalet så klarar vi inte det regulatoriska kravet, säger hon.

Enligt Gardshol borde servicekravet sänkas till 85 procent av breven levererade inom tre dagar, kombinerat med ett krav på att 97 procent av breven ska vara framme inom fem dagar." //DN

Utdelning 1 dag i veckan snart då...
Räcker gott och väl för mig.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Eftersom vi får i snitt ett halvt till ett kg post vid varje tillfälle nu och det är för löpande bokföring så vill jag inte gärna ha det ännu sämre.
"Vi klarar inte kraven så de måste sänkas" är jävligt konstig argumentation. Lös uppgiften eller ge den till någon som kan.
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Eftersom vi får i snitt ett halvt till ett kg post vid varje tillfälle nu och det är för löpande bokföring så vill jag inte gärna ha det ännu sämre.
"Vi klarar inte kraven så de måste sänkas" är jävligt konstig argumentation. Lös uppgiften eller ge den till någon som kan.
Det är väl signifikant för problemlösning i offentliga verksamheter. Titta på hur man försöker lösa rekryteringen till polisutbildningen genom upprepade sänkningar av kraven. Snart så kommer väl både intagna på Säter och avgångsklassen på Särskolan in. Fast värst vore väl om man även anpassar utbildningen så att de också kommer ut från den. :död
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
En gång, för länge sen, så var Postverket pålitligt! ;)
View attachment 494452
Kompisen skickade en gång i tiden (70-talet), ett vykort till sin gamle lärare. Namn + "Askim, vid radiomasterna" - det kom fram
För någon månad sedan gick ett brev i retur till avsändaren eftersom det var sex nummer fel i adressen (på bonnvischan), den sk "brevbäraren" brydde sig inte om att ens jämföra namnet med annan post i närheten.

De verkar ha j-ligt bråttom också, mötte en på vägen hemma, han stannade inte på mötesplatsen utan fortsatte mot mig o blinkade med ljuset, jag hade f-n ingenstans att ta vägen. Det funkade ändå, så j-la smal är inte vägen - och jag roade mig med att ligga mitt i tills han saktade in o körde med ena sidan i gruset. Då gjorde jag samma så var allt fixat.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Kompisen skickade en gång i tiden (70-talet), ett vykort till sin gamle lärare. Namn + "Askim, vid radiomasterna" - det kom fram
För någon månad sedan gick ett brev i retur till avsändaren eftersom det var sex nummer fel i adressen (på bonnvischan), den sk "brevbäraren" brydde sig inte om att ens jämföra namnet med annan post i närheten.

De verkar ha j-ligt bråttom också, mötte en på vägen hemma, han stannade inte på mötesplatsen utan fortsatte mot mig o blinkade med ljuset, jag hade f-n ingenstans att ta vägen. Det funkade ändå, så j-la smal är inte vägen - och jag roade mig med att ligga mitt i tills han saktade in o körde med ena sidan i gruset. Då gjorde jag samma så var allt fixat.
På åttitalet skickade vi ett "fyllkort" från Åre till en polare med adressen:

förnamn efternamn
Sturegatan längst bort högst upp
Sundbyberg

Det kom fram utan krångel, brevbärarna var läskunniga och mer serviceminded förr.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag hade länge innan beslutet togs "varannandags utdelning"
Snarare när det blev en liten bunt brev till mig och grannen så körde dom den extra lilla vägsnutten till våra brevlådor, annars sparade dom in några minuter och sket i det.
Det är ju lätt att se på vintern när det har kommit några cm nysnö och det aldrig blir några spår vid brevlådan, tills helt plötsligt en dag då vi får ett tiotal brev vardera, några som borde ha kommit för flera dagar sedan.

För länge sedan skickade jag ett julkort till min kusin adresserat
"Förnamn"
"Gamla skolan i XXX"
inget postnummer "YYY"

Där XXX är en mikroskopisk by med en handfull boende och YYY är en väldigt liten by.
Det kom fram, i god tid innan jul dessutom.

