Placera tvärrmaskin ovanpå torktumlare??

Raginaharjar

Fan ska man skriva här då??
Gick med
19 May 2008
Ort
Västerås
Hoj
CRF450 -02
Har i dagsläget tumlaren på tvättmaskinen. Båda är av samma märke och snäpps ihop med ett integrerat fäste-dvs sitter ihop bra.

Ska göra om i tvättstugan och den nya placeringen på pelaren gör att jag skulle behöva kasta om dem och ställa tvättmaskinen ovanpå. Någon som provat detta? Kommer tvättmaskinen att gå bärsärkagång och fälla hela pelaren så fort jag tvättar ngt mer än ett par skitiga kallingar?
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Det faktum att tvättmaskinen ofta väger 3ggr så mycket får åtminstone mig att bli lite oroad över hållfastheten.

Jag kanske har fel?
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Gör om gör rätt.
Varför komplicera saker och hur planerar du?
Du måste väl ha både vatten, avlopp och el till tvättmaskinen? Till TT räcker det väl med el? Vad kan bli enklare för att du har TM överst?
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Varför måste du byta plats på dem?:va
 

Pizzabagarn

Ödmjukhet...onödigt när pengarna sprutar
Gick med
25 Jul 2010
Ort
där det luktar
Hoj
no focking bike
Vadå nej?
Nej - jag har inte provat?
Nej - det funkar inte, glöm det pucko?
Nej - mordecaien har fel, jag har pizzaugnen på torktumlaren och det går bra?

Varför ska man göra ett svar mer komplicerat än nödvändigt?
Svaret är fortfarande nej och det var din fråga som du hade i trådens namn jag svarade på!
Men prova gärna så kan du återkomma med info om hur det gick.
 
Last edited:

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
om du ändå tänkt mecka om i tvättstugan och prompt vill ha TM överst(vilket flera påpekat är en riktigt dålig idé) kan du ju alltid gå till överdrift och svetsa ihop en stadig ram som du sen lämnar till nån pulverlackerare/lackerare(den måste ju va vit så att den matchar vitvarorna :D) då kan du ju placera skiten hur du vill(dvs 0 påfrestning på TT).

berätta gärna hur det går.

p.s vill du ha en ritning på ram kan jag ställa upp på att rita en åt dig.
 

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Majesty 400
Tycker det låter som en skitbra ide, funderar på att montera motorn till hojen på pakethållaren istället, lite som en knaller men endå inte.
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Jag hade testat:tummenupp

Och sen bara kaklat om när tvättmaskinen centrifugerar lite obalanserat.

Men jag ser fördelen med att bara skopa ner tvätten i tumlaren:)
 

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Majesty 400
om du ändå tänkt mecka om i tvättstugan och prompt vill ha TM överst(vilket flera påpekat är en riktigt dålig idé) kan du ju alltid gå till överdrift och svetsa ihop en stadig ram som du sen lämnar till nån pulverlackerare/lackerare(den måste ju va vit så att den matchar vitvarorna :D) då kan du ju placera skiten hur du vill(dvs 0 påfrestning på TT).

berätta gärna hur det går.

p.s vill du ha en ritning på ram kan jag ställa upp på att rita en åt dig.

Ett 30kg excenriskt svänghjul måste du lägga in i ritningen oxå.
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Nej, gör det inte! Dels är det mycket rörelse och framförallt mycket vikt i rörelse i tvättmaskinen. Sen har den även en tyngd i botten för att stå still och en torktummlare är inte den mest stabila konstruktionen.
 

Raginaharjar

Fan ska man skriva här då??
Gick med
19 May 2008
Ort
Västerås
Hoj
CRF450 -02
Är det i syfte att skoja med frugan eller mamma, som sköter din tvätt är det en lysande idé. Annars why?

Sitter ett proppskåp där jag tänkt ställa pelaren så kommer inte kunna tömma behållaren med kondensvatten.

Anade som de flesta svaren tyder på att det är en dålig ide. Hittade nu i instruktionsboken till tumlaren att det ska gå att montera ombyggnadssats med en avrinningsslang direkt på tumlaren så man aldrig behöver tömma kondensvatten. Bara det går att få tag på till en tumlare som är ett par år gammal så är problemet löst.
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Nä, vi har ännu inte fått reda på EXAKT vad som händer om man ställer tvättmaskinen ovanpå tumlaren.

Jag tror dom brinner upp (eller ner beroende på var det startar) men jag kan inte riktigt förklara varför. :gnissla

Jag vet.

Samma sak som när man..

Divide-by-zero-4.jpg
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top