Polering för Dummies!!!!!!

E22

En bitter jävel & ett hjärta av sten
Gick med
24 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
*
red_ninja skrev:
Sjysst finish, är det glänsvax du använt??? mvh //p

Bara för att jag är så snäl i dag & solen skiner så tippsar jag om en bra produkt.. :)
den fungerar syveränt på höglanspolerade ytor, får bort evetuella "tvättfläckar" utan att repa ( inget slipmedel i ,så som autosol har), jaaa ni vet vilka jag menar..
resten av deras sortiment är oxå skit bra..
http://www.meguiars.com/whatsnew/nxtproduct_page.cfm?SKU=G-130
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
E22 skrev:
Bara för att jag är så snäl i dag & solen skiner så tippsar jag om en bra produkt.. :)
den fungerar syveränt på höglanspolerade ytor, får bort evetuella "tvättfläckar" utan att repa ( inget slipmedel i ,så som autosol har), jaaa ni vet vilka jag menar..
resten av deras sortiment är oxå skit bra..
http://www.meguiars.com/whatsnew/nxtproduct_page.cfm?SKU=G-130

-har du testat den själv?? Bra att du är snäll, hoppas solen skiner hela sommaren: ):):):)
 

E22

En bitter jävel & ett hjärta av sten
Gick med
24 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
*
red_ninja skrev:
-har du testat den själv?? Bra att du är snäll, hoppas solen skiner hela sommaren: ):):):)
Har provar den själv ja..funkar toppen. men priset är desto sämmre...närmare 90skr på micro gemfört med 5 dolars i americat..
( en sak till med denna produkt..man får abstinensbesvär av den (av lukten) om man inte anväder den på ett tag..hehe! ( luktar GÖTT)
 

-shoyo-

fattig student
Gick med
8 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSXR 750 -03
Hej och hå,
jag har precis börjat polera ramen på min gixxer. Jag orkade inte plocka ner hela cykeln så eloxeringen måste slipas bort. Det går ganska bra faktiskt men jag har stött på ett problem.
Hur gör ni för att få svetsfogarna som går kors och tvärs över ramen att bli släta??
Hitills har jag slitit med papper men jag upptäckte att det inte var så himla kul, så har ni några tips på hur man kan göra det lite smidigare så skulle det uppskattas...
 

nickebum

medlem
Gick med
15 Apr 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawa 636r
3M har en del fina sliptrissor som e guld värda i d läget


Fan d vart rätt hyffsat ändå :hihi
 

Bifogat

  • hj 003.jpg
    hj 003.jpg
    80.5 KB · Visningar: 741
  • hj 004.jpg
    hj 004.jpg
    40.5 KB · Visningar: 693

-shoyo-

fattig student
Gick med
8 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSXR 750 -03
Kan någon tipsa om ett bra ställe att få tag på 3M:s prylar? Gärna någon internet butik eller liknande.
 

Mr_Granberg

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Hayabusa
-shoyo- skrev:
Kan någon tipsa om ett bra ställe att få tag på 3M:s prylar? Gärna någon internet butik eller liknande.

Det undrar jag också, Å vars man kan få tag i alla polermedel och alla våtslippapper över P1200 har jag inte hittat nån stans å inte heler Ablon(stavning) P2000, P4000 mm.. Kan inte nån vara snäll och lägga upp en "shopping" list på exakt dom prylarna som Ravetrancer använt i guiden å vars man kan köpa dom.. det vore guld värt!
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Mr_Granberg skrev:
Det undrar jag också, Å vars man kan få tag i alla polermedel och alla våtslippapper över P1200 har jag inte hittat nån stans å inte heler Ablon(stavning) P2000, P4000 mm.. Kan inte nån vara snäll och lägga upp en "shopping" list på exakt dom prylarna som Ravetrancer använt i guiden å vars man kan köpa dom.. det vore guld värt!

våtslippapper över 1200 hittar man i en välsorterad färgaffär, jag använde maskinslippapper, vaxet köpte jag hos panprodukter, 0494/500 80, resten är tålamod o tid
 

Mr_Granberg

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Hayabusa
red_ninja skrev:
våtslippapper över 1200 hittar man i en välsorterad färgaffär, jag använde maskinslippapper, vaxet köpte jag hos panprodukter, 0494/500 80, resten är tålamod o tid

OK, ska kolla efter det då.. Nån som vet om man akn högglans polera plåt och få det spegelblankt å vad man ska använda för grejjer till det?
 

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Väst
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
Mr_Granberg skrev:
OK, ska kolla efter det då.. Nån som vet om man akn högglans polera plåt och få det spegelblankt å vad man ska använda för grejjer till det?

Funkar väl på samma sätt som med alu, men plåten rostar. Går heller ej att klarlacka då ytan är för blank så lacken flagnar lätt + att lacken mattar ner slutresultatet.
 

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Ort
Givetvis
Hoj
.
Pastorna finns i olika färger, och olika sorters Radiance enligt schmidtspolermedel...

Fick detta till svar idag när jag mailade om priser och beställning:

Hej!

För att kunna svara på dina frågor måste jag först veta vilken sorts
Radiance du vill ha. Vilken färg har polermedlet: är det grönt eller brunt?
"A300G" heter egentligen G-300 A.
Vi har även Ultrapol polercreme. Det motsvarar Autosol, fast bättre

Ravetrancer
Så skulle va tacksam om du kunde berätta precis vilka polermedel du använt så jag får rätt från början..

Tack på förhand!!

/Crille
 

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Eksjö
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
jaha då är det väl bara å leta efter ett lämpligt objekt .för att polera ram å sving...
 

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ronneby
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011
Crille skrev:
Ahaaa okej, vad är skillnaden mellan den Bruna kontra den gröna?..

Den gröna är för lite hårdare matr.
Testade med den en gång och det drog upp för mycket repor.
 

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Ort
Givetvis
Hoj
.
Okej, beställde det bruna men faaaannn tycker jag inte får upp den glansen som jag vill ha :huvet Kan detta bero på för mycket varv/min eller för lite varv/min på trissan?? Eller trycker jag för mycket....

När man kör med denna här pastan ska man va fjäderlätt på hnaden när man polerar eller ha lite tryck eller vad??.....



Chirre skrev:
Den gröna är för lite hårdare matr.
Testade med den en gång och det drog upp för mycket repor.
 
Nyheter
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Top