Polariserande solglasögon eller inte ?

Benta01

Rikspucko
Gick med
19 Jun 2011
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha MT-09 -2020
Jag hade mina vanliga polaroid solglasögon innanför visiret när jag började åka mc, har alltid funkat kalas vid bilkörning men bakom visiret var det helt värdelöst, svårt att se instrumentet (digitalt) samt att man fick massa konstiga "moire"-effekter i visiret det såg ut som när man spillt ett par droppar bensin i vattnet när man tankar båten, otroligt irriterande. Nu kör jag på vanliga velodrom brillor och är nöjd med dem, där kan jag även köra med luckan öppen utan att vara rädd för att ev stenskott ska spräcka glaset (plasten) så att man får skit i ögat...
 

Cawasapien

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2013
Ort
i öppna landskap
Hoj
- 04 zx 10 r Ninja
Ray Ban P funkar alldeles utmärkt för mig! Vid läsning av platta eller telefon så vrider jag bara på dem... easy! Tar bara av dom vid bankomaten för den är lite tung att vrida på...

Jo , jag köpte ett par såna i Florida för ett par gånger sen men dom visade sig tyvärr vara lite för små !
Panik-köp vid plötsligt solsken en regnig dag längt borta från lägenheten så dom har inte blivit mycket använda och inte alls vid mc åkning tyvärr ! :Bugar
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Jag kör med polariserade, har 100% digital display (både varv och hastighet) kan inte se ett smack om jag håller huvudet högt, måste kolla neråt för att se hastighet samt varvtal, går inte att vinkla ner ögongen utan att vrida huvudet, men de är grymt sköna glasögon vad som gäller motverka sol osv. har aldrig blivit bländad, så jag har löst problemet genom att köra "hyffsat" okej i hastighet, om jag ligger i 75+-5 på 70 väg bryr jag mig inte om, de får bli som de blir o känns bäst :)
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top