Pickup-besatt.

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
jaja, Mopar är ju grejer det. Är inte så våldsamt märkestrogen, sneglar lite efter en cheva faktiskt. är jäkligt sugen på en chevelle 70:a med bigblock :p
 

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Är flaket så långt att man kan stänga igen tailgate'n bakom hojarna? Detta gäller single cab'n jag postade.

Jag kommer svetsa ihop två spår som man kör framhjulet inn i, som man också kan fästa spännbanden i.

Som du ser så gick inte baklemmen igen helt. Detta är förövrigt Swedies gamla racebuss :)
 

Bifogat

  • pickup1.jpg
    pickup1.jpg
    117.6 KB · Visningar: 238
  • pickup2.jpg
    pickup2.jpg
    118.3 KB · Visningar: 247

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Milano, Italia
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
Som du ser så gick inte baklemmen igen helt. Detta är förövrigt Swedies gamla racebuss :)

Se där ja! :tummenupp Men är det möjligt att flaket är lite längre på single cabben?

f_10m_4a43fd5.jpg
 

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Milano, Italia
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
Det ser ju lite längre ut, är väl bara att ta tummstocken o mätta.

Orsaken till att jag frågar är att jag inte äger en B2000, men funderar på att köpa en. Om man inte får plats med 2 hojar (lemmen) stängd, är det inte aktuellt.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Orsaken till att jag frågar är att jag inte äger en B2000, men funderar på att köpa en. Om man inte får plats med 2 hojar (lemmen) stängd, är det inte aktuellt.

Men mäta när du tittar på en du funderar på att köpa?

Annars finns säkert måtten på flaket på nätet... Google is your friend...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Eller så bygger du en "tailgatebox"

Hur jag än Googlar så får jag inte fram en bild, men dom var rätt vanliga i USA, en U-formad del som du ställer på längst bak när du kör med öppen lucka.

Gick att plocka lös och sitta på när man hade tailgatepartys också.
 

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Milano, Italia
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
Jag bor i Italien, kommer köpa den i Sverige eftersom dom inte finns här. Har inte hittat något på nätet.
 

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Orsaken till att jag frågar är att jag inte äger en B2000, men funderar på att köpa en. Om man inte får plats med 2 hojar (lemmen) stängd, är det inte aktuellt.


Jag har kört runt med min hoj på en skoda pickup. Då fick bakhjulet stå på den nerfällda baklemmen, det gick bra det med. :)

Tänk även på detta. Om du ska ha 2 st hojar på flaket så ska ni väl vara 2 personer i bilen. Vart ska ni ha hjälmarna, kläderna, vektyg mm? Det är jobbigt att ha på flaket om man vill lämna bilen några ögonblick för att äta mat mm.

Jag vet ju inte riktigt vad du ska ha bilen till men det är ganska skönt med tex en skåpbil eller ett släp med en kåpa, inte enbart för regn utan även för att slippa alla nyfikna blickar o klåfingriga typer.

Det är även ganska jobbig lasthöjd på en pickup.
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Tänk även på detta. Om du ska ha 2 st hojar på flaket så ska ni väl vara 2 personer i bilen. Vart ska ni ha hjälmarna, kläderna, vektyg mm? Det är jobbigt att ha på flaket om man vill lämna bilen några ögonblick för att äta mat mm.

Därför jag sålde Skodan, med S10 får all utrustning plats bakom stolarna, och om det regnar är det lite jobbigt med utrustningen liggandes på flaket.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Tänk även på detta. Om du ska ha 2 st hojar på flaket så ska ni väl vara 2 personer i bilen. Vart ska ni ha hjälmarna, kläderna, vektyg mm? Det är jobbigt att ha på flaket om man vill lämna bilen några ögonblick för att äta mat mm.

Då tar man aparmarna och slänger in grejerna i bilen medans man käkar.
 

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Vart ingen pickis för mig, det vart en skitfin Dodge Van istället, givetvis med bensin åtta....soppa är billigt :D
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Eller så bygger du en "tailgatebox"

Hur jag än Googlar så får jag inte fram en bild, men dom var rätt vanliga i USA, en U-formad del som du ställer på längst bak när du kör med öppen lucka.

Gick att plocka lös och sitta på när man hade tailgatepartys också.

Kan det vara en sådan här han menar?
 

Bifogat

  • bedxtender_feature.jpg
    bedxtender_feature.jpg
    16.9 KB · Visningar: 93
  • bedxtender_header.jpg
    bedxtender_header.jpg
    158.4 KB · Visningar: 112
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top