Polisens attityd?

St.Anger

Lite bättre än andra
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Myrängen
Hoj
Honda cbr 954, Triumph Bonneville, Yamaha yzf250, Ural
För hundrade gången: Poliser får köra för fort även utan blåljus! :huvet

Det är många inlägg här som skiner av okunnighet.

* Folk som klagar på att de inte klarar upp fler brott än de gör.

- Har ni tänkt på hur många falska anmälningar som görs? D.v.s. anmälningar av allt från psykfall till senila gamlingar. Dessa ingår i statistiken över brott som inte blir uppklarade. Dessutom, hur kan ni förvänta er att ett brott ska klaras upp när inga som helst spår finns på platsen? Hur kan ni då kräva att de ska klara upp det?
Dessutom alla fega som inte vill vittna nuförtiden. Tycker man läser jämt i tidningen att det var någon som inte ville vittna för att denne var rädd. Är man så jäkla feg så ska man inte gnälla.

* Sedan verkar det som att många här tror att det är poliserna som har kommit på lagarna. Trodde alla över 10 år visste att det är politiker som sköter detta. Polisers jobb är att se till att dessa lagar följs, oavsett vad de själva tycker om dem.

* Någon klagar över att polisen alltid är efter honom, i nästa andetag erkänner han hur han konsekvent bryter mot trafiklagstiftningen och dricker öl där han inte får... Ja, vad ska man säga....

Ett annat exempel taget från vardagen:

* När polisen vill ha bättre befogenheter att klara upp brott som t.ex. brottsprovokation så börjar alla vråla om personlig integritet. (Varför ska alltid Sverige försvara de kriminella svinen?)

Äsch, nu orkar jag inte skriva mer.

Sensmoralen är i alla fall att jag tycker att polisen får ta alldeles för mycket skit nuförtiden av folk som bevisligen inte har den blekaste aning om vad de gör, hur de gör det och vad de får göra.

Men det är väl en del av den svenska jantelagen antar jag.

Fullt medveten att polisen får jaga utan blåljus...men tror du ärligt att de alltid gör det? Tror du aldrig att en polis kör fortare än hastighetsbegränsingen bara för att de kan? Konstaterades det inte precis att poliser bara är människor de med? Det är dubbelmoralen som infekterar...

* Jag vill bara poängtera vikten av att om inte polisen föregår med gott exempel...vem ska då göra det? Jag har en ganska neutral inställning till polisen. De finns där...bra att ringa för försäkringens skull. Men har inga förhoppningar om att de kommer när man behöver dem. Har således heller inga sömnlösa nätter för att köra ifrån dem när det passar mig.

* Oavsett om en polis "bara sköter sitt jobb" och "inte skriver lagarna" representerar han/hon dem och ska så göra i sitt yrkesval. Det är som att en kock inte vill laga en maträtt bara för att han inte har skrivit receptet och kan således inte ta ansvar för att det smakar skit...

* Bästa taktiken jag kan är att vara tyst och inte röra en min när man blir stoppad. Öppnar man munnen är man en kaxig skit. Visar man ansiktsuttryck flinar man åt något och fattar inte allvaret. Rör man på sig är man nervös för något. Är man trevlig är man dryg.
Vad man än säger och gör, så är det fel, så gör således så lite som möjligt ungefär.

Min poäng med det jag skrev i förra inlägget var att om båda parter skulle kunna tala med varandra på ett normalt sätt istället för att kasta spjut i radhus och blåsa upp sig så skulle det finnas en större ömsesidig respekt för orningsmakten och iallafall jag skulle kunna tänka mig att stanna oftare även om jag vet att det inte har mig på mätning bara för att jag inte orkar höra vilken idiot jag är (något som jag redan är fullt medveten om).

---------

Avfärda heller inte andras åsikter med att basera dem på okunnighet när du själv säger att du inte orkar svara, än mindre läsa igenom andras inlägg ordentligt.
 

Angelfire

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Växjö
Hoj
nästa sommar
Jag håller med amosohman. Tycker hans argument och logik är klockrena, det märks att han har något mellan öronen till skillnad från vissa andra här på forumet.

Hej svejs.
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Jag håller med amosohman. Tycker hans argument och logik är klockrena, det märks att han har något mellan öronen till skillnad från vissa andra här på forumet.

Hej svejs.

Förutom att de till största delen är baserade på åsikter snarare än fakta. :tummenupp
 

amosohman

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Ort
Korpilombolo
Hoj
Suzuki Hayabusa
Förutom att de till största delen är baserade på åsikter snarare än fakta. :tummenupp

Precis som alla andra inlägg i denna tråd :tummenupp

Fullt medveten att polisen får jaga utan blåljus...men tror du ärligt att de alltid gör det? Tror du aldrig att en polis kör fortare än hastighetsbegränsingen bara för att de kan? Konstaterades det inte precis att poliser bara är människor de med? Det är dubbelmoralen som infekterar...

* Jag vill bara poängtera vikten av att om inte polisen föregår med gott exempel...vem ska då göra det? Jag har en ganska neutral inställning till polisen. De finns där...bra att ringa för försäkringens skull. Men har inga förhoppningar om att de kommer när man behöver dem. Har således heller inga sömnlösa nätter för att köra ifrån dem när det passar mig.

* Oavsett om en polis "bara sköter sitt jobb" och "inte skriver lagarna" representerar han/hon dem och ska så göra i sitt yrkesval. Det är som att en kock inte vill laga en maträtt bara för att han inte har skrivit receptet och kan således inte ta ansvar för att det smakar skit...

* Bästa taktiken jag kan är att vara tyst och inte röra en min när man blir stoppad. Öppnar man munnen är man en kaxig skit. Visar man ansiktsuttryck flinar man åt något och fattar inte allvaret. Rör man på sig är man nervös för något. Är man trevlig är man dryg.
Vad man än säger och gör, så är det fel, så gör således så lite som möjligt ungefär.

Min poäng med det jag skrev i förra inlägget var att om båda parter skulle kunna tala med varandra på ett normalt sätt istället för att kasta spjut i radhus och blåsa upp sig så skulle det finnas en större ömsesidig respekt för orningsmakten och iallafall jag skulle kunna tänka mig att stanna oftare även om jag vet att det inte har mig på mätning bara för att jag inte orkar höra vilken idiot jag är (något som jag redan är fullt medveten om).

---------

Avfärda heller inte andras åsikter med att basera dem på okunnighet när du själv säger att du inte orkar svara, än mindre läsa igenom andras inlägg ordentligt.

Handen på hjärtat så tror jag nog de kan överskrida fartgränser även om läget egentligen inte medger det. Det jag vänder mig emot är att många tar för givet att de inte får köra för fort när de kommer utan blåljus och gnället börjar. Själv tar jag för givet att de är på väg till något brådskande om de kommer i hög fart. Det kommer jag tro tills motsatsen är bevisad. Jag tror dock inte att regelrätt buskörning förekommer.

Jag har blivit stannad och bötfälld själv. Jag betedde mig som vanligt i dialogen med farbror blå och det gick ju som en dans (förrutom att jag blev fattig!). Men eftersom jag var medveten om att jag gjort fel kunde jag ju inte gärna klaga över detta.

Men, jag kan ha brusat upp lite väl i mitt förra inlägg vilket du så korrekt påpekar. Så sorry för det boys and girls!
 
Last edited:

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Nedlagda fall räknas som uppklarade.

Allt handlar om...pengar! Att gå till botten med precis ALLA utredningar oavsett brott är tidsödande och tid kostar pengar! En prioritering av var resurserna (pengarna) skall läggas blir då nödvändig varför allvarligare brott prioriteras så som mord/dråp, våldtäkt/grov kvinnofridskränkning, grov misshandel osv. vilka i jämförelse med ex. stöld är av större vikt att lösa.

Om man med rimliga resurser (här kommer prioriteringen in) kan få fram underlag som polis OCH åklagare tror räcker för fällande dom leder det till åtal om inte läggs fallen ner ofta pga. bristande bevis.

Som drabbad är detta naturligtvis skitfrustrerande att få besked om men det är tyvärr den verklighet vi lever i!

