Photoshop Sporthoj

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

nej typ denna

1203547605KBrTHc.jpg
 

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha R1, Triumph Daytona 675
Det är svårt det där, lutar åt att man får fylla i konturerna i ett övre lager och sedan dölja det undre, men det tar lite tid :p
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Någon som kan tänka sig modda mitt bygge lite?
Vinterns lack blev skit så nu går jag i nya banor :)

Tankarna har gått mot mattsvart med mörkröda alt guldfärgare dubbeltränder på tank/skärmar, alternativt gammalt caféracer tema. Har dock inte hunnit mer än så med tankarna. Fälgarna vore gött att polera!

Någon som vill låta fantasin flöda?

Bifogar lite bilder (har mer hemma)
 

Bifogat

  • panzaa_1.JPG
    panzaa_1.JPG
    48.9 KB · Visningar: 109
  • panzaa_2.JPG
    panzaa_2.JPG
    92.8 KB · Visningar: 97
  • IMG_0170.JPG
    IMG_0170.JPG
    214 KB · Visningar: 95
  • IMG_0176.JPG
    IMG_0176.JPG
    157.6 KB · Visningar: 120
Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

Birkan

Enhjuling
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Uppsala
Hoj
2004 KTM 625 Motard
Någon som är sugen på att göra om denna kanske?

Kanske "lacka" mattsvart å byta lyktkåpa eller liknande? Såg att ni är väldigt duktiga på att "freehanda" så lek fritt, :D
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Någon som kan tänka sig modda mitt bygge lite?
Vinterns lack blev skit så nu går jag i nya banor :)

Tankarna har gått mot mattsvart med mörkröda alt guldfärgare dubbeltränder på tank/skärmar, alternativt gammalt caféracer tema. Har dock inte hunnit mer än så med tankarna. Fälgarna vore gött att polera!

Någon som vill låta fantasin flöda?

Bifogar lite bilder (har mer hemma)

Trådlyft
 

Birkan

Enhjuling
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Uppsala
Hoj
2004 KTM 625 Motard
Tackar, :D Nu vart man ju lite sugen på å slita fram lacksprutan i vinter å lacka lekohojen, :p
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Har fått för att jag ska lacka om min 954:a i vinter. den är gul orginal nu,,, och den ska bli mörk och lite diskret.
Färg som jag tänkt. brons, koppar, mörk/orange, och dekaler och emblem skall vara svarta och de ska knappt synas. Alla plastdelar ska ha samma färg, ev, svart nedre del på kåpan.
Kan någon göra ett förslag på detta tro.
mantorp 005.jpg
 

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Luleå
Hoj
Yamaha
Har fått för att jag ska lacka om min 954:a i vinter. den är gul orginal nu,,, och den ska bli mörk och lite diskret.
Färg som jag tänkt. brons, koppar, mörk/orange, och dekaler och emblem skall vara svarta och de ska knappt synas. Alla plastdelar ska ha samma färg, ev, svart nedre del på kåpan.
Kan någon göra ett förslag på detta tro.
View attachment 286658

hållt på gorma med din nu ett tag men hittar ingen bra färg som ser bra ut...kan du skaka fram ett bra exempel å göra livet lättare för en stackare som mig! även gärna visa ett exempel på hur det ska se ut...(måla med penseln i photobrush) :)
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
hållt på gorma med din nu ett tag men hittar ingen bra färg som ser bra ut...kan du skaka fram ett bra exempel å göra livet lättare för en stackare som mig! även gärna visa ett exempel på hur det ska se ut...(måla med penseln i photobrush) :)

I stil som den "gamla! gixxer1000 03-04 som kom i svart och koppar då?
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
hållt på gorma med din nu ett tag men hittar ingen bra färg som ser bra ut...kan du skaka fram ett bra exempel å göra livet lättare för en stackare som mig! även gärna visa ett exempel på hur det ska se ut...(måla med penseln i photobrush) :)

Denna hoj är snygg, små nyanser mellan lack och dekaler. ZX10R 08 finns i orange, lite KTMfärg,,,,,,,, om tar lite den färgen i den mörka som hojen har på bilden. vad tror du om det, den ska var väldigt mörk. Dekaler ska vara svarta. Nu hittade jag en färg som verkar rätt,,, korsetten alltså, den mörka delen under vänster bröst:)
2003_honda_cbr954rr.jpg es-39094.jpg
 
Last edited:

Hamrin

Bleeaah
Gick med
28 Jan 2007
Ort
Falun
Hoj
Aprilia Tuono Factory
Hejsan, Får inte igång photoshop på min egna dator.. så jag ber er om hjälp :)
Undrar om någon är sugen på att göra min hoj vit. och en vit modell med rött diskret mönster som ni får designa själva, och en med både rött och svart mönster..

Vore superschysst!!
Tack på förhand :)


En till, Kawagrön ? eller så lik kawagrön det går att komma :) vore skit schysst!
 

Bifogat

  • DSC00014.jpg
    DSC00014.jpg
    246 KB · Visningar: 66
  • DSC00015.jpg
    DSC00015.jpg
    252.4 KB · Visningar: 69
Last edited:

Satanja

www.facebook.com/rockphotographersatanja
Gick med
8 Jul 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Moneyeater (R6)
Har fått för att jag ska lacka om min 954:a i vinter. den är gul orginal nu,,, och den ska bli mörk och lite diskret.
Färg som jag tänkt. brons, koppar, mörk/orange, och dekaler och emblem skall vara svarta och de ska knappt synas. Alla plastdelar ska ha samma färg, ev, svart nedre del på kåpan.
Kan någon göra ett förslag på detta tro.
View attachment 286658


typ... såhär? fattade inte riktigt, men slängde ihop det jättefort för att se om det är något sådanär rätt...

oO-2.jpg
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top