Pappa, jag sa ju att du inte fick dö!

SACCE

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Ort
haninge
Hoj
HONDA SP-2 REPSOL-STYLE (hrmfph.... inte min längre men kan inte rå för det..... älskade den så hårt att jag vill ha kvar den som avatar....)
vackert, tråkigt, sorgligt.....
lider med dej.....
 

Lasse-SL-500

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2008
Ort
Järfälla
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07, ZX9R -02
Mycket bra skrivet... modigt. Jag kan också känna igen mig och blir rörd. F-n att vissa saker är så svåra att säga, och det värsta är att när någon gått bort så kan man inte längre säga vad man vill...

Ta hand om er och varandra där ute.
 

memories

Medlem
Gick med
2 Jul 2005
Ort
röda huset
Hoj
suzuki gsx-r 1000 K7 .GasGas Ec300 Nordic
Tänk vad tiden går fort min pappa avled 2001 61år i prostata cancer men en sån här dag känns konstigt ingen o gratta

fyyyy fan har idagarna fått det skit tråkiga infon.. jag hatar cancer..jag hade ju bara lite ont i halsen (halsfluss)trodde jag +läkarna men nu visar det sig cancer i halsmandeln som spridigt sig vidare via lymfgångar till lymfan på halsen ser ut som en apelsin hängande under örat......efter alla tester +tillverkning av tandskydd+mask börjar strålningen den 8dec----mån-fre i 7veckor till det positiva var och köpte mig en gsxr i dag faan nu känns det lite lättare.....hörde även denna låt idag som ger mig styrka "åt helvete med himlen"....http://uk.youtube.com/watch?v=g-5S6xCPGwY
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Beklagar... Vackert...
Vi skall alla den vägen vandra.
Ta vara på livet man kan inte ta det förgivet.
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Usch när man läser denna tråden så får man kalla kårar.
Jag beklagar och blir rörd av tråden.

Livet är för kort,passa på lev livet och gör vad som är värt att leva för.Tyvärr är det ibland ekonomin som sätter stopp för ens livs drömmar.

Skulle jag dock få besked om räknade dagar så skulle jag nog ta på mej lite extra lån osv utan att nån efterlevande får lida för mina skulder efter att vandrat genom himlaporten (om inte djävulen rycker tag i en)

Ja så länge man har hälsan och orken kvar om man skulle få beskedet nångång i livet på räknade dagar.
 
Last edited:

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Ort
Örebro och i garaget
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
Inte sett detta förens nu Hoztic.. det var fint skrivet av dig och fint berättat!
Håller med dig om de där att det är konstigt att det ska vara så svårt att berätta för familjen att man älskar dom, det är ett konstigt fenomen. Jag är lika dan! Hoppas att du har kunnat gå vidare så bra som möjligt nu...
Må han vila i frid :)

Mvh//Petter
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Idag är det 5 år sedan pappa somnade in, och även om vissa sår har läkt med tiden och den värsta sorgen har försvunnit så är saknaden lika närvarande idag som då. Då och då kommer känslan av hur flyktigt livet kan vara, hur skört det vi alltid tar för givet är, så en visdom jag har dragit är att inte skjuta upp så mycket på framtiden, utan ta tillvara på dagen istället. Rätt vad det är så händer ju det där som aldrig händer mig och min omgivning.

Man ska ju aldrig fira någons bortgång, än mindre dricka när man är ledsen, men ikväll kommer jag att höja ett glas single malt, inte för att döva saknaden, utan för att fira allt du gav mig, och åtnjuta en stunds stilla kontemplation över livet.
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top