Planer & köp till sommaren..?

jim1978

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2008
Ort
Örkelljunga
Hoj
Aprilia SL 1000 Falco -02
Köpte också en Chaser (halva priset på Lillemans i Lund - passa på!).

Har Racetech's linjära fjädrar och Goldvalve som ska ner i framgaffeln under vintern.

Sugen på en Aprilia Falco till våren, men det är så mycket jag vill och varför håller jag på och tokuppdaterar TRX'en om jag ska byta?

Jag antar att jag gillar att pilla och meka helt enkelt. Skönt när grejorna är så bra de kan vara.

Fundera inte så mycket. Köp!! Köpte själv Falco i våras. Aldrig varit mer nöjd.

Själv läggs pengar på 3000 mila service + nya däck.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Köpte 2 tankar och en bakkåpa härom dagen tillhörande Triumph respektive Kawasaki. Själv har jag en Ducati, endast.
Vet inte riktigt hur jag tänkte där. Det var ju billigt... Eh... Det kan vara bra att ha... Eller något annat åt det hållet.:va
 

ninsan

Envis som synden!
Gick med
15 May 2010
Ort
Bromma
Hoj
Sukka igen, sv650s -06
Haha ska vakta den med mitt liv..
Däremot kan du få hjälpa mig o byta visirhelvetet. Tydligen måste man
vara kärnfysiker för o byta skiten :huvet

Åh, det är superenkelt, fixade det på under minuten på min egna, och då är jag ändå blond!:rolleyes:
 

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Ort
Urshult
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Måste ju vara fler som smider planer och använder kontokortet så det glöder..

Eller har alla ställt in hojen och glömt allt vad MC innebär, för att underhålla frugan/sambon i 6 månader ? :va



Nenenene här glöms inte mc intresset bort inte :).
Ska inhandlas en ktm 525 motard.
Skinnställ, motardboots, handskar och hjälm!
 

dema2

www.bombrepa.se
Gick med
28 May 2006
Ort
Nynäs (Sthlm)
Hoj
Stentvättad K4 med silvertejp
Omlackering,service,lite däcktjöp inför 2011 och ev nytt skinnställ + stövlar blir det nog till julklapp....

Har också börjat kika på en motard av nån kvalisort för att ha på gatan - lyckades övertyga sambon om att det blir billigare om jag skaffar en hoj till och bara har Gixxern till bantjörat :tummenupp:tummenupp:D
 

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Ort
Urshult
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Omlackering,service,lite däcktjöp inför 2011 och ev nytt skinnställ + stövlar blir det nog till julklapp....

Har också börjat kika på en motard av nån kvalisort för att ha på gatan - lyckades övertyga sambon om att det blir billigare om jag skaffar en hoj till och bara har Gixxern till bantjörat :tummenupp:tummenupp:D

Det gäller att lägga fram de rätt så får man för sin tjäring =), gäller att rada upp minst 15 positivasaker per negativ sak :p
 

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sthlm/Tyresö
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Omlackering,service,lite däcktjöp inför 2011 och ev nytt skinnställ + stövlar blir det nog till julklapp....

Har också börjat kika på en motard av nån kvalisort för att ha på gatan - lyckades övertyga sambon om att det blir billigare om jag skaffar en hoj till och bara har Gixxern till bantjörat :tummenupp:tummenupp:D

Du TROR att du var smart! Hon tänkte: En motard går inte så fort.
Nu sitter hon och skålar rödvin med sina vänninor och fnissar över hur lättlurad du var:D
 

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Ort
Uppsala
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
haha roliga kommentarer i denna tråd..över till topic så blir det inte så mycket på SDn eller utrustning men lägga några loppor på en längre touringresa blir det iaf samt fler bandagar. Funderar även på att skaffa en enduro till hösten och utrustning som behövs för att kunna leka runt lite på ställen där jag inte kör SDn :)
 

magnus-08

La Famiglia Aprilia Svezia
Gick med
23 Sep 2009
Ort
hus
Hoj
Aprilia, Tuono
Ska köpa en Shoie XR 1100, funderar på en mattsvart med skönt spegelvisir, men conquistan e ju jkligt snygg, sen får frugan tjöta bäst hon vill=)

Vill även ha nya rör på, men e svårt att hitta några man verkligen gillar.
Sen en PC o bänkning.
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Denna vinterns önskelista är bra mycket längre än lönebeskedet faktiskt. :huvet

Helsystem till ny-duccen måste bara införskaffas. Toppbox är också önskvärt till sommarens MC-semester. GPS skulle också sitta fint. Sen finns det alla möjliga småsaker jag vill köpa till den.
Från att ha gått från en hoj som det inte direkt fanns några tillbehör till har utbudet mångdubblats!

Ny jacka till långrese/allvädersstället önskas. Ny hjälm är rätt, den jag har är ju 3 år och saknar solvisir b la. Sen är jag ganska trött på mitt skinnställ också, vore rejält kul med ett nytt...

Hur svårt är det att råna banken egentligen?
 

knoxdahl

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2010
Ort
Järfälla
Hoj
2008 suzuki gsxr1000
Dollarn ligger ju rätt lågt nu så att gå in på ebay e lite små farligt .I nuläget är det kåpor,grepp och lite nytt buller inhandlat men ja misstänker att de blir mer vintern är ju lååååååång
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Ska köpa en Shoie XR 1100, funderar på en mattsvart med skönt spegelvisir, men conquistan e ju jkligt snygg, sen får frugan tjöta bäst hon vill=)

Vill även ha nya rör på, men e svårt att hitta några man verkligen gillar.
Sen en PC o bänkning.

xr 1100. grymt skön hjäm, fast å andra sidan det som passar mig passar kanske inte alla andra, då huvudform är en enskild sak :)

blev mattsvart med mörktvisir till min.

kortet lär väl inte användas igen förrän till våren då det ska handlas nytt avgas o lite annat lull lull, funderar även jag på att mappa o bänka hojen.
 

Sara75

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2010
Ort
Sundsvall
Hoj
Ducati Monster 1100 -11
Det får bli ett större köp till våren istället. En ny hoj... Frågan är bara vad helt enkelt. Daytonan blev ju stulen... Det blev en kort men underbar tid tillsammans med den. :(
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top