Påbackad

Masterlord

Det man inte vet har man ingen aning om!
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Alingsås
Hoj
hojlös
Var ute en sväng igår, och blev påbackad av en jävla snorvalp!!! :mad:
Låg bakom en Volvo 240 helt fredligt, när gatan smalnade av till bara ett körfält. Stannade bakom 240:n samtidigt som det kom en buss från andra hållet. Det ville sig inte bättre än att bussen inte kom fram, så 240:n och jag fick backa lite. Snacka om att jag blev förvånad när snorvalpen bara lägger in backen och börjar backa. :kocko Han verkade inte veta att han hade backspeglar som man kan använda i såna situationer. Jag kunde ju inte backa lika snabbt, så den jäveln backar in i mig! :4skrika
Det var väl inte så hårt, men mitt framdäck fastnade under hans kofångare.
Jag tutade som fan på honom, men det märkte väl inte han, han hade ju en häftig bilstereo, så han kunde spela för hela jävla Alingsås!
Sen kör han iväg, utan att veta att han backat in i mig.

Jag kör givetvis efter och stoppar honom i närmsta korsning, och frågar om han inte märkte vad han hade gjort? Men Nä, han hade ingen aning!
Sa till honom att parkera bilen, så jag kunde ta en titt på hojen, och det verkade inte vara några skador på den som tur var. Fast jag vet ju inte till 100% hur fälgen klarat sig. Märkte ingen skillnad i alla fall.
Sa till honom att jag är glad för hans skull att han har en häftig bilstereo, men att han i fortsättningen inte ska äventyra trafiksäkerheten genom att spela så högt att han mister uppfattningen om vad som händer på utsidan av bilen. Sen sa jag att de där små sakerna som sitter på bildörrarna, och i framrutan på bilen, är till för att kunna titta bakåt, förslagsvis innan han backar. Nu var han inte lika tuff längre, som har var innan när han spelade musik högst. Fan, att folk inte kan lära sig köra bil!!! :huvet

Spelar ingen roll att han hade bra ljud i sin bil, min hoj e i alla fall grönast!!! :hihi
 

MrNikkor

Hoj & Foto
Gick med
4 Mar 2004
Ort
City
Hoj
Hoj
lord skrev:
Var ute en sväng igår, och blev påbackad av en jävla snorvalp!!! :mad:

Spelar ingen roll att han hade bra ljud i sin bil, min hoj e i alla fall grönast!!! :hihi

Jävla bilister,, skönt att det gick bra iaf...

Innan jag skaffade hojkort så körde jag EU-moppe till och från jobbet och vid ett tillfälle när jag var på väg för att lämna blod så hamnade jag bakom en ambulans som förmodligen inte visste riktigt vart han skulle. Helt plötsligt stannar han mitt i en kurva, jag stannar snällt bakom honom och rätt vad det är så slänger killen i backen och drar på. Jag menar verkligen drar på.. Jag fick kasta mig åt sidan och häva mig på min mycket lilla EU-tuta för att få honom att ge fan i att köra över mig.. När han väl stannat och jag undrar "Vad fan i H sysslar du med.." så får jag reaktionen att "Öh, du kan ju inte bara ligga bakom mig sådär... då kan jag ju inte se dig.. " Och jag som trodde att ambulansförare hade lite koll...

Kan lova att min blodgivning gick undan för jag hade ett rejält blodtryck den dagen :hihi
 

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
Tråkigt att höra lord... nåja några 240 raggare lär vi nog lämna oss bakom i vår :hihi

Blev själv prejad över en refug vid ett tillfälle, den snubben var inte så kaxig när man stannade honom.. jäkla idioter finns det allt..

/Felix
 

Chille

Ibland för fort. Ibland en idiot.
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Borås
Hoj
Zeebeeärr600 01
hoppas du tog reg nummret?.. för han lär vi ju hälsa på en sen sommarnatt ..

han ska veta hut!! :fatta!

:rolleyes:
 

Masterlord

Det man inte vet har man ingen aning om!
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Alingsås
Hoj
hojlös
Chille skrev:
hoppas du tog reg nummret?.. för han lär vi ju hälsa på en sen sommarnatt ..

han ska veta hut!! :fatta!

:rolleyes:
kommer inte ihåg regnumret, men jag känner igen bilen när jag ser den..hehe...
Men han verkade bli rätt skraj när jag konfronterade honom :fatta! , så man får hoppas att han lärde sig något.
 

Chille

Ibland för fort. Ibland en idiot.
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Borås
Hoj
Zeebeeärr600 01
lord skrev:
kommer inte ihåg regnumret, men jag känner igen bilen när jag ser den..hehe...
Men han verkade bli rätt skraj när jag konfronterade honom :fatta! , så man får hoppas att han lärde sig något.
men ärligt så får du kolla upp framgaffeln så inte den blev krökt. det behöve rinte mkt för att bocka en sån.. släpp styret när du åker och kolla om hojen vill lägga sig åt ngt håll. är du riktigt dryg kan du bort gaffeln och mäta upp den.
 

Masterlord

Det man inte vet har man ingen aning om!
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Alingsås
Hoj
hojlös
Chille skrev:
men ärligt så får du kolla upp framgaffeln så inte den blev krökt. det behöve rinte mkt för att bocka en sån.. släpp styret när du åker och kolla om hojen vill lägga sig åt ngt håll. är du riktigt dryg kan du bort gaffeln och mäta upp den.
Nu när det torkat upp lite så får jag nog köra en sväng idag. Ska kolla det där med att släppa styret...
Att ta isär e inte min grej, e ingen bra mekaniker precis.
Fast om hojen vill lägga sig kanske jag får leta upp valpen och få honom att skriva på en skadeanmälan.
Ingen av Er i Borås som ska köra nåt idag?
 

Chille

Ibland för fort. Ibland en idiot.
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Borås
Hoj
Zeebeeärr600 01
ingen körning idag... 5.4 + här ute.

jag tycker du ska kolla det. men framskärmen gick inte sönder? backade han i i dej med stor kraft eller?
 

Masterlord

Det man inte vet har man ingen aning om!
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Alingsås
Hoj
hojlös
Chille skrev:
ingen körning idag... 5.4 + här ute.

jag tycker du ska kolla det. men framskärmen gick inte sönder? backade han i i dej med stor kraft eller?
Nä, han backade ganska långsamt, så det blev ingen smäll.
Skärmen e hel, det var bara en del av däcket som satt sig fast under hans kofångare. Men jag ska som sagt kolla att släppa styret och se hur hojen uppför sig.
 

Vägra vurpa

Ny medlem
Gick med
31 Dec 2003
Ort
Borås
Hoj
Fireblade 929 -01
Tråkigt att höra Lord... Vi får helt enkelt vara extra uppmärksamma på bilister. Jag skulle bli vansinnig alltså. Dem måste lära sig att kolla i speglarna...
 
Nyheter
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Top