Påkörd bakifrån (med bil)

daneel

Rostig...
Gick med
9 Jul 2005
Ort
Stenungsund
Hoj
Benelli 1130 TNT
Blev påkörd bakifån vid ett rödljus vid Ullevimotet göteborg idag.. En JEEP kom körandes "lite" förfort och mosade baken på min 9-5a.. Det gick bra med mig o grabben men 30 minuter senare när alla papper va skrivna och försäkrings bolag var kontaktade slog det mig... Vilken jävla tur att jag inte satt på hojen :gnissla ! Just att bli påkörd bakifrån vid ett rödljus finns ju ingen undanmanöver i världen att ta till.. tom Rossi hade fått en Jeep med viltgaller uppkört i :arsele

Ja fy fan... som det känns nu så låter jag nog hojen så en stund till jag har bestämt mig om jag skall fortsätta ta risker med att åka hoj. Kommer till 99% säkerhet fortsätta, men det är läskigt hur det slår en hur farligt det kan vara när man råkar ut för andra trafikanters ouppmärksamhet... :rolleyes:
 

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Halland
Hoj
en liter Honda
Väldigt skönt att det faktiskt var bilen du satt i idag...!
 

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
Bra. inte alla som får en tankeställare utan att mista vänner eller själv åsamkas.
 

Kneedrag

Guest
Vid sådana lägen ska det vara lagligt för hojar att att gena mellan bilarna och ställa sig först vid rödljusen så man underviker sådana olyckor



kopierat från http://www.raptorsandrockets.com/news.html
Triumph_TigerCrash-001r.jpg


Triumph Tiger 1050 after being hit by car from behind!
This Triumph Tiger 1050 belongs to the Triumph marketing department and one of the Hinckley employees got the shock of his life when a reckless car driver hit him from behind whilst at a standstill. The rider was catapulted forward, but luckily survived the accident which must be any bikers nightmare! Raptors & Rockets caught these pictures on mobile phone camera as evidence of how bad some car drivers observation skills are. there is pretty much nothing anyone can do to protect themselves from such an incident apart from always filtering to the front of the queue. Safe riding!
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Vid sådana lägen ska det vara lagligt för hojar att att gena mellan bilarna och ställa sig först vid rödljusen så man underviker sådana olyckor



kopierat från http://www.raptorsandrockets.com/news.html
Triumph_TigerCrash-001r.jpg


Triumph Tiger 1050 after being hit by car from behind!
This Triumph Tiger 1050 belongs to the Triumph marketing department and one of the Hinckley employees got the shock of his life when a reckless car driver hit him from behind whilst at a standstill. The rider was catapulted forward, but luckily survived the accident which must be any bikers nightmare! Raptors & Rockets caught these pictures on mobile phone camera as evidence of how bad some car drivers observation skills are. there is pretty much nothing anyone can do to protect themselves from such an incident apart from always filtering to the front of the queue. Safe riding!

Tyskstuk :yoparty
 

daneel

Rostig...
Gick med
9 Jul 2005
Ort
Stenungsund
Hoj
Benelli 1130 TNT
Vid sådana lägen ska det vara lagligt för hojar att att gena mellan bilarna och ställa sig först vid rödljusen så man underviker sådana olyckor

Håller helt med här.. Men idag hade det inte hjälpt, Det va jag som stod först, o bil #2 som körde in i mig..
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top