Pickup-besatt.

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Ort
I hus
Hoj
Bara ex! XT350, KTM 525 exc, VTR1000f, VTR1000 SP-1
Klockren pickis! Man önskar att andra bilen man har kastar in handuken så man "tvingas" byta bil. Då blir det en pickis....
 
Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Kräver blåfården C-kort för att framföras? Låter som du kört långresor med den också, vad drar den? Behöver också något att frakta skotern på :p

Den borde vara c-reggad enligt samtliga parametrar men konstigt nog är den b-reggad. Jag har kört massa långresor i den. Kan köra betydligt längre i den innan jag blir trött än i div 330/A4:eek:r jag haft.
Dricker runt 1,3 men en 3:55 utväxling skulle göra susen där i stället för den 4:10 jag har.
Ligger man i 90 varvar det 1600 men i 100 tangerar det 2000-sträcket...
 

NorthBear

Förvirrad dåre
Gick med
5 Mar 2009
Ort
Sundsvall
Hoj
Suzuki Bandit 1250 SA
Den borde vara c-reggad enligt samtliga parametrar men konstigt nog är den b-reggad. Jag har kört massa långresor i den. Kan köra betydligt längre i den innan jag blir trött än i div 330/A4:eek:r jag haft.
Dricker runt 1,3 men en 3:55 utväxling skulle göra susen där i stället för den 4:10 jag har.
Ligger man i 90 varvar det 1600 men i 100 tangerar det 2000-sträcket...

Låter som en dröm med andra ord att hitta en sådan. Jag är nämligen 2 meter lång och rätt bred över axlarna och om du haft en A4 så kanske du kan ana min körställning. Jag har någon form av tro eller förhoppning om att jag kanske kan sitta mer avslappnat i en sådan pickup, men det kanske är en inbillning? Jag har ingen erfarenhet alls av amerikanska åkdon :)
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Man sitter bra i en pickis. Livet är bättre på nå vis.

Jag vill hitta min Dodge/Ford/GMC/Chevrolet med 6fot flak, 1½-hytt med rätt attribut. Men det är till att leta på..
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Låter som en dröm med andra ord att hitta en sådan. Jag är nämligen 2 meter lång och rätt bred över axlarna och om du haft en A4 så kanske du kan ana min körställning. Jag har någon form av tro eller förhoppning om att jag kanske kan sitta mer avslappnat i en sådan pickup, men det kanske är en inbillning? Jag har ingen erfarenhet alls av amerikanska åkdon :)

För mig är det grejjen med att man sitter upprätt och inte ligger i en sportstol med högerbenet vilandes på hälen för att man inte kan använda farthållaren då man hela tiden måste bromsa i en "vanlig" bil.

I stället för en sportstol som är jätteskön till en början men fixerar kroppen i en ställning vilket leder till stjärtkrämpor av guds nåde så kan man sitta lite hur man vill i plyschsoffan...
 

NorthBear

Förvirrad dåre
Gick med
5 Mar 2009
Ort
Sundsvall
Hoj
Suzuki Bandit 1250 SA
Och den där vidriga alulisten mellan hjulhusen. Grym pickis annars. Rätta motorn.

Vilken motor är den bästa turbodiesel pickis motorn egentligen? Hört många klagomål gällande pålitligheten på 6.2L TD och 6.5L TD motorerna som cheva har, är fords kanske mer pålitliga? Det är inte så att jag kräver det rätta svaret av dig, mer nyfiken på din syn på det hela då du åker ford :)
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top