Plånboken = revbensknäckare?

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Själv kör jag med den värsta tyngsta KjETTinGen inannför stället, kanske inte diReCKT optimalt men man vet aldrig när bosse biltjyv dyker upp och vill baxa min håjj:)

Alla hårda hojåkare kör med en VÖRSTINgkjETTING lättåtkomlig:yoparty
 
Last edited:

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Sanering.........

En tankeställare, :va

ordinär plånbok knökfull med diverse, 2 nyckelknippor med ca 12 nycklar. Digitalkamera med fodral och ministöd. Läsglasögon. Telefon. Liten låda med öronproppar.

Ensits sporthoj utan förvaringsutrymme, och tank i aluminium eller plast. Dags för 2 midjeväskor, alternativt lilla ryggsäcken som någon sade är det krångligt kränga utav på tajta skinnet.

Banta packningen.... inte alltid helt lätt. Fyller ofta midjeväskan och så måste något ner i lilla fickan utanför hjärtat.

Ska överväga litet släp:D

Värre än en kvinna, glömde solglasögonen....... Toyman
 

Nailer

Surgubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Älvsjö
Hoj
Ducati 900SS
Jag har tvärtom räddat revbenen genom att ha mobil och plånbok i innerfickorna på stället! För en 18-19 år sen körde man runt på småländska grusvägar, kommer till en korsning och får ett helt underbart ställ in på andra vägen, håller farten ordentligt uppe. Korkad och nybörjare som man var så hade man självklart inte rekat vägen innan, what could possibly go wrong??

20 meter in i skuggan har någon, förmodligen markägaren som tröttnat på idioter på offroadhojar placerat en vägbom... Den träffar framlyktan på min fina XT och trycks upp över styret och träffar mig i bröstet, precis där mobilen & plånboken ligger. Med hjälp av min bröstkorg formar jag vägbommen till ett vackert U och tar den med mig ett tiotal meter framåt, komplett med med både stolparna, betongplintarna, lås & kedja.

Kvicknar till på marken och konstaterar att jag är hel, alla kroppsdelar fungerar, tänderna sitter där de ska och hojen är mer eller mindre körduglig.

Visade sig att min kära Technophone, pansarmobilen framför pansarmobiler ("mobil" är kanske fel ord för en best på 20x10x3 centimeter) tagit upp hela stöten men fortfarande funkade utan en skråma. Försök det med en iPhone! :D
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Köpte en liten kameraväska för kompaktkameror med velcro som alltid sitter på styrhuvudet med öronproppar, garagenyckel, kort och mobil. Smidigt och den har vattenskydd man kan dra över om det regnar. :D
 

Stone Cold

Been there destroyed that
Gick med
2 Feb 2009
Ort
Hus
Hoj
Honda X11 Screaming Death edition Kawasaki GPZ-900 -86, Suzuki SV650 -01 Honda CBR1000RR -04 Repsol Dark Edition
Verkar som många kör touring hoj som komenterat här, har en massa förvaring i hojen?!?!?!?!
Nej, knappt hojens batteri får plats under sadeln.

2 plast kort får följa med på turen i ens innerficka i stälelt. Visa o körkort.
Mobilen får stanna hemma, litar på att en polare har med en i nödfall:D
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Försök det med en iPhone! :D

Den skulle ha knäckt bommen.. minst! :D

Jag tror dock på bröstskydd, sen om det ska vara någon skyddsväst ala hästridning eller något supersportivo special var väl sak skitsamma så länge det fyller funktionen. Borde finnas något bra på marknaden.

Iofs skulle någon blåtandslurar kanske vara det optimala men det är så smidigt med ajjpodden i innerfickan, lätt tryck med armbågen för play/paus trots "låst" läge.. finurliga de där äpplena ibland =0)
 
Last edited:

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Eksjö
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
visa, körtkort, aijphån i innerficka.. kanske inte optimalt men att ha tillgång till lur anser ja vara prio vid hojåka och ev dikesbesök..
 

Lason

Smålänning
Gick med
3 Sep 2009
Ort
Rockneby
Hoj
Yamaha XT660R -07, Suzuki GS500 -78 & Honda CB125 Twin -79
Ja detta med skydd... Bröstskydd är nog inte dumt alls. För att återgå till sk. ridvästar finns ju flera varianter på dessa också, där de dyraste har grymt slimmad passform. Jag provade en sån på en hästtävling för många år sen, och det var helt sjukt vad den satt bra. Skulle jag ha bröstskydd skulle jag lätt köpt en sådan som kopmlement till övrig utrustning.

Hörde på radion för ett tag sen att plocka bort nycklar ur ben på folk som krockat med bil var en av dom vanligaste ingreppen på folk efter bilolyckor.... Om den infon ska vara till någon hjälp :p
Utom på SAAB som löst det på ett smidigt sätt sedan 1967 ;)
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Mogen tråd, nu vågar jag inte ta med min snusdosa när jag är ute och kör.
FML
 

McRae

Radical Riders
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Trelleborg
Hoj
KTM 625 SMC -04
Haft låset i min jackficka en(1) gång, tror fan inte man kör av vägen då.
Låset rätt in i höften med inre blödning o svullnad..
Aldrig mer..
 

Spook

Adrenaline MC
Gick med
3 May 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa 2010
Antar att denn funkar bra eftersom du omnämner den. Var har du den fastsatt lite mer precist för att det ska funka bra? Går det att trycka genom plasten?

Den funkar klockrent, sitter på ena armen innanför tröjan.

Funkar skitbra med touch genom plasten. Finns ett par riktigt bra lurar med. In-ear med en bygel bakom nacken. Går till och med att simma med den.
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top