Han skickade en tiokronors sedel med min adress på som också kom fram.
(jag hade köpt med mig en dosa snus åt honom men han hade inga pengar hemma att betala med)
Det lustiga är att jag använde den sedeln utan att kludda över adressen och jag fick tillbaka den en gång till av någon okänd människa som antagligen hade fått den som växel någonstans?

Det motsvarar väl en femtiolapp i dagens pengavärde, är det någon som tror att en sån skulle komma fram i dag?
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Postnord klarar inte av att leverera brev på två dagar. Så nu vill man ha lite mera tid....5 dagar.

"Det servicekrav på Postnord som Annemarie Gardshol vill se sänkt säger i dag att 95 procent av breven ska vara framme på två dagar.

– Tittar vi på kvaliteten i fjärde kvartalet så klarar vi inte det regulatoriska kravet, säger hon.

Enligt Gardshol borde servicekravet sänkas till 85 procent av breven levererade inom tre dagar, kombinerat med ett krav på att 97 procent av breven ska vara framme inom fem dagar." //DN

Utdelning 1 dag i veckan snart då...
Det har hänt en del med arbetsmoralen de senaste 8-10 åren, i form av att personalchefen får helt enkelt acceptera att de anställda gör mindre på dagarna än förr.
Lönen trillar in oavsett arbetsinsats, tvi.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det har hänt en del med arbetsmoralen de senaste 8-10 åren, i form av att personalchefen får helt enkelt acceptera att de anställda gör mindre på dagarna än förr.
Lönen trillar in oavsett arbetsinsats, tvi.

Det har hänt en hel del med utdelningsdistrikten också, dom blir större och större, och med varannandagsutdelning så får varje utbärare två distrikt, och eftersom det är varannandag så blir det dubbelt så många brev till varje låda...

Jag har pratat med en som delat ut brev länge, och han funderar starkt på att sluta.
Utdelarna flyttas runt mellan distrikten som brickor, distrikten ändras titt som tätt för att någon ska få lite fler lådor från någon annan som har för många osv...

Jag tror felet sitter i för många bönräknare på ekonomiavdelningen som alla ska skära en tunn skiva för att spara
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Vi fick fem C4-kuvert, ett vykort och en tidning i brevlådan idag. Ett av kuverten hade postnummer där tredje till femte siffran var fel. Det kom fram ändå.
Ibland händer det!
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Tror själv att det görs förändringar för att det ska gå runt med den personalen man har, så att de som är flitiga får rundor med fler lådor och att personalen som gillar att lulla runt och kolla internet stup i ett ska hinna med en runda med färre lådor.
Är då nu arbetsbelastningen så hög på den flitiga personalen att dom är nere på knäna så måste man göra dessa ändringar för att ingen postgubbe ska gå i väggen
 
Last edited:

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
På åttitalet skickade vi ett "fyllkort" från Åre till en polare med adressen:

förnamn efternamn
Sturegatan längst bort högst upp
Sundbyberg

Det kom fram utan krångel, brevbärarna var läskunniga och mer serviceminded förr.
Sånt finns det inte tid med nu, när Posten ska drivas företagsmässigt och med vinstkrav. Men sådana är de nya reglerna från EU, staten får inte konkurrera med privata företag. Nu har vi valt att vara med i EU, så nu får vi leva med detta. Tyvärr så får vi alltid veta sånt efteråt, det var ingen som tala de om detta innan omröstningen till EU.
Undrar vad det var vi skrev under när vi valde att gå med i Nato..? Det får vi säkert veta om några år, och då är det för sent att backa ur. Lurade igen!
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Förr så kom brevbäraren me post förmiddag å eftermiddag å även lördags utdelning..
Men nu för tiden så mailas allt så de är inte konstigt att posten inte är de samma..
 

spixer

spiff
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Skåne
Hoj
yzf 1000R och FZR1000
Har de börjat outsourca eller är det något annat?
Tror ni de har öppet i helgen?
Eller har postnord bara skrivit avtal om att Skåne numera tillhör Danmark och hur skall man i så fall ställa sig till det?
Betalar man skatt i Danmark då? :skrämd

Så många frågor
 

Bifogat

  • posten2.png
    posten2.png
    53.8 KB · Visningar: 24
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top