Parkera hojen och bli utskälld.

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Flera på samma ruta?

Jag frågade kommunens parkeringsbolag i Umeå och de svarade att det är inga problem, behövs bara en lapp. Man hyr rutan, så vill flera stå där är det ok om man ryms inom ytan på p-rutan. 3 hojar skulle inte vara några problem tyckte hon spontant. I umeå är detta inte nödvändigt egentligen då det finns gott om MC-rutor som är gratis. Har aldrig bötat då jag stått fel heller. Men bor i Lund nu och får definitivt känslan av att det är hårdare här?!?!

Har även provat att stå flera på en ruta då jag åkt med kompis på andra orter och det har alltid fungerat. Som sagt, bara en lapp behövs. Med risk för att gå helt emot trådskaparens åsikt så skulle jag nog själv dra mig för att stå med bara en hoj på en ruta, men omständigheterna gör att man ibland måste det.

Fast min hoj ser ju ut som en bildjävel...:tummenupp
mindre.jpg

Last edited:

Dark_Messenger

Guest
Violence is not the answer!
Finns väl ingen anledning att ge sig på snubben eller hans bil?? Ignorera honom eller bara snäsa av honom räcker väl. Finns alldelles för mycket idioter för att man ska kunna ta livet av alla!

:tomten:

Zebulonm

Omskuren!!? Nä i Norrland kallar vi det
Gick med
3 Oct 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Jag fick skäll av en granner för att jag har min hoj i garaget. Garage var gjorda för bilar. Och min lilla hoj kunde gott stå någon annastans och låta de som behöver ett garage få hyra det istället. När jag sedan visade att jag har hojen längst in och bilen efter den blev han tyst. Harta självutnämnda poliser. vill jag ha ett garage och betalar för det så borde ju jag få ha vad jag vill i det. Typ en uppblåsbar barbara ;-)

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-
Jag frågade kommunens parkeringsbolag i Umeå och de svarade att det är inga problem, behövs bara en lapp. Man hyr rutan, så vill flera stå där är det ok om man ryms inom ytan på p-rutan.

Det gjordes en undersökning ang "smart" cars att de kunde parkera 2 sådana på en ruta och då kom det fram att det inte alls var så enkelt.

På vissa platser hyrde man rutan på andra platser hyrde man rätten att parkera. vilket ger att det inte är likadant på alla platser i sverige.
dvs på vissa platser fick man stå 2 bilar på 1 ruta på 1 biljet och på andra så fick man stå 2 bilar på 1 ruta med 2 biljetter.

så det gäller att kolla upp den lokala regelsättningen.

Lättast brukar vara att man tar närmsta p-automat och ringer till dem o frågar.

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
Radfyror o V-twin.
Jag skulle svarat:

"Jag ber högaktingsfullt om ursäkt för att min blotta existens förhindrat dig

---snip snip---

SKRIV EN JÄVLA INSÄNDARE!!!!!

:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl *hämtar andan* fifan jag döööör!!! :tummenupp :D

Ibland, så infinner sig en känsla av kälek här inne på sporthoj.. Det här var ett sådant ögonblick.

Ooohhh yäääsh! :tummenupp :D :yoparty

Last edited:

MestHemlig

När kommer våren?
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
ingen
FÖRTYDLIGANDE

Varje kommun i Sverige har oliga regler gällande parkerin av MC. I nässjö kommun där jag bor får vi parkera vart som hellst så länge vi inte står ivägen för trafiken (dvs inte göra något olagligt) Nässjö kommun har nämligen inga avsedda MC parkeringar så det är därför.

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
Radfyror o V-twin.
FÖRTYDLIGANDE

Varje kommun i Sverige har oliga regler gällande parkerin av MC. I nässjö kommun där jag bor får vi parkera vart som hellst så länge vi inte står ivägen för trafiken (dvs inte göra något olagligt) Nässjö kommun har nämligen inga avsedda MC parkeringar så det är därför.

Det räcker tyvärr inte med att kolla med kommunen. Det är markägaren som bestämmer om det inte faller under annan lagstiftning.

