Polisen tog mig och 2fast42 för olovligkörning

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Västerås
Hoj
Aprilia rs 125 -99 (återupphittad på polisstationen), yamaha yz 250cc, minimoto 49cc
Ett tips för er som inte vill hamna i en liknande situation: vistas inte ute på gator eller andra platser där polisen kan befinna sig.
 

tailguarden1

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Linköping
Hoj
Aprilia rs 125 02:a
Min är reggad som 18 kw hur fan gör man då om snutjäveln tar mig? är reggpappret bevis nog?
Obs de va den ja köpten av som gjort detta!!
 

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Västerås
Hoj
Aprilia rs 125 -99 (återupphittad på polisstationen), yamaha yz 250cc, minimoto 49cc
Vad ska man egentligen säga om polisen frågar om effekten:confused:

Egentligen ingenting, i alla fall inte i Västerås. Här är det Polisen som bestämmer vad man har för effekt, spelar ingen roll vad man säger... (så har det varit för mig och några andra jag känner).
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Min är reggad som 18 kw hur fan gör man då om snutjäveln tar mig? är reggpappret bevis nog?
Obs de va den ja köpten av som gjort detta!!

Du måste regga om den, för nu kör du en hoj du inte får köra, är samma sak som om du skulle kört en R1.

Det är ditt ansvar att se till att allt stämmer funkar inte att skylla på förra ägaren.
 

himmel

jäjäjä
Gick med
7 Oct 2006
Ort
borås
Hoj
hornet 600
Dethär är helt sjukt. Antingen börjar de använda sina resurser till något som (borde) prioriteras högre eller så ser de helt enkelt till att lösa det på ett bra sätt och inse att de har fel och inte du.

Poliser KAN verkligen inte ha fel...
 

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Västerås
Hoj
Aprilia rs 125 -99 (återupphittad på polisstationen), yamaha yz 250cc, minimoto 49cc
Ja just nu känns det som att dom inte har tänkt någon gång att jag faktiskt kan vara oskyldig...
 

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Ort
Örebro och i garaget
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
fy fan så jävla illa det här, har inte orkat läsa hela tråden... men hur går det för er? vad har dom beslutat om er, får ni några straff eller någe?
mvh//PB
 

Kolmodin.C

Husky driiiver
Gick med
22 Apr 2008
Ort
Veinge(mitt i City)
Hoj
Kawa ZX-9r
Även snuten här är IQ-befriad.

Har en polare som kör lantistraktor. Han har blivt stoppad vid ett flertal gånger.

Och helt seriöst. Polisen går fram till honom och frågar "vaför har du ingen reg-plåt. Varför har du en triangel där bak". Likväl får han frågor av snuten som "jaha, vad får den här gå i då".

Man börjar ju undra om det går att lita på det svenska rättsväsendet...


Fy fan!! Dt va det dummast jag hört!, och dem ska vara poliser?!
Man tror fan inte det är sant.
 

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Västerås
Hoj
Aprilia rs 125 -99 (återupphittad på polisstationen), yamaha yz 250cc, minimoto 49cc
Sist när jag var på förhör sa polisen att jag fick välja mellan att ta en böter eller ta det till tingsrätten. Polisen sa också att jag med stor sannolikhet inte skulle ha en chans att bli friad från anklagelserna.

Jag valde att ta böter istället. Men fy fan vad det tar emot att skriva på bötern, det går knappt. Det står att: "Jag erkänner gärningen och godtar den påföljd och den särskilda rättsverkan som förelagts mig i strafföreläggande ....." Om jag skriver på den här lappen så kommer jag säkert få hem en lapp där det står: Jag erkänner mordet av Olof Palme.... Dom tänker säkert att dom kan slå två flugor i en smäll, den här idioten skriver på allt....

Straffet: 1500 kr böter och så ska dom förstöra de beslagtagna delarna.
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Sist när jag var på förhör sa polisen att jag fick välja mellan att ta en böter eller ta det till tingsrätten. Polisen sa också att jag med stor sannolikhet inte skulle ha en chans att bli friad från anklagelserna.

Jag valde att ta böter istället. Men fy fan vad det tar emot att skriva på bötern, det går knappt. Det står att: "Jag erkänner gärningen och godtar den påföljd och den särskilda rättsverkan som förelagts mig i strafföreläggande ....." Om jag skriver på den här lappen så kommer jag säkert få hem en lapp där det står: Jag erkänner mordet av Olof Palme.... Dom tänker säkert att dom kan slå två flugor i en smäll, den här idioten skriver på allt....

Straffet: 1500 kr böter och så ska dom förstöra de beslagtagna delarna.

Helvetes jävla kukfittor, vad arg jag blir. Hatar snutar ännu mer nu!
Tur att jag ska köpa en R6 så jag kan jävlas med dom rejält. Det ska dom bara ha. Jävla Västeråsare..
 

Solid snake

Guest
Hade aldrig skrivit på.

Helvetes jävla kukfittor, vad arg jag blir. Hatar snutar ännu mer nu!
Tur att jag ska köpa en R6 så jag kan jävlas med dom rejält. Det ska dom bara ha. Jävla Västeråsare..
Akta så du inte hamnar i fronten på en bil eller nåt i den stilen.
 
Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Låt dom dra det till tingsrätten! Du har inget att förlora på det förutom lite tid.


Sist när jag var på förhör sa polisen att jag fick välja mellan att ta en böter eller ta det till tingsrätten. Polisen sa också att jag med stor sannolikhet inte skulle ha en chans att bli friad från anklagelserna.

Jag valde att ta böter istället. Men fy fan vad det tar emot att skriva på bötern, det går knappt. Det står att: "Jag erkänner gärningen och godtar den påföljd och den särskilda rättsverkan som förelagts mig i strafföreläggande ....." Om jag skriver på den här lappen så kommer jag säkert få hem en lapp där det står: Jag erkänner mordet av Olof Palme.... Dom tänker säkert att dom kan slå två flugor i en smäll, den här idioten skriver på allt....

Straffet: 1500 kr böter och så ska dom förstöra de beslagtagna delarna.
 

_Prowler_

Galning
Gick med
26 Aug 2006
Ort
Gällivare
Hoj
XT 660x köpes!!!
å jag har inte ens behövt visa körkortet ännu, kört som en idiot i ett års tid.. tillåmed haft polisen som publik när man har kört på bakhjulet, men dom tycker nog mest bara synd om mig pga min slöa xt 125..
LONG LIVE NORRLAND!
 
Nyheter
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top