Vad krävs då för att öka antalet åtal? Mer pengar som satsas på mer utbildning (fler poliser/utredare) och fler tingsrätter/hovrätter och slutligen fler vårdplatser! Tyvärr pratar vi här inte om småpengar utan en ansenlig höjning av vår skatt om vi inte skall prioritera ner satsningen på något annat i vårat samhälle som idag kostar!

// Niklas
 

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
-
För hundrade gången: Poliser får köra för fort även utan blåljus! :huvet

Det är många inlägg här som skiner av okunnighet.

* Folk som klagar på att de inte klarar upp fler brott än de gör.

- Har ni tänkt på hur många falska anmälningar som görs? D.v.s. anmälningar av allt från psykfall till senila gamlingar. Dessa ingår i statistiken över brott som inte blir uppklarade. Dessutom, hur kan ni förvänta er att ett brott ska klaras upp när inga som helst spår finns på platsen? Hur kan ni då kräva att de ska klara upp det?
Dessutom alla fega som inte vill vittna nuförtiden. Tycker man läser jämt i tidningen att det var någon som inte ville vittna för att denne var rädd. Är man så jäkla feg så ska man inte gnälla.

* Sedan verkar det som att många här tror att det är poliserna som har kommit på lagarna. Trodde alla över 10 år visste att det är politiker som sköter detta. Polisers jobb är att se till att dessa lagar följs, oavsett vad de själva tycker om dem.

* Någon klagar över att polisen alltid är efter honom, i nästa andetag erkänner han hur han konsekvent bryter mot trafiklagstiftningen och dricker öl där han inte får... Ja, vad ska man säga....

Ett annat exempel taget från vardagen:

* När polisen vill ha bättre befogenheter att klara upp brott som t.ex. brottsprovokation så börjar alla vråla om personlig integritet. (Varför ska alltid Sverige försvara de kriminella svinen?)

Äsch, nu orkar jag inte skriva mer.

Sensmoralen är i alla fall att jag tycker att polisen får ta alldeles för mycket skit nuförtiden av folk som bevisligen inte har den blekaste aning om vad de gör, hur de gör det och vad de får göra.

Men det är väl en del av den svenska jantelagen antar jag.

När uppklarande brott är mindre än 10% av den totala brottstypen så tycker jag nog att man har fog för att klaga. speciellt när det gäller brott som är mot ens person, dvs rån, misshandel osv.

om jag på mitt jobb hade fixat mindre än 10% av det jag åläggs att göra av min chef så hade jag nog inte blivit långlivad på det jobbet. det hade nog inte många blivit på något annat arbete.
varför skall vi då tycka det är ok från polisens sida ?

sedan kan jag hålla med om att deras situation med åklagare som inte ens prövar brotten och att brottslingarna får "mängd rabatter" gör att det inte blir något stort fällande i många fall måste vara jävligt tröstlöst.
men att något är tröstlöst innebär inte att man kan skita i det eller göra ett dåligt arbete.
polisens roll är igentligen så jävla viktig men när den sköts som den gör idag så blir man bara förbannad.
inte konstigt att polisen har förtroende problem från allmänhetens sida när man lägger ner undersökningar till höger o vänster trots att det i vissa fall gått så långt att det finns erkännanden osv.

jag avundas inte deras situation, men det finns en anledning till att folk är förbannade och trötta på dem.
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Var och en som är irriterad på "dem" avgör självklart själv vem/vilka och varför man anser sig felbehandlad eller ha agg mot någon enskild person eller yrkesgrupp. Men inte sällan riktas negativ kritik vad gäller vårat rättsväsende "fel" nämligen mot den/dem som syns, som till vardags möter oss/våra vänner/familjer/bekanta medan de väldigt ofta bara är en ytterst liten kugge i rättsmaskineriet.

Om polismannen/kvinnan får i uppgift "Hämta in misstänkt X!" och de gör så så sköter de sitt jobb OCH lyckas med det! Om en annan polisman/kvinna skall förhöra X och gör så så sköter de sitt jobb! Om en tredje person inom polisen utredaren (som visserligen KAN vara samma person som förhör) försöker verifiera X´s berättelse men bara får 4 timmar av sitt befäl att lägga på detta så sköter han/hon sitt jobb. Om Befälet prioriterar 4 timmar till detta jobb pga. ekonomi och det finns alvarligare brott med större chans att få fällande dom så sköter han/hon sitt jobb för det styrs av...kommunen som tillsätter pengar. Om kommunledningen tillsätter 12% (bara en siffra tagen ur luften) av kommunens årsbudget för att lägga pengar på annat (skola, omsorg/vård, infrastruktur osv.) så sköter de sitt jobb speciellt om de i viss mån styrts av regeringen som ger rekommendationer.