Om det till exempel är privat mark som man har p-platser på får man ha vilka regler som helst. Man kan inte heller få "P-bot" på de utan det blir "Felparkeringsavgift" om man inte har betalat. Det regleras i uppdraget som markägaren ger p-vaktbolaget. :näsblod

Snårigt är bara förnamnet... :huvet :gnissla

Polo

Ny medlem
Gick med
10 May 2005
Hoj
snart en k1200s..?
Antar att Änglarna el Banditerna med supporters inte riktigt har de problemen när de är ute och åker..:näsblod

Istället för att åka på natten och göra lite bus (det är ju lite fjortisroligt kanske) så finns det de som säger att man istället bör se till att personen "försvinner". Så att ingenting kommer fram sas. Sen är det ju bäst att se till att de personerna som känner personen "försvinner" de också. För att inte tala om de personer som känner personerna som känner personen.. osv osv :rolleyes:

Konklusion; Har du en dålig dag, slå tillbaka. Har du en bra dag, försök få honom att slå till dig och sen slå tillbaka hårt. Lyckas du inte få honom att slå tillbaka har du vunnit och får skattereduktion nästa taxeringsår. :tummenupp

schaggy

Salve
Gick med
3 Dec 2005
Hoj
Kawasaki ZZR1100
Att parkera en hoj

Hej,

Finns lite insinuationer i det som du skriver men om man bortser från det tycker jag att det hela känns ganska träffande. Finns alltför få bilförare som inte har överseende med tvåhjuliga fordon över huvudtaget. Skulle kunna vara en arrogans som ligger till grund för att vi mc-förare beskylls för att vara bovarna i trafiken närhelst en olycka sker. Allt som oftast ser vi ju rubriker som skanderar "MC olycka!" när det i själva verket är en bil som har orsakat olyckan utan ngn som helst tvivel därom! Däremot så vet vi ju att ett lösnummer här och där ligger tidningarna till gagns. Hur ofta är det inte så att man missleds via rubriker i tidningsstånd om att en MC har varit vållande till en olycka(fast det är tvärtom, om ni förstår vad jag menar). För att inte bara försvara MCn(plus glida ifrån ämnet kanske) så är det ju faktiskt likadant med vad som helst. Bara de skapar rubriker och hur man sätter rubrikerna så verkar det som att det inte spelar ngn som helst roll i sanningshalten/förvridningen av fakta. Känns som att det finns hur mkt som helst att skriva i ämnet men det får vara så länge.

Tänkte dra på semester på hojen i Aug på kontinenten(Rivieran). Är det ngn som är sugen så är det bara att höra av sig. Kommer marsha så att man kommer ner hygglig tid från det man startar, dvs hej-å-hå-fart! Ni får tyda detta som ni vill men låt mig antyda bara...bränslet per mil kommer inte att ligga under 0,7 liter...beroende på hoj och kubik osv så få man ta det för vad det är...men kul är det iaf...wroom, wroom!

//Oz

CeZar

Medlem
Gick med
11 Oct 2005
Hoj
KTM 660 SMC -04
Va är det med folk i U.Väsby.....blev oxå utskäld förra året framför lokala Ica eller vad det var av en arg tant, jag och två kompisar stod parkerade i ungefär 15 sec innan vi fick ordentlig utskälning:gnissla , vet inte varför egentligen.

Läskigt ställe det där U. Väsby, en polare blev biten i örat ev en tjej på krogen när han dissa henne... Kanske inte hör hit men..

Freedom

Guest

Tack alla ni som gett eran åsikt i denna tråd, och till er som oroade för att jag skulle sabba bilägarens bil kan jag tala om att ägaren till bilen hade sålt den samma dag och den nya ägaren lyckades tydligen skrota bilen i en kurva söder om stan senare på kvällen. Det blev inga personskador.
Det finns tydligen nån där uppe som tyckte att han skulle ha ett straff.
OBS! Jag var inte inblandad i det och jag är glad att det det slutade lyckligt för han utan några personskador.

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Du skulle bara visslat bort leende därifrån, det hade bara gjort "herr inte fått nått på länge och har ett patetiskt liv" ännu argare:tummenupp

IronMike

Guest
på killen som ser ut att ha hela familjen runt hörnet beredda att döda mig och frågar hur han hade tänkt att jag skulle pakera hojen
gissar på att hans bil såg ut såhär ungefär:

http://www.blocket.se/vi/11979117.htm?ca=11_s

samt härkomst irak, kärringen med burka och naiv, de 8 barnen klättrandes på väggarna med delar från en happy meal exkl griskött.. han har mustach, och flipprar med ett pärlband i vänstra handen... han är van att säga vad han vill i hemmet, och gör det även utanför.

:hihi

http://www.scb.se/templates/pressinfo____187603.asp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :corn

"jättebra, mångkultren medför ju så mycket glädje" ...som våra folkvalda brukar säga.

http://www.youtube.com/watch?v=MwhdZQH8y1M

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM