Poll: Hur många bandagar blev det för dig 2010?

Hur många bandagar blev det för dig 2010?


  • Antal röstningar
    0

mnrider

Incident
Gick med
18 Mar 2008
Ort
Kungsholmen Stockholm
Hoj
-11 Ducati 1198 SP
Fick ihop 10 storbandagar + 2 st Speedwaydagar:

3 x Mantorp
1 x Sviesta
3 x Gotland Ring
3 x Gelleråsen

2 x Örebro (Speedway)

Blev inget på Anderstorp i år, var lite synd, men nästa säsong är ett par dagar inplanerade, kanske fler. Definitivt Gotland Ring igen och sen ska jag satsa på fler bandagar med Ducce-klubben. Mantorp är också en av favoriterna.

Totalt siktar jag på minst 12 storbandagar eller fler, har minskat på gatåkandet i år, Knixkurser: ca 11 st (ungefär lika många som förra året). Sen har det blivit ett antal pass minimoto-körning, dock inte här i Stockholm.

Blir att börja planera in nya bandagar under vintern och när man fått nya semesterdagar för 2011:)
 

Menno

bikepics.se
Gick med
11 Aug 2010
Ort
Norrort
Hoj
GSX-R 600 -06
0! :( Men nu har man köpt hoj och nästa år blir det minst 10. Gotland Ring bokat o klart än så länge ;):tummenupp
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Inte kört storbana o endurobanorna räknar ja inte men två helger med läger på motardbanan fick räknas in =)
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Kan ha att göra
med att det bara var steg 1 också.

Har gått alla stegen, några steg flera gånger.. Jag tycker att steg 2 är det i särklass mest givande.

Där har du de grejerna som brukar ställa till det samt "ger" mest att göra rätt.. bl a blicken och sittställning/förankring/kroppsförflyttning.

(personligen tycker jag att det är konstigt att blicken kommer först i steg 2)..
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Tycker det är ett litet rubrikfel här....säsongen är väl inte slut än?

Än så länge många....blir fler dock så jag återkommer. :)

Henrik
 

Robz

Guest
Har gått alla stegen, några steg flera gånger.. Jag tycker att steg 2 är det i särklass mest givande.
Där har du de grejerna som brukar ställa till det samt "ger" mest att göra rätt.. bl a blicken och sittställning/förankring/kroppsförflyttning.
(personligen tycker jag att det är konstigt att blicken kommer först i steg 2)..

Steg 1 och 4 BORDE ge mest... Inledningen när man har mycket att lära, samt steg 4, personlig coaching, finslipning ja - men du begriper detaljerna och förstår hur applicera den personliga feedbacken.... eller?:tummenupp

/Under 10 bandagar i år = på tok för få å sänker mitt snitt (dj-a båtintresse som kom in):huvet
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Blev inga bandagar för mig i år, men nästa år ska bli första gången för mig har jag bestämt!!! :yoparty
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
/Under 10 bandagar i år = på tok för få å sänker mitt snitt (dj-a båtintresse som kom in):huvet

Känner igen det där med nya intressen som sätter käppar i hjulen för gamla. Samma sak här. I mitt fall har det blivit ett antal bandagar med bilen istället. Vi får ta nya tag nästa år :tummenupp
 

freddan69

fredrik wallin
Gick med
16 Jun 2008
Ort
östermalm
Hoj
2008 zx6r, 2009 street 3 r
gelleråsen=2 dagar
gotland ring=båda helgerna med ap
kemora= 4dagar
mittsverige= 3dagar
 

jonasb46

160 varv på ringen (2006)
Gick med
14 Jul 2004
Ort
Malmö
Hoj
RSV4 Factory, RS 250
Mo i Rana 3 dagar (Arctic circle Racecamp)
Anderstorp 1 dag
Nuerburgring 15varv
Falkenberg 1 kväll
för att få upp tempot lite på nya plastraketen, går sådär..
 

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Ort
I Garaget
Hoj
Super blackbird
Sthlm vs Skåne

Jag har bott första 30 åren av mitt liv i Sthlm. Då är det ju 20 mil till närmsta bana. Åsen,Mantorp el Lpk.
Då vart det ca 5-7 körningar per år. Nu bor jag mellan Malmö och Hbg. 30 min till Knutstorp ,30 min till Sturup 1,5 Tim till Falkenberg,2 till Anderstorp och 3,5-4 till Mantorp. Till Gotland ca 4 dagar ;)
Har tappat räkningen på antal körningar. Sydskånes emse har galet mycket körningar. Söndagar 13-16 tex,,,smaka på den ;)

/Henke
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det blev inga, och det blir inga nästa år heller, jag har inget intresse för det.

Dels har jag inte hoj för det, dels tilltalar inte den typen av körning mig.
 
  • Gilla
Reaktioner: BJN

FuzzFuzz

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2010
Ort
Surahammar
Hoj
suzuki sv650s -04 Vespa Sprint 150cc -73
blev noll för mig men nästa år ska det definitivt bli för första gången för mig! :)
 

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Säsongen startade med 3 härliga dagar på Mugello i Italien över påsk. Sen lite träningsläger på Anderstorp i slutet av april. Sen var det tävling varje helg hela maj månad. I år var första året på typ 5 år utan några varv på Gotland och det saknar jag.

Saknar över huvudtaget bandagar där man kan köra bara för att det är skoj.
Men roligaste tävlingen var nu i söndags på Mantorp efter flera varvs härligt fajtande med steny. Hoppas finalen i Pro SBk där nästa helg blir lika kul.
 

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
2 x Falkenberg
1 x Gelleråsen
2 x Knutstorp
3 x Brno
3 x Gotland
3 x Anderstorp

Hoppas på lika många nästa år men ekonomi och tid är det som avgör...
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Steg 1 och 4 BORDE ge mest... Inledningen när man har mycket att lära, samt steg 4, personlig coaching, finslipning ja - men du begriper detaljerna och förstår hur applicera den personliga feedbacken.... eller?:tummenupp

/Under 10 bandagar i år = på tok för få å sänker mitt snitt (dj-a båtintresse som kom in):huvet

Får reservera mig då jag kört typ 20+ knix-kurser.. därför tycker jag att steg 1 inte gav så jättemkt...

Steg 4 ger mkt om man får en bra instruktör samt själv är väldigt säker på vad man vill öva på, så det är individuellt..

jag tycker att "blicken" är det som får allt att funka (den kommer i steg 2).. gaskontroll (steg 1) (om man övat det på gokartbana) kommer per automatik på storbana när man får blicken att funka, och kroppsförflyttning är en grej som gör hojen instabil när man gör fel.. men visst.. det kanske bara är jag :)

skulle jag lägga upp kurserna så skulle blick och gaskontroll vara det absolut första man får lära sig (steg 1).. broms kan man ta i samband med sittställning/förankring..

(japp, båt är ett helvete.. har en själv.. blir så "bra" när alla ens intressen kräver sommar och bra väder) :tummenupp

Kreuger skrev:
Saknar över huvudtaget bandagar där man kan köra bara för att det är skoj.

Det är fördelen med att vara talanglös som mig, man inser att det inte är nån idé att satsa, så kör man bara för nöjets skull :)
(tror vi har en gemensam bekant f ö, motardåkare)
 
Last edited:
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top