Passera chey med hund?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
B.
Det är inte bara en gång man varit på väg till skogs stirrandes på en kvinna. :crash
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
B, men osäker på om "för kort" är genomförbart.

Det beror väl lite på hur man ser det.
I princip kan en kjol inte vara för kort (Givetvis beror det då lite på vem som bär den)
Om man dock tittar på det trafiksäkra perspektivet så kan dock korta kjolar vara negativa.
Egentligen är alla på något sätt avslöjande kläder negativa då dom resulterar i problem med uppmärksamheten om man samtidigt ska köra motorcykel i tät trafik.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Det beror väl lite på hur man ser det.
I princip kan en kjol inte vara för kort (Givetvis beror det då lite på vem som bär den)
Om man dock tittar på det trafiksäkra perspektivet så kan dock korta kjolar vara negativa.
Egentligen är alla på något sätt avslöjande kläder negativa då dom resulterar i problem med uppmärksamheten om man samtidigt ska köra motorcykel i tät trafik.
Negativa kjolar, det vore något, bara dom inte täcker bysten.
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
Jag förespråkar att man alltid tar med sig en hojkamrat, får man in någon hundchey på sin radar så gör man tecken åt sin kamrat att bomba på förbi hundcheyen och sedan kommer du glidandes lugnt och stannar vid hundcheyen och frågar hur det gick och om hunden mår bra, sedan fördömer du den andra hojåkarens "extrema beteende" och du är då redan på andra bas :fakta
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Bedömm sannolikhet för olycka.
model-in-tweed-skirt.jpg
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Bedömm sannolikhet för olycka.
model-in-tweed-skirt.jpg

100%.

Sannolikt händelseförlopp:
Föraren tittar på cheyen. Drabbas av överlevnadsinstinkt nummer 1. Styr dit han tittar. Kör över hunden men lyckas väja för cheyen eftersom han väcks ur sin cheylåsning när han hör klafset. Cheyen blir arg över att hunden är död. Cheyen syr en ny pälsmössa. Föraren får inte :ligga.
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
En av mina morbröder körde upp på en refug när han råkade kolla in en tjej lite för länge när han körde hoj. Hojen blev totalsabbad. Själv bröt han armen och tre revben. Tror inte att det gjort någon som helst skillnad om hon haft hund, för att vara helt ärlig.
 

Ese

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2013
Ort
Stockholm/Öfvre Aspudden
Hoj
Fuji Aloha 2.0 (<10kg); H2-72; ZX10R-05; S1000RR-11
tedrickande??? :va är det samma som :fika? :yoparty

-Alltså kanske är jag lite gammal (vid sidan att vara en efterbliven, förutom import) men i Stockholm kan/kunde cheyen "bjuda in för te" då det "är dags". (kan inte nämna ordet 8orr@ här pga nitiska moderatörer som eventuellt kunde fundera en karriär på ett annat forum än SH :lol )

-men kanske är kodordet nu, vid app-tiden, blivit bytt??
(..och fan jag som tackat nej för invites för fika ett antal gånger!!) :huvet
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
-Alltså kanske är jag lite gammal (vid sidan att vara en efterbliven, förutom import) men i Stockholm kan/kunde cheyen "bjuda in för te" då det "är dags". (kan inte nämna ordet 8orr@ här pga nitiska moderatörer som eventuellt kunde fundera en karriär på ett annat forum än SH :lol )

-men kanske är kodordet nu, vid app-tiden, blivit bytt??
(..och fan jag som tackat nej för invites för fika ett antal gånger!!) :huvet

Och det säger du nu... Om du bara visste hur många gånger jag har blivit hembjuden på "en kopp te" och sedan frågat efter vilka tesorter cheyen har när vi väl kom hem. Nu förstår jag varför de såg så förvirrade ut när de till slut tog fram tekannan... :huvet
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top