OT: Rap/Hiphop tråden!

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
Äntligen kommer Rap/Hiphop tråden som har varit efterlängtad ända sedan Metaltråden skapades! Alla som lyssnar på Rap/Hiphop kan ju dela med er med några skööna låtar eller artister. Här har vi ett smakprov:

50 cent
The Game
Young Buck
Tony Yayo
Lloyd Banks
Snoop Dogg
Mobb Deep
Jay-Z
Kungen 2Pac
Dr Dre
...
 

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
ZZR
Snubbben skrev:
Äntligen kommer Rap/Hiphop tråden som har varit efterlängtad ända sedan Metaltråden skapades! Alla som lyssnar på Rap/Hiphop kan ju dela med er med några skööna låtar eller artister. Här har vi ett smakprov:

50 cent
The Game
Young Buck
Tony Yayo
Lloyd Banks
Snoop Dogg
Mobb Deep
Jay-Z
Kungen 2Pac
Dr Dre
...


Denna tråd e redan död :hihi
 

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
Va säger ni? Jag skulle ju göra en ny tråd eller hur?
Jag skulle inte "förpesta" metaltråden me Rap... Om ni bara kan vara tysta så e alla nöjda!

Ps. Vart e alla hiphoppare fö fan? Lyssnar verkligen alla på sporthoj på metal-musik?
 

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
ZZR
Jag har då inte pratat om att göra en ny tråd.

Sen så lyssnar jag varken på Metal eller Hiphop... Möjligtvis Disturbed i samband med hojfilmer.
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Jag lyssnar lite på 2pac. Men mest gammalt skit. Känner du till New Jack Swing?
 

PL0J

Fo' Shizzle!