Plocka bort avgasmotor???

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
på min Gsxr 750 06:a så är avgasspjällsmotorn bortplockad, (inte jag som gjort) så jag undrar måste man brygga några kablar eller något när detta är gjort för att få ur maximalt med kräm utan denna???

PS: har ej motorn kvar...


///Micke
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Ptja nu kommer gissningar men jag antar att en ny mjukvara/pcIII är på sin plats om du skall få ut effekt av det.

Dock kan jag mkt väl tänka mig att om du vill slippa error koder osv skall du säkert bygla eller dylikt.

Annars finns servomotorer och dylikt billigt på ebay.
Artikelnummer hittar du på ronayers.com
 
Last edited:

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Ptja nu kommer gissningar men jag antar att en ny mjukvara/pcIII är på sin plats om du skall få ut effekt av det.

Dock kan jag mkt väl tänka mig att om du vill slippa error koder osv skall du säkert bygla eller dylikt.

Annars finns servomotorer och dylikt billigt på ebay.
Artikelnummer hittar du på ronayers.com



Är inte ute efter mer effekt det som finns räcker gott och väl till, Men tänkte bara då motorn är bortplockad om man måste göra något med någon kabel eller dyl för att bibehålla maximal effekt i den... :)


///Micke
 

Magnus_GSXR

Nu med moped
Gick med
29 Jul 2007
Ort
Luleå
Hoj
Crescent Standard Special 1279-1 Med ställbart munstycke
Här kommer fler gissningar men på de äldre modellerna skulle man plocka bort en kabel ur kontaktstycket som gick in till ecu'n. Detta för att inte få felkod och hamna i "limp mode".

Eftersom du inte verkar ha någon felkod så kanske det redan är fixat på din båge?

Kolla efter monteringsanvisningar på tex akrapovic eller yoshimuras hemsidor, de kan leda dig i rätt riktning.
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Här kommer fler gissningar men på de äldre modellerna skulle man plocka bort en kabel ur kontaktstycket som gick in till ecu'n. Detta för att inte få felkod och hamna i "limp mode".

Eftersom du inte verkar ha någon felkod så kanske det redan är fixat på din båge?

Kolla efter monteringsanvisningar på tex akrapovic eller yoshimuras hemsidor, de kan leda dig i rätt riktning.



Tack så mycket googlade lite och hittade det där med kontakten. Det va fixat :) ....

Du kanske kan svara på en annan fråga. På en helt orginal Gsxr så behöver man trycka in kopplingshandtaget när man ska starta hojen. På min behövs inte detta. Har hört att man tappar effekt om detta inte funkar. Jag har kollat alla kablar så de sitter och allt är ok men någon koppling behövs inte tryckas in. Kan det vara sensorn vid handtaget som är paj???


///Micke
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Kolla om du har några felkoder, har du inga felkoder lirar allt för full effekt
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Kolla om du har några felkoder, har du inga felkoder lirar allt för full effekt


Nopp inga felkoder, Inte i displayen iallfall :) Ska åka till polaren som är Suzuki mek och be honom kolla över den så allt är ok, Känns väl kanske lite trött då man är van vid en K6:a 1000cc hehe :)


///Micke
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top