P-bot på hojjen i Norge... Beltala???

Rydsson

lev nu, sen kan det vara försent...
Gick med
6 Jan 2011
Ort
uddevalla
Hoj
honda hornet 900
Som rubriken lyder så va vi ett par grabbar i Norge och lyckades få p-böter på fyra hojjar:huvet i ett parkeringshus(satt ett vägguttag brevid och då är det tydligen laddtsation för el fordon)
när Norskarna får böter tex i strömstad så kan vi i Sverige inte göra nått åt detta, det e bara för Norsken att strunta i att betala, funkar detta åt andra hållet med???
 

Rydsson

lev nu, sen kan det vara försent...
Gick med
6 Jan 2011
Ort
uddevalla
Hoj
honda hornet 900
Förtydligande, måste jag betala...jag förväntar mig EN påminnelse, men frågan är om det tar stopp där?
 

Tommy.exe

Guest
Sverige och Norge har ett samarbete som gör, att i värsta fall, så kan kronofogden kräva in pengarna åt dom.
Iaf vad gäller fortkörningsböter/skatteskulder etc.

Men som allt annat som har med Norge att göra så är det ett lotteri.
Ingen i Norge vet vad fan dom håller på med.

E*

Jag hade betalat. Det kan ju omöjligt vara några astronomiska summor vi talar om i vilket fall.

E*2

Jag håller själv på och bråkar med Norska skatteverket. Skatteetaten.
Dom påstår att jag bor i Norge och inte har rätt till diet/trakt.
Jag ska därför betala skatt nu i efterhand på den diet jag fått utbetald.
Dom skickar dessa papper till min adress i Sverige där jag är folkbokförd.
Trots flera mail så framhärdar dom.


Härliga människor.
 
Last edited:

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
"ett par grabbar i Norge och lyckades få p-böter på fyra hojjar" ...hade ni två hojjar var? :D

Skulle nog vänta på en påminnelse och sen pröjsa
 

playmate

Rookie
Gick med
26 Jul 2011
Ort
Uppsala
Hoj
CBR600F -12
Är priserna lika sjuka på parkeringsböter som så mycket annat?

Fan... Var där med tjejen och käkade på Burger King, två menyer + lökringar för 289:-. :huvet
 

Rydsson

lev nu, sen kan det vara försent...
Gick med
6 Jan 2011
Ort
uddevalla
Hoj
honda hornet 900
Är priserna lika sjuka på parkeringsböter som så mycket annat?

Fan... Var där med tjejen och käkade på Burger King, två menyer + lökringar för 289:-. :huvet

Jo, ganska dyrt, en drygsexhundring per cykel...nok... i ett i stortsett tomt p-hus där hottellet sa att vi kunde ställa oss var som... det e redan förbetalt...:dummer
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Förtydligande, måste jag betala...jag förväntar mig EN påminnelse, men frågan är om det tar stopp där?

Min farbror fick en på någon plats i Oslo, sket i det och väntade på en påminnelse och den kom, dom där 400 hade blivit dubbelt upp med sökavgifter och påminnelse och kravavg. och betalas inom ett fåtal dagar annars blir det kronkalle....

Diskussionen att han inte hade någon bot på rutan och inte kunde få kravavg. "redde" norrmännen ut på det
enkla sättet att han hade ju parkerat fel så det skulle han veta....

Är du gambler så chansa att dom skiter i det men räkna med att det kan bli dyrt........
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Förtydligande, måste jag betala...jag förväntar mig EN påminnelse, men frågan är om det tar stopp där?

Jag förmodar att du måste betala. Har endast haft en (påstådd) fortkörning för en massa år sen som blev komplicerat utan dess like. I modern tid är det vägavgifter som ställer till det. Folk i min närhet förväntas betala vägavgifter för tillfällen de inte varit i landet samt betala många gånger om för tillfällen de varit det. När saken är utagerad kommer det bara nya lappar... Svensk myndighet hjälper inte svensken när det gäller felaktigheter från norskt håll utan enbart med att bistå norska krav, hur felaktiga de än är. Min erfarenhet och åsikt, ta den eller ignorera den, mig likgiltigt.

Tyvärr har vi blivit den svagare parten i detta "samarbete" där politisk flathet och föraktet för de egna (svenska) medborgarna gör att vi blir skyldiga norrmännen allt medan de gör som de vill här. Bror min bor i Norge sen drygt 15 år och han häpnar även han. Han blir dock inte lika upprörd eftersom skillnaderna är i hans favör....