Har polisens utredare gjort bedömningen att man här borde kunna få fällande dom lämnas ärendet till åklagaren som gör en ny/egen bedömning ev. inhämtas ytterligare underlag (ligger oftast på utredaren). Om det ger i handen att man troligen inte får fällande dom (oavsett erkännanden som i sverige INTE utan annat som styreker handlingen/tid/plats räcker för fällande dom) så läggs ärendet ner.

Åklagaren gör sin bedömning baserade på erfarenhet från tidigare liknande fall (och många fler parametrar) dvs. tingsrätt/hovrätt har tidigare visat vad som är möjligt och inte och ger iom sina tidigare dommar fingervisning åt åklagarna om vad som är rimligt att ta upp i rätten och inte. Tingsrätt/hovrätt styrs av...Svea Rikets lagar.

VAR det "fallerar" eller "skiter sig" i vardagligt tal kan vi svensson aldrig veta men eftersom det var polisen som utåt sett står för lag & ordning är det väldigt lätt att bli negativ mot dem som yrkesgrupp när man i tidningen läser att X gick fri pga. bristande bevis! Som sagt var SKITJOBBIGT för den/de drabbade, speciellt i brott mot person, men det är så vårat kära rättsystem fungerar och grunden är att det skall stå utom all rimlig tvivel att X kan anses ha utfört handlingen som X står anklagad för. Verkligheten är tyvärr tuff ibland!

Inget av ovanstående försvarar eller accepterar dock dåligt/oproffesionellt beteende mot dig/mig som person oavsett yrkeskategori vi möter och som inom alla yrken/sammanslutningar/organisationer finns de som gör bra jobb och de som gör mindre bra jobb eller rent ut sagt skitkass jobb. Innan man dock anklagar en person/yrkesgrupp för något sådant bör man kanske försöka sätta sig in i var det sket sig någon stans vem vet det kanske "landar" på kommunen som inte tillsätter tillräckligt med pengar i stället för utredaren på den lokala stationen!

// Niklas
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag har inte läst hela tråden, men scannat en hel del inlägg nu. Många vettiga, andra not so much...

Vad som slår mig är att 75% av de inlägg som kommer med kritik exemplifieras av ex.:

"Jag körde cross på Sergels Torg och blev stoppad, och snuten skrev massa bötter dirReCkt. Så jävla onödigt, han hade ju kunnat komma med en fingervisning och talat om vad som gäller eller nåt"!


Jag ser inte problemet, visst finns det poliser som inte riktigt kan alla paragrafer, men det kan man heller inte begära. Jag har många mil, många sthlms-mil och många polisdiskussioner i ryggen vid det här laget. Även om jag i vissa lägen tycker att de betett sig klumpigt och ineffektivt, så har de extremt sällan varit otrevliga eller oresonabla (inte ens när jag kört lätt lastbil på refugen vid norrtull).

Förklaringen till det finner jag i att jag själv alltid bemöter dem med respekt och lugn. Och har extremt sällan upplevt något annat i retur.

Sen förstår jag inte värdet i att käfta emot om man kört utan bälte eller oförsäkrat. Polismans uppgift är bara att rapportera, sen är det som Avarage skriver upp till nästa instans att faktiskt komma med en dom, brister bevisningen så går man fri. Busenkelt!
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
En smärre förenklad och, följaktligen, felaktig version av den svenska rättsprocessen, men skit samma.. Det är ytterst upp till polisen att finna bevis för åklagaren, både för och emot den anklagade personens eventuella skuld. Jag vet inte hur många gånger detta arbete missköts, vilket leder till en friande dom. Hade poliserna gjort vad de skulle göra hade vi säkerligen haft en större andel fällande domar. Men när man bara har en juridisk utbildning motsvarande Jik:en är det väl kanske inte jättekonstigt att man inte har någon vidare koll på situationen.

Men vi går OT.

Självfallet är det så som många skriver, att du blir bemött såsom du själv bemöter polisen. Vidare är det också så, att polisen ifråga kan ha haft en dålig dag. Samtidigt måste även polisen förstå den irritation som kan uppstå hos en person som plockas för att ha kört t.ex. 10 km/h för fort på en motorväg mitt inne i urskogen kl. 02.00. Mycket handlar, som Avarage skriver, om prioriteringar. Detta faktum minskar knappast förarens irritation. Som James May sade när han blev tagen för fortkörning: "Jaså, har ni äntligen hittat min TV?"
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Självfallet är det så som många skriver, att du blir bemött såsom du själv bemöter polisen. Vidare är det också så, att polisen ifråga kan ha haft en dålig dag. Samtidigt måste även polisen förstå den irritation som kan uppstå hos en person som plockas för att ha kört t.ex. 10 km/h för fort på en motorväg mitt inne i urskogen kl. 02.00.


Visst är det så. Dock har man själv en hel del att påverka med i såna lägen. Har polisen en redan dålig dag, och man vet med sig att man gjort fel så ökar chansen för åtalseftergift med 2000% om man istället är överdrivet trevlig och ödmjuk.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Allt handlar om...pengar! Att gå till botten med precis ALLA utredningar oavsett brott är tidsödande och tid kostar pengar! En prioritering av var resurserna (pengarna) skall läggas blir då nödvändig varför allvarligare brott prioriteras så som mord/dråp, våldtäkt/grov kvinnofridskränkning, grov misshandel osv. vilka i jämförelse med ex. stöld är av större vikt att lösa.

Om man med rimliga resurser (här kommer prioriteringen in) kan få fram underlag som polis OCH åklagare tror räcker för fällande dom leder det till åtal om inte läggs fallen ner ofta pga. bristande bevis.

// Niklas

Nja.
Det handlar till stor del om statistik.
Att kunna redovisa en god uppklarningsprocent ger fina siffror.
Därför händer det att komplicerade utredningar (ofta gällande allvarliga brott) lågprioriteras i hopp om att kunna lägga ner utredningen, medans enkla brott (Speedy Nils har stulit en cykel) går fortare att utreda.

Detta har dock ganska lite med grundtanken i tråden att göra.
Enskilda polismän skulle nog hellre syssla med något viktigt än stå och lasra familjefäder.
Men polismyndigheten är en stor organissation.
Med många byråkrater.
Fan vet om det inte vore bättre med lokala sheriffer.
En blandning av Kling och Klang:
[YOUTUBE-ID]NFUutk9Jb40[/YOUTUBE-ID]
Elake polisen:
[YOUTUBE-ID]MEwJJzIUR1g[/YOUTUBE-ID]
Och Benny the cop:
[YOUTUBE-ID]2ZDhjJac-co[/YOUTUBE-ID]
Men vänta...
Det blir ju Hamrén!
 
Last edited:

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Nja.
Det handlar till stor del om statistik.
Att kunna redovisa en god uppklarningsprocent ger fina siffror.

Det ena motsätter ju inte det andra eftersom det är tämligen meningslöst att satsa resurser på något som man är ganska säker på inte kommer resultera i fällande dom. Alltså satsar man krutet på det som ger resultat och resultat visar sig positivt i statistiken!
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Min erfarenhet är att halva styrkan är trevliga, men i övrigt paragrafpetiga och noga med att det bötfälls för ditt och datt. Inget att diskutera eller resonera om, även om det är småsaker som en felvinklad skylt eller tio knyck över gränsen på motorväg. Trist att det sunda förnuftet inte får råda och att man inte kan föra resonemang kring vad som är viktigt för trafiksäkerheten.

Sedan finns det den andra delen av trafikpoliserna (oftast yngre). De är lika nitiska, men inte alltid lika pålästa och dessutom mer buffliga i sin framtoning vilket kan vara tecken på osäkerhet och ett sätt att genom att spela en roll och iklädd uniformen visa vem som har kommandot. En taktik som säkert skrämmer de flesta, men som inte fungerar på mig - jag blir bara förbannad/irriterad över det klumpiga sätt på vilket de hanterar situationen. När de inte kan sätta mig på plats verbalt, så tar de ut det i bötesblocket istället.

