Pickup-besatt.

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Ort
Finland
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
Yep, så e det! skulle den vara ett år nyare så skulle jag få lasta 900kg...:va så sade besiktningsmannen iaf.
 

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Värnamo
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Fan va skön du e! Du tillför verkligen det som saknas i den här tråden. Jag ska skärpa till mig och plåta lite och lägga upp bilder.

Fast jag lastar ju bara mesiga prylar...

Du borde definitivt lägga upp lite fler bilder på ditt monster, kan du inte läggaupp bilden där du dra jättepowerboaten igen?
 

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Lödde
Hoj
ARRITTOR
Jag får erkänna att jag också är svag för pickisar, dock har jag en väldigt stram budget, skall fungera som pendelbil/ lasta/ cruiser, ett krav från damen är att den skall vara hyffsat modern, jag hade gärna haft en diseselcheva från början av 80 talet men det faller bort pga åldern, med modern menar jag framför allt skön att åka i.

Någon som vet något om S10 med 4cyl motorn? är en 2,2liter vad jag kunnat utläsa, många problem osv? ligger hyffsat i skatt och en 2,2 bensinare bör ju ligga runt litern vid lugn körning?
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag får erkänna att jag också är svag för pickisar, dock har jag en väldigt stram budget, skall fungera som pendelbil/ lasta/ cruiser, ett krav från damen är att den skall vara hyffsat modern, jag hade gärna haft en diseselcheva från början av 80 talet men det faller bort pga åldern, med modern menar jag framför allt skön att åka i.

Någon som vet något om S10 med 4cyl motorn? är en 2,2liter vad jag kunnat utläsa, många problem osv? ligger hyffsat i skatt och en 2,2 bensinare bör ju ligga runt litern vid lugn körning?
Jag skulle nog ändå föreslå en japansk diesel.
Skall du köra på vintern, så behöver du antingen fyrhjulsdrift eller möjlighet att lasta ett par hundra kilo över bakaxeln.
Små bensinmotorer i tunga chassien blir irriterande i längden.
En trött diesel är charmigare.
 

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Jag får erkänna att jag också är svag för pickisar, dock har jag en väldigt stram budget, skall fungera som pendelbil/ lasta/ cruiser, ett krav från damen är att den skall vara hyffsat modern, jag hade gärna haft en diseselcheva från början av 80 talet men det faller bort pga åldern, med modern menar jag framför allt skön att åka i.

Någon som vet något om S10 med 4cyl motorn? är en 2,2liter vad jag kunnat utläsa, många problem osv? ligger hyffsat i skatt och en 2,2 bensinare bör ju ligga runt litern vid lugn körning?

Min S10a me gamla 6an drar strax över litern... Läste nån stans att förbrukningen inte skiljer så mycke, skönt me lite mer vrid oxå... Nya 6an bör ju va snålare kan tyckas...

Min e bakhjulsdriven å smått hemsk å köra på vintern utan vikt på flaket, ja surrade fast en rejäl ekstock å de funkade hjälpligt...
 

DM

MC-intresserad
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Piteå
Hoj
KTM 1290 SDR -16, KTM 990 SM -08, Yamaha FZR1000 -89, 2 st Yamaha TR1 -81, Honda CB750 -75
Jag får erkänna att jag också är svag för pickisar, dock har jag en väldigt stram budget, skall fungera som pendelbil/ lasta/ cruiser, ett krav från damen är att den skall vara hyffsat modern, jag hade gärna haft en diseselcheva från början av 80 talet men det faller bort pga åldern, med modern menar jag framför allt skön att åka i.

Någon som vet något om S10 med 4cyl motorn? är en 2,2liter vad jag kunnat utläsa, många problem osv? ligger hyffsat i skatt och en 2,2 bensinare bör ju ligga runt litern vid lugn körning?


Lite info om min S10 2.2 flexifuel hittar du här:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?171212-Pickup-besatt&p=5492091&viewfull=1#post5492091
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Yep, så e det! skulle den vara ett år nyare så skulle jag få lasta 900kg...:va så sade besiktningsmannen iaf.

Jo, men besiktningmännen är ju helt fullkomligt på fyllan! Svaren man få varierar nått vettlöst beroende på vem man pratar med, och vilket humor dom är på, behöver inte vara knutet till nått regelverk, eller ha någon verklighetsförankring. :hihi :gnissla
 

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Ort
Finland
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
Jo, men besiktningmännen är ju helt fullkomligt på fyllan! Svaren man få varierar nått vettlöst beroende på vem man pratar med, och vilket humor dom är på, behöver inte vara knutet till nått regelverk, eller ha någon verklighetsförankring. :hihi :gnissla

Jo ni har tur där på kobben med era besiktningsmän! kom till fastlandet och kolla på paragrafrytteriet som sker här... Privatiseringen av besiktningen har lett till skyhöga priser och ett helt galet paragrafrytteri, allt för att maximera antalet ombesiktningar och med det vinsten... Jag försökte ta reda på vad som krävdes för att registrera en gammal MC. Resultat => jag satt i telefonkö a 1,19€ i 10-20 min för attt höra att "detta bolag inte sysslar med sådant" :4skrika

Nå dagens picksisbild, man skall ju alltid skryta med kultryck o sådant så jag hade säkert - 30 kg igår...:rolleyes:

talibantaxi2.jpg
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top