Passa er för batongturken!

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Jag tycker en vakt ska hantera några fyllon bättre än sådär.. rätt amatörmässigt. Även vikingsnuten är det lite rambovarning på.

Men underhållande var det så :tummenupp:tummenupp:tummenupp

Förutom rödstrumpan som står och skriker, hon ska hålla sin jävla käft stängd, för allas trevnad.:död

Vad skulle han gjort? Hållit blockflöjtlektioner?
 

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Alltså seriöst! Hur i hela helvete kan den killen stå upp?
 

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Om det finns fängelse på straffskalan ja, annars kan "GM" anmäla dig för misshandel mm..

Sen kan jag tycka många här är jävligt pinsamma.
Ni tycker det är ballt att dom får stryk, att vakten gör rätt som vevar en kille i skallen med en stålbatong. Ni tycker snutarna gör rätt som kommer in som jävla gestapo. Snälla detta är tre bråkstakar som snutarna kunde tagit hand om bra mycket bättre, dom vet inget om vad som hänt när dom kommer till platsen, civilare i bakgrunden biffar upp sig och bara väntar på att få gå in och veva loss eller bryta armen på någon.

Jaga lite grövre kriminella istället.

Ni vet inget om hur det började.
Ni anklagar en snubbe för att vara drogpåverkad, vad fan vet ni om det ?

Vakten gör ju inte sitt jobb direkt, flera slag helt oprovocerat. Sparkar flera gånger, slår med batong. Hade han agerat lite professionellt så hade det aldrig behövt gå så långt.

Hoppas någon av er råkar ut för en aggressiv vakt eller snut någon dag så ska vi se vad ni säger då.
Ni sitter säkert och gråter ut i närmsta lokala nyhetsblaska om hur ni blivit behandlade.

Tufft va..

Han greps för ringa narkotikabrott enl inlänkad artikel. Vi ser vakten bli attackerad, ta emot slag. Självklart har han rätt att försvara sig. Du påstår att han slår oprovocerat? Enl inlänkad artikel vägrades de inträde och då uppstod bråket.

De flesta av oss råkar aldrig ut för aggressiva vakter då vi inte beter oss som idioter. Beter man sig om en idiot får man nog finna sig i att bli behandlad som en.
 

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki RMZ 450
Han greps för ringa narkotikabrott enl inlänkad artikel. Vi ser vakten bli attackerad, ta emot slag. Självklart har han rätt att försvara sig. Du påstår att han slår oprovocerat? Enl inlänkad artikel vägrades de inträde och då uppstod bråket.

De flesta av oss råkar aldrig ut för aggressiva vakter då vi inte beter oss som idioter. Beter man sig om en idiot får man nog finna sig i att bli behandlad som en.

Det jag vill få fram är att folk sitter här och tycker det är tufft att dom får stryk, vilket jag tycker är jävligt pinsamt. speciellt med tanke på att dom inte vet vad som hänt.

Jag påstår inte att han slog oprovocerat, jag påstår att vissa slag han gör är oprovocerade.
Självklart har alla rätt att försvara sig.

Som om media brukar vara en tillförlitligt källa.

Ibland råkar även medel svensson träffa en vakt/polis som har en förkärlek till att bruka våld, och då kan du bara snällt böna och be om att snälla konstapeln slå mig inte, medan han slår för glatta livet med vetskapen om att han klarar sig från något straff. På sin höjd får han några dagar tjänstledigt.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Om det finns fängelse på straffskalan ja, annars kan "GM" anmäla dig för misshandel mm..



Sen kan jag tycka många här är jävligt pinsamma.
Ni tycker det är ballt att dom får stryk, att vakten gör rätt som vevar en kille i skallen med en stålbatong. Ni tycker snutarna gör rätt som kommer in som jävla gestapo. Snälla detta är tre bråkstakar som snutarna kunde tagit hand om bra mycket bättre, dom vet inget om vad som hänt när dom kommer till platsen, civilare i bakgrunden biffar upp sig och bara väntar på att få gå in och veva loss eller bryta armen på någon.

Jaga lite grövre kriminella istället.

Ni vet inget om hur det började.
Ni anklagar en snubbe för att vara drogpåverkad, vad fan vet ni om det ?

Vakten gör ju inte sitt jobb direkt, flera slag helt oprovocerat.
Sparkar flera gånger, slår med batong. Hade han agerat lite professionellt så hade det aldrig behövt gå så långt.

Hoppas någon av er råkar ut för en aggressiv vakt eller snut någon dag så ska vi se vad ni säger då.
Ni sitter säkert och gråter ut i närmsta lokala nyhetsblaska om hur ni blivit behandlade.

Tufft va..

Jävlar vad skit det kommer från dig i ett och samma inlägg :D

Självklart skulle snutarna gett fan i det hela och bara stirrat på eller åkt och haffat några fortkörare utanför en skola, det är väl det du menar?
Och nej, de har inte en jävla aning om situationen och det är ju exakt därför de agerar som de gör, korrekt och bestämt och de föser till och med undan vakten lite bryskt för de vet ju inte om det är han som är boven i dramat.
Vakten gör inte sitt jobb? Hur fan tänkte du då? Han ska upprätthålla ordningen på stället och blir attackerad och en normalt funtad människa vet att det blir betydligt hårdare påföljder om du ger dig på en tjänsteman OCH att de faktiskt har lite mer rörelsefrihet inom lagtexten. Han agerar ju helt rätt, han försöker hålla dem lugna och på avstånd tills polis anländer, men om du har TRE stycken fyllon som uppenbarligen vill skada dig så gör man det bästa av situationen och avvärjer sig.
Visst, något slag kanske är onödigt men ingen vet hur man agerar när man hamnar i en sån situation. Jag blir väldigt lätt uppretad och har svårt att hålla mig lugn och hade jag varit i vaktens kläder så hade jag antagligen gjort samma sak om inte vevat än mer med batongen.

Aggressiv vakt och polis, det vill man inte råka ut för direkt. Men med tanke på samhällets klimat i dagsläget så förstår jag att poliserna agerar som de gör, knappast något övervåld eller dylikt från deras sida och de är ju vana att tas med fyllon och vet att man måste skrika och visa musklerna för att få dem att fatta. Och titta, det funkade ju :Bugar
Det har ju trots allt skett regelrätta mord bara något stenkast därifrån, de kan ju inte veta på förhand om någon är beväpnad med mer än bara nävarna heller för den delen.

Nej, jag tycker minst lika illa om polishatare som rödtottar men jag tror förvisso inte att du är något av det utan du hade nog bara lite otur när du tänkte denna gång.

Edit/ Jag tycker inte att det är tufft att han får stryk och blöder som ett halal-slaktat får, men han gör sig ju förtjänt av det helt klart.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ska vi länka in klippet med dom överspända tunnelbanepoliserna också?
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Herrejävlar vilka dryga, fulla as. Att vakten eller de två som hjälper honom kan hålla sig ifrån att klappa till tidigare är ett under. Uppenbarligen respekterar de ju inte vad vakten säger, då får man låta smärtan tala istället.

Fjantig civilare till att spänna upp sig närmast kameran. Hur många poliser behövs egentligen för att ta hand om tre dyngraka, klena grabbar?
 

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Västervik
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Om det finns fängelse på straffskalan ja, annars kan "GM" anmäla dig för misshandel mm..



Sen kan jag tycka många här är jävligt pinsamma.
Ni tycker det är ballt att dom får stryk, att vakten gör rätt som vevar en kille i skallen med en stålbatong. Ni tycker snutarna gör rätt som kommer in som jävla gestapo. Snälla detta är tre bråkstakar som snutarna kunde tagit hand om bra mycket bättre, dom vet inget om vad som hänt när dom kommer till platsen, civilare i bakgrunden biffar upp sig och bara väntar på att få gå in och veva loss eller bryta armen på någon.

Jaga lite grövre kriminella istället.

Ni vet inget om hur det började.
Ni anklagar en snubbe för att vara drogpåverkad, vad fan vet ni om det ?

Vakten gör ju inte sitt jobb direkt, flera slag helt oprovocerat. Sparkar flera gånger, slår med batong. Hade han agerat lite professionellt så hade det aldrig behövt gå så långt.

Hoppas någon av er råkar ut för en aggressiv vakt eller snut någon dag så ska vi se vad ni säger då.
Ni sitter säkert och gråter ut i närmsta lokala nyhetsblaska om hur ni blivit behandlade.

Tufft va..

Det står i artikeln att den ena var narkotikapåverkad, det framgår inte av filmen att vakten slagit den ena i ansikten med batong, hur vet du att han gjort det ? Jag kan inte se hur vakten skulle agerat annorlunda, på filmen ser man ju hur han tar emot flera smäller innan han slår tillbaka, ska han bara stå där och ta emot ? Hur skulle han gjort det bättre ?
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Hur många poliser behövs egentligen för att ta hand om tre dyngraka, klena grabbar?

Det behövs många poliser till det. Med tanke på att det behövs fem poliser för att bära ut en kille som sprungit in på en fotbollsplan och puttat en målvakt.

Och med frihetsberövning menar du vad? Det får ju vilken svensson som helst göra om du syftar på gripande.

Skyddsvakt är ju ännu värre i så fall, där får du mer "makt" än självaste polisen efter betydligt kortare utbildning och många gånger även bära vapen i form av pistol eller gevär.

Frihetsberövning efter eget godtycke. Svensson får även beväpna sig om situationen kräver så (självförsvar, nödrätt). Själv har jag skyddsvaktsutbildning och vevar friskt på stan och kommer alltid undan med det :yoparty
 
Last edited:

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 660 ´03
Får ens ordningvakter bära expanderbatong?

Dom har som du säger sjukt lite utbildning i konflikthantering, och jag inbillade mig att det krävdes mer för att få bära batong.

Jag blir hellre slagen med en expanderbar batong än den gamla gummiklubban. Jag tror inte att killen som fick smällarna hade stått upp efter samma behandling med en gummibatong.
 

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Ort
Nyköping
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
Hata bruden vilken störig lite sak som en terrier står hon där och tror någon lyssnar på henne.
Förövrigt så blöder ju fyllot redan innan klippet börjar?
När hände de?
 

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
Det jag vill få fram är att folk sitter här och tycker det är tufft att dom får stryk, vilket jag tycker är jävligt pinsamt. speciellt med tanke på att dom inte vet vad som hänt.

Det enda stryk som är tufft är det som sker under kontrollerade former inuti en ring. Jag tror de flesta av oss tycker oss fått en hyffsad bild av det hela. 3 stycken killar blir nekade inträdde, försöker puckla sig in men blir bort mottade.

Jag påstår inte att han slog oprovocerat, jag påstår att vissa slag han gör är oprovocerade.
Självklart har alla rätt att försvara sig.

Det enda jag kan uttala mig om är att killarna är väldigt "på". Exakt vilka slag som behövdes eller inte ser jag som svårt att uttala sig om.

Som om media brukar vara en tillförlitligt källa.

Vi har en filminspelning och nyhetsartikel. Har du något annat som visar en annan bild av det inträffade?

Ibland råkar även medel svensson träffa en vakt/polis som har en förkärlek till att bruka våld, och då kan du bara snällt böna och be om att snälla konstapeln slå mig inte, medan han slår för glatta livet med vetskapen om att han klarar sig från något straff. På sin höjd får han några dagar tjänstledigt.

De poliser jag träffat har alltid varit trevliga, likaså vakter. Skulle jag träffa på en vakt eller polis med en förkärlek för våld ser jag två lösningar. Fly eller att lägga händerna bakom nacken och lova fullt sammarbete.

Att vara aggresiv mot vakt eller polis? :näsblod
Skulle aldrig komma på tanken trots kampsportsträning i bagaget.
 

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Skön snube där vid 4:50 som inte tänker låta ett grupphandgemäng med polisingripande hindra honom från att ta en ciggis efter biljarden. :)
 

Raesmus

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2011
Ort
Eslöv
Hoj
Honda CBR 600 F2 -92
Haha, hyffsat tråkig kväll för killen som blödde ur huvudet. Blir påpucklad av precis allt och alla för att han vägrar samarbeta med någon över huvudtaget.

EDIT: Läst igenom tråden nu, tycker att iallafall poliserna gjorde helt rätt, det behövs hårdare tag mot sådanna idioter. Dessutom verkade det ju inte vara hårda tag nog, då allihopa minst en gång försökte gå emot polisens order om att hålla sig sittandes.

Tycker inte vakten skulle slagit så hårt mot huvudet, en felträff där och killen kunde blivit liggandes ett bra tag. Men absolut tycker jag han skulle få använda batongen, det behövdes där.

Tycker folk har blivit så känsliga mot poliser och dylikt. Många har historier om oprovocerat våld och sådant, jag har själv aldrig bevittnat det. Vi måste ju uppenbarligen ha någon med lite pondus, annars skulle ju folk löpa amok för minsta lilla. Mer frihet för poliser och tillåtelse för lite hårdare tag skulle jag rösta för.
 
Last edited:

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Är du en sån där Ninja?

Det enda stryk som är tufft är det som sker under kontrollerade former inuti en ring. Jag tror de flesta av oss tycker oss fått en hyffsad bild av det hela. 3 stycken killar blir nekade inträdde, försöker puckla sig in men blir bort mottade.



Det enda jag kan uttala mig om är att killarna är väldigt "på". Exakt vilka slag som behövdes eller inte ser jag som svårt att uttala sig om.



Vi har en filminspelning och nyhetsartikel. Har du något annat som visar en annan bild av det inträffade?



De poliser jag träffat har alltid varit trevliga, likaså vakter. Skulle jag träffa på en vakt eller polis med en förkärlek för våld ser jag två lösningar. Fly eller att lägga händerna bakom nacken och lova fullt sammarbete.

Att vara aggresiv mot vakt eller polis? :näsblod
Skulle aldrig komma på tanken trots kampsportsträning i bagaget.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag påstår inte att han slog oprovocerat, jag påstår att vissa slag han gör är oprovocerade.
Självklart har alla rätt att försvara sig.

Jag har sett svinaktiga vakter i mina dar men den här vakten gör inget fel i mina ögon.

Bara mupparnas sätt att trycka sig nära mot honom är en väldigt hotfull situation som jag inte tror du själv skulle känna dig särskillt trygg i ens om det var en ensammen person som gjorde det och nu var dom tre stycken.

Vi har vissa personliga zoner. När du står och pratar med någon så står man oftast precis på gränsen till utanför varandras säkerhetszon.
Testa att kliva fram 5 cm så kommer du märka att personen du pratar med genast känner sig lite besvärad. Alla socialt normala människor vet detta och kliver man närmare så gör man det för att man vill hota den andra personen.

I trånga köer mm så accepterar vi en mindre säkerhetszon men med med tre aggresiva motståndare vill man nog snarare öka sin säkerhetszon.
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top