Pajat ATI-grafikkort & garanti

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
Jag undrar lite vad folk tror om chansen att få ut på garanti för ett grafikkort som pajat? Kortet är ett ATI FireMV 2400 och kostar närmare 4 lök, så jag är inte så sugen på att misslyckas och behöva köpa ett nytt för närmare 4 lök till.

Det pajade idag, exakt ett år och två dagar efter inköpsdag. :rolleyes: Två år enligt konsumentköplag sägs det men det ställer väl högre krav på köparen antar jag. I pdf-brochuren sägs det "3-year limited product repair/replacement warranty" samtidigt som det nog/kanske kräver en produktregistrering av produkten och som jag (mitt pucko) självklart inte gjort.

(Har testat datorn med annat kort utan problem, samt med fungerande kablage)

Snälla, skriv nu att moderkort- och grafikkortstillverkare är väldigt bra att ha med att göra och det brukar inte vara något problem att få en defekt pryl utbytt. Tack!
 
Last edited:

Gr00ver

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2007
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki SV650S K7
Och om stället visar sig ointresserad av att byta det eller vägrar ens svara så ta kontakt med grafiktillverkaren direkt och beskriv situationen. Dom bytte mitt utan problem.
 

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
Och om stället visar sig ointresserad av att byta det eller vägrar ens svara så ta kontakt med grafiktillverkaren direkt och beskriv situationen. Dom bytte mitt utan problem.

Bra ide. Kanske borde man t o m testa med tillverkaren först. Med lite flyt tar de emot utan tjafs.
 
Nyheter
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top