...och jag börjar alltid på ett trevligt och tillmötesgående sätt, men ändrar mig förstås sedan efter hur jag själv blir bemött.

Kan inte påstå att jag hittills träffat någon som kunnat göra eftergifter och resonera, trots att de faktiskt har rätt att göra sådant (och som är ett smidigare och bättre sätt att uppnå verkan). Kanske en effekt av att jag inte är yppig blondin eller att de arbetar på beting.

Om det varje gång man stoppas i kontroller innebär en avsevärd risk att få dryga böter och kanske bli av med körkortet - det trots att man kör på ett säkert, om än något "yvigt" sätt, så finns det en klar risk att alternativet med att inte stanna dyker upp i huvudet.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Om det varje gång man stoppas i kontroller innebär en avsevärd risk att få dryga böter och kanske bli av med körkortet - det trots att man kör på ett säkert, om än något "yvigt" sätt, så finns det en klar risk att alternativet med att inte stanna dyker upp i huvudet.

Om du varje gång du blir stoppad i en kontroll löper en avsevärd risk att få dryga böter eller bli av med lappen.. är det inte så att du då faktiskt förtjänar att åka på det?

Om du kör lagligt så försvinner ovanstående risk, så är bara nyfiken, dyker aldrig det alternativet upp i huvet?

Missförstå mig rätt, jag kör oxå för fort, spec på hoj.
Men jag är alltid trevlig och artig mot dem, speciellt när/om de är otrevliga/griniga.

Underskatta inte effekten det kan ha om du på ett moget och trevligt sätt bara "tar emot". Har sluppit böter minst en gång pg a det.

När man läser såna här trådar så får iaf jag ofta känslan av att de som "alltid" blir dåligt bemötta är de som själva blir lacka och börjar käfta trots att de i grund och botten bara är de själva som gjort fel.

Även om polisen är otrevlig, vad är chansen att ens böter blir lägre bara för att man själv börjar käfta? Man behöver ju inte alltid följa med dem ner i sandlådan....
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Har hört många rövarhistorier men har själv bara mött trevliga poliser som kunnat se genom fingrarna på smärre förseelser, tror man för det mesta blir bemött som man förtjänar.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Om du varje gång du blir stoppad i en kontroll löper en avsevärd risk att få dryga böter eller bli av med lappen.. är det inte så att du då faktiskt förtjänar att åka på det?

Som att skylten satt i 45 grader istället för max tillåtna 30 grader (fungerade bättre som stänklapp då)? Som att de på besiktningen godkända blinkersen saknaden den där lilla E-märkningen (exakt samma blinkers finns med E-glas, men kostar det dubbla - funktion och färg m.m. är exakt detsamma)? Som att de ville ha ett allvarligt snack om att ligga och "plussa på", när jag färdats med den ohyggliga hastigheten av 94-95 km/h (på 90-väg)? osv... Jag är lite småtrött på sånt, när de skulle kunna se till det stora perspektiven och försöka vara med människor istället för mot. Att de behöver ta tag i om man kör som fan förstår jag, men beteendet ska ändå vara professionellt.

Kadaverdisciplin och dåligt uppförande har jag stött på lite varstans och jag står inte med mössan i hand och bugar och bockar bara för att de fått en uniform på sig. Så mjäkig och ryggradslös kan jag inte bli... De blir bemötta som de förtjänar och med exakt samma mynt.
 

creature

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2009
Ort
Kävlinge
Hoj
Letar efter gata/banhoj
Köpte en motocross när jag var 15år.
Sugen som f*n på att köra plockade jag ut den på natten och körde.
Drog runt på Eslövs gator.Stannade för att sprätta lite och känner en hand på axeln.
Det var en gubbe som vaknat av oljudet,han sa att han ringt polisen sen gick han bara.
Det tog mig flera timmar att rulla hem crossen.Jag vågade inte starta den ju.
Fast kul så länge det vara........
 
Nyheter
Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

Top