Photoshop Sporthoj

R1Monstret

Återkomsten!
Gick med
16 Sep 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha R1 - White Edition
Tackar :) Tyckte att dé é lite trist att lacka om den till orange IGEN...följde din tråd innan om att du skulle byta. Hon blev ju jävligt nice :tummenupp
Erkänn att du smeker tanken vid varje rödljus i solskenet ;)

Haha, kan du ge dig på att jag gör! :D
Hoppas du får ihop, och iordning på din pärla snabbt!
 

Serenity

The unusual kind
Gick med
2 Jun 2007
Ort
på en väldigt skön plats
Hoj
Se garage
Hur fick du det att se så glansigt ut på fälgarna? :confused:

Jag gör dé på två sätt...ena sättet é att markera (enklast mest vanligt lasso) och sen ändra på "Brightness Saturation".
Andra sättet é att ge de en s.k. alpha färg som inte finns med på bilden med "color replacement tool" och sen använda "Hue Saturation" för att ändra på just den färgen.
Blev rätt svårt på den här bilden då de glänsde för mycket...glansen blev mer blått än svart....så fick jag mörklägga lite med gamla hederliga penseln :)

Din bild blev ju kanon :tummenupp Var dé blåset du ville ha glansen på?
 

LiNiC

Performens
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Hbg
Hoj
Ducati S4 monster, Suzuki Gsxr 1000 K4
1.Blåsen kan du markera med en cirkel. högerklicka , välj omforma markering. ändra till du är nöjd.

2. uppe i menyraden väljer du markering lägg till ludd, 1 kan vara lagom i dom små bilderna vi får upp här. se till att du har någon ljus bakgrundsfärg, tryck sedan Delete.

3. Markera sedan resterande av blåset , och mörka kanterna med en vanlig penseln med liten färgmängd och låg transparens.

4. av markera sedan och använd "Blur" tills du är nöjd. typ

Bara att öva på ! :tummenupp

(jag kunde fixat till blåsen bättre, jag orkade inte bara ;) )
 

Bifogat

  • semesterpojken.jpg
    semesterpojken.jpg
    103.8 KB · Visningar: 141

SemesterPojken

Körkortslös
Gick med
27 Aug 2007
Ort
Borås/Halmstad
Hoj
Yamaha R6 -06
1.Blåsen kan du markera med en cirkel. högerklicka , välj omforma markering. ändra till du är nöjd.

2. uppe i menyraden väljer du markering lägg till ludd, 1 kan vara lagom i dom små bilderna vi får upp här. se till att du har någon ljus bakgrundsfärg, tryck sedan Delete.

3. Markera sedan resterande av blåset , och mörka kanterna med en vanlig penseln med liten färgmängd och låg transparens.

4. av markera sedan och använd "Blur" tills du är nöjd. typ

Bara att öva på ! :tummenupp

(jag kunde fixat till blåsen bättre, jag orkade inte bara ;) )

När jag ska markera så "hoppar" gärna markeringen utanför blåset och då är det bara till att börja om.... Vad gör jag för att underlätta det?


Jag gör dé på två sätt...ena sättet é att markera (enklast mest vanligt lasso) och sen ändra på "Brightness Saturation".
Andra sättet é att ge de en s.k. alpha färg som inte finns med på bilden med "color replacement tool" och sen använda "Hue Saturation" för att ändra på just den färgen.
Blev rätt svårt på den här bilden då de glänsde för mycket...glansen blev mer blått än svart....så fick jag mörklägga lite med gamla hederliga penseln :)

Din bild blev ju kanon :tummenupp Var dé blåset du ville ha glansen på?

Om jag tex, skulle vilja göra om det röda på hojjen till gult och det vita till svart? Hur ska jag göra isf?

Tack för hjälpen!!!
 

Faster

Snabbare än du!
Gick med
23 May 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
GSX-R 1000 K7 (svart) KTM 640 motard
Hej alla. Kan någon lite snabbt mecka bort skylthållare och backspeglar på denna + byta ut original bössan mot en racefit growler. Hade varit jäkligt sjyst.

Om det går att höja kåpglaset till att likna ett dB-glas så hade det varit super.

:tummenupp
 

Bifogat

  • 05.jpg
    05.jpg
    125.7 KB · Visningar: 99

Serenity

The unusual kind
Gick med
2 Jun 2007
Ort
på en väldigt skön plats
Hoj
Se garage
När jag ska markera så "hoppar" gärna markeringen utanför blåset och då är det bara till att börja om.... Vad gör jag för att underlätta det?




Om jag tex, skulle vilja göra om det röda på hojjen till gult och det vita till svart? Hur ska jag göra isf?

Tack för hjälpen!!!

du får ta dé mycket försiktigt med magnetlassot. den hoppar gärna när nån pixel é lik linjen den ska följa...om du märker att den hoppar klicka själv med vänster musknapp för att den ska följa vägen du vill. Låter som musen och osten men så fungerar dé :)

Jag tycker dé é svårt att hantera vitt om man vill ändra på färgen speciellt när dé glänser. Tycker att enklaste sättet var att markera med lasso eller nåt annat man tycker é händigt och ändra färg för varje del en efter en. Om nån vet ett snabbare sätt så säg gärna till. Tycker inte dé va lätt...håller på med din nu och dé é pain in the ass haha
 

Serenity

The unusual kind
Gick med
2 Jun 2007
Ort
på en väldigt skön plats
Hoj
Se garage
Hej alla. Kan någon lite snabbt mecka bort skylthållare och backspeglar på denna + byta ut original bössan mot en racefit growler. Hade varit jäkligt sjyst.

Om det går att höja kåpglaset till att likna ett dB-glas så hade det varit super.

:tummenupp

DB-Glaset och Growler blåset kanske nån annan é duktig på? fick aldrig dé att se bra ut
 

Bifogat

  • ninja.jpg
    ninja.jpg
    101.4 KB · Visningar: 92
Last edited:

SemesterPojken

Körkortslös
Gick med
27 Aug 2007
Ort
Borås/Halmstad
Hoj
Yamaha R6 -06
du får ta dé mycket försiktigt med magnetlassot. den hoppar gärna när nån pixel é lik linjen den ska följa...om du märker att den hoppar klicka själv med vänster musknapp för att den ska följa vägen du vill. Låter som musen och osten men så fungerar dé :)

Jag tycker dé é svårt att hantera vitt om man vill ändra på färgen speciellt när dé glänser. Tycker att enklaste sättet var att markera med lasso eller nåt annat man tycker é händigt och ändra färg för varje del en efter en. Om nån vet ett snabbare sätt så säg gärna till. Tycker inte dé va lätt...håller på med din nu och dé é pain in the ass haha

Lyckades ganska bra för första försöket enligt mig! Går ju göra det 1000 gånger bättre men wth! ("R":et borde vart gult....):huvet

Om jag "duger" till att hjälpa er andra med vissa enklare saker så skriv upp mig på listan! :)
 

Bifogat

  • GulblåR6.jpg
    GulblåR6.jpg
    94.8 KB · Visningar: 116

Faster

Snabbare än du!
Gick med
23 May 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
GSX-R 1000 K7 (svart) KTM 640 motard
DB-Glaset och Growler blåset kanske nån annan é duktig på? fick aldrig dé att se bra ut

So far so good, tackar och bockar, hoppas bara någon kan byta pipa åt mig också...

Lyckades ganska bra för första försöket enligt mig! Går ju göra det 1000 gånger bättre men wth! ("R":et borde vart gult....):huvet

Om jag "duger" till att hjälpa er andra med vissa enklare saker så skriv upp mig på listan! :)

Prova lite på min bild ovan, all hjälp mottages. :tummenupp
 
Last edited:

SemesterPojken

Körkortslös
Gick med
27 Aug 2007
Ort
Borås/Halmstad
Hoj
Yamaha R6 -06
So far so good, tackar och bockar, hoppas bara någon kan byta pipa åt mig också...



Prova lite på min bild ovan, all hjälp mottages. :tummenupp

Hahaha detta var en utmaning dock! :tungan
Gjorde så gott jag kunde, men hittade inget blås som var i samma vinkel som på den Ninjan. men men!

Ädit: Vad bromsskivan ser spookie ut! :tungan
 

Bifogat

  • ninja.jpg
    ninja.jpg
    120.1 KB · Visningar: 127
Last edited:

SemesterPojken

Körkortslös
Gick med
27 Aug 2007
Ort
Borås/Halmstad
Hoj
Yamaha R6 -06
Nu är det såhär att jag e sjukjt sluddig vba, så kan ni vara sälla och fixa om min gamle gixxer med lite sjysta färger eller andra moddar så är jag evuigt tackam, tack!!!!!!!!!!!!!! :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty

http://www.sporthoj.com/forum/garage.php?do=getimage&id=17472


garage.php

Såg inte om någon gjort om din hojj, men denna blev fräsch!!!
 

Bifogat

  • Boffegixxer copy.jpg
    Boffegixxer copy.jpg
    121.7 KB · Visningar: 89
  • Boffegixxergul.jpg
    Boffegixxergul.jpg
    125.8 KB · Visningar: 94

SemesterPojken

Körkortslös
Gick med
27 Aug 2007
Ort
Borås/Halmstad
Hoj
Yamaha R6 -06
Tack semesterpojken! Du skulle inte kunna komponera ihop en svart/röd också?

Självklart! Ska se vad jag kan göra!

Ääädit: Röd och grå var riktigt heta!!
 

Bifogat

  • Boffegixxer copy.jpg
    Boffegixxer copy.jpg
    121.7 KB · Visningar: 94
  • Boffegixxergul.jpg
    Boffegixxergul.jpg
    125.8 KB · Visningar: 95
  • Boffegixxerröd.jpg
    Boffegixxerröd.jpg
    124.3 KB · Visningar: 110
Last edited:
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top