Risken är att när du betalt påminnelsen du inväntar kan det mycket väl komma ett nytt krav på den ursprungliga boten och sen är det igång!
 

Rydsson

lev nu, sen kan det vara försent...
Gick med
6 Jan 2011
Ort
uddevalla
Hoj
honda hornet 900
Jag förmodar att du måste betala. Har endast haft en (påstådd) fortkörning för en massa år sen som blev komplicerat utan dess like. I modern tid är det vägavgifter som ställer till det. Folk i min närhet förväntas betala vägavgifter för tillfällen de inte varit i landet samt betala många gånger om för tillfällen de varit det. När saken är utagerad kommer det bara nya lappar... Svensk myndighet hjälper inte svensken när det gäller felaktigheter från norskt håll utan enbart med att bistå norska krav, hur felaktiga de än är. Min erfarenhet och åsikt, ta den eller ignorera den, mig likgiltigt.

Tyvärr har vi blivit den svagare parten i detta "samarbete" där politisk flathet och föraktet för de egna (svenska) medborgarna gör att vi blir skyldiga norrmännen allt medan de gör som de vill här. Bror min bor i Norge sen drygt 15 år och han häpnar även han. Han blir dock inte lika upprörd eftersom skillnaderna är i hans favör....

Risken är att när du betalt påminnelsen du inväntar kan det mycket väl komma ett nytt krav på den ursprungliga boten och sen är det igång!


aj fan:crash det där låter ju inge bra... ja det är väll kanske lika bra att pynta menads summa är relativt liten...den ursprungliga boten har inte gått ut än... känns bara så jävligt att norrbaggarna kan göra som dom vill, eller lättare sagt, vi gör inget åt det... så här med facit i hand skulle jag ju stoppat i C-tech laddaren i ladduttaget så kunde dom ju inte sagt nått:7peta
 

jenssa

Medlem
Gick med
29 Jun 2008
Ort
ystad
Hoj
ducati scrambler 2015
Har en vägavgift som skulle betalas för 1.5 år sen. Har inte trillat ner ngt i min brevlåda än......
 

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Ort
kungshamn
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
vi var 15 stycken som åkte på parkeringsböter förra sommaren i norge
ingen visste något förren en lapp kom i brevlådan 2 månader senare :)
jag och en polare betalade för vi var väl lite fega att hamna i datorn men dom övriga skickade in en gemesam protest mot dessa böter och klarade sig undan :( hehehe
läste i tidningen idag (bohuslänningen) att norge kan skicka pboten men dom kan inte kräva att man betalar om nu detta stämmer.
skicka in en överklagan till solna som har hand om parkeringsböter från norge eller vänta på en påminnelse.
surt att betala 800 spänn när övriga slapp betala:huvet
 

BH4L

Ny medlem
Gick med
21 May 2012
Ort
Södra sidan
Hoj
Kronan Cykel
Norge är konstigt... Fick ett samtal ifrån min pappa som undrade till vem fan jag lånat ut bilen till eftersom den personen varit i Norge:confused:

Skiter i den, kommer en påminelse, bestrider den o dom ber om ursäkt för dom gjort fel. Ett år senare är det dags igen, den här gången ber ja att få bilden så är det en bild på en fullstor buss:dummer, lite skillnad mot en bmw cab, reder ut det hela tillslut men ändå riktigt irriterande:mad:
 

jetson

Guest
Betala för fan inte några låtsasböter från nån tallefjant väster om götet FI FAN säger jag

Bestrid ev påminnelse

Håll dig undan från delgivningsman om det nu skulle gå så långt, tvivlar på det.


Dom har fan nog med pengar i sin jävla oljefond. Man lackaR!
 

sainth

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
Tuono
Norge är konstigt... Fick ett samtal ifrån min pappa som undrade till vem fan jag lånat ut bilen till eftersom den personen varit i Norge:confused:

Skiter i den, kommer en påminelse, bestrider den o dom ber om ursäkt för dom gjort fel. Ett år senare är det dags igen, den här gången ber ja att få bilden så är det en bild på en fullstor buss:dummer, lite skillnad mot en bmw cab, reder ut det hela tillslut men ändå riktigt irriterande:mad:

Haha, Norrmän asså
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top