Personförsäkring som täcker tävling

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Någon som vet vilka bolag som täcker för MC tävling?

Vad jag vet idag är att Länsförsäkringar som sa till mig vid telefonkontakt förra året att det endast var kampsport med slag och sparkar mot huvudet som var undantaget, täcker tydligen inte motorsportstävling längre.

Trygg Hansa täcker inte heller.

Vart är ni försäkrade?

Svemo täcker tydligen inte sjuktransport hem. Kan ju vara bra då man ofta befinner sig en bit hemmifrån.

// Oskar
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Skandia så länge du håller det på amatörnivå.

Inga inkomster på tävlandet är tillåtet men har inte hittat något annat bolag ännu,inte bland de vanliga iaf.

Henrik
 

Chase

Don´t screw with me, Ill screw you back!
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Malmö
Hoj
Hojar
Man kan få på de flesta bolag en extremsportsförsäkring. Jag fick ta det när jag var och klättrade. Den täcker inte hojen men den täcker inkomstförlust, sjukpension med bibehållen lön, sjukhus, räddning m.m. För hojen låter jag vara osagt. Vet att man kan få om den är registrerad, påställd och en massa andra villkor.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Om du är ansluten till facket kan det bli billigt och bra. Jag betalar 68 kr i månaden för en helt ok försäkring. Plus fackavgiften då. Som inte är lika ok...
 

SjöKexet

seabiscuit
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Växjö
Hoj
Koreansk kombi
Efter en hel dags runtringande var det bara Skandia liv som inte hade tagit bort sin extremsport försäkring iår. Men som Henrik säger får man inte ha några inkomster, all sponsring räknades som en inkomst :gnissla
 
Last edited:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Efter en hel dags runtringande var det bara Skandia liv som inte hade tagit bort sin extremsport försäkring iår. Men som Henrik säger får man inte ha några inkomster, all sponsring räknades som en inkomst :gnissla

Och,enligt den jag talat med,om det var en krona inblandat i förstapriset och man skulle råka vinna.

Hur dom ställer sig till att ställa upp i ett race där det var prispengar inblandat även om man inte hade en chans att få ta del av dom kunde dom inte svara på,tycker det tyder på att dom lämnar öppet för att neka enbart av den anledningen,dom kan ju hävda att du Kunde vunnit!

För att undvika missförstånd,jag tävlar inte men frågar mycket när jag ringer,man vet ju aldrig vad som händer i livet.

Henrik
 

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
Om du är ansluten till facket kan det bli billigt och bra. Jag betalar 68 kr i månaden för en helt ok försäkring. Plus fackavgiften då. Som inte är lika ok...

Är det lärarförsäkringar du har? Hoppas, för det har jag med(medförsäkrad på frugan).
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Som en del redan upptäckt har LF skrivit om sina villkor till i år så att deras OFF (Olycksfallsförsäkring) inte gäller för motorsport.

Skandia har väldigt luddiga villkor angående sponsring i sin OFF så jag skulle passa mig för den försäkringen. Tog kontakt med dem via mail och telefon och blev lovad att de skulle ringa upp mig och svara på frågan om vad sponsring innebär för dem. Är det rena pengar från en sponsor eller är det även sponsring i form av rabatter?
Ingen har ringt tillbaka....

Själv har jag TH via företaget som täcker motorsport men beloppen är inte lika höga som de LF hade.
 

RR_Chrille

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R1000-K5
Hade själv missat LF ändring... Att man alltid ska komma på alla fel när det är för sent, som efter vurpan! Talade med försäkringkilles som sköter den försäkring som ingår i licensen, enligt honom finns en "bra" tilläggsförsäkring till denna. Den kan de ju inte gärna ändra omfattning på. Frågan är om den är bra nog? Någon som är insatt i detta?
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Är det lärarförsäkringar du har? Hoppas, för det har jag med(medförsäkrad på frugan).

Vet inte. Är med i LR och har deras försäkring. Men det låter bekant. Dokumentationen ligger i mitt arkiv. Pappersåtervinningen alltså...
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Som en del redan upptäckt har LF skrivit om sina villkor till i år så att deras OFF (Olycksfallsförsäkring) inte gäller för motorsport.

Skandia har väldigt luddiga villkor angående sponsring i sin OFF så jag skulle passa mig för den försäkringen. Tog kontakt med dem via mail och telefon och blev lovad att de skulle ringa upp mig och svara på frågan om vad sponsring innebär för dem. Är det rena pengar från en sponsor eller är det även sponsring i form av rabatter?
Ingen har ringt tillbaka....

Själv har jag TH via företaget som täcker motorsport men beloppen är inte lika höga som de LF hade.

Frågan jag ställer mig är hur dom NÅGONSIN ska få reda på att du har fått rabatt på bromsbelägg..?

Om du har en taxerad inkomst så är det en inkomst. Prispengarna i SO är ju en återbetalning av anmälningsavgift så det är ingen inkomst heller.

/ Jens
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Frågan jag ställer mig är hur dom NÅGONSIN ska få reda på att du har fått rabatt på bromsbelägg..?

Att det sitter dekaler ifrån en bromstillverkare på din cykel kan nog räcka för att dom ska ha tillräckliga aningar om att du har ingått en deal som betyder minst rabbat?

Om du har en taxerad inkomst så är det en inkomst. Prispengarna i SO är ju en återbetalning av anmälningsavgift så det är ingen inkomst heller.

/ Jens

Att man valt att kalla prispengarna i SO för återbetalning är väll bara för att slippa skatta för dom? Tror det ligger väldigt i en gråzon det där. Jag har själv svårt för att kalla min lön för bidrag för att att slippa skatta den..
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Att det sitter dekaler ifrån en bromstillverkare på din cykel kan nog räcka för att dom ska ha tillräckliga aningar om att du har ingått en deal som betyder minst rabbat?



Att man valt att kalla prispengarna i SO för återbetalning är väll bara för att slippa skatta för dom? Tror det ligger väldigt i en gråzon det där. Jag har själv svårt för att kalla min lön för bidrag för att att slippa skatta den..

En inkomst är en inkomst när den är beskattningsbar. En återbetalning är ingen inkomst.

Att förutsätta saker för att man har klistermärken är ju egentligen lika svårt att bevisa som att jag har fått rabatt på den T-shirt jag har på mig idag för att det står "Quicksilver" på den... Eller? Rabatt är inte heller någon inkomst då den ej är beskattningsbar.

/ Jens
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Men Jens, det finns gråzoner och är det någon gång försäkringsbolagen är "bra" är det när de vill slippa betala ut ersättning.

Jag skulle inte våga chansa men så är jag ju ganska feg också :)
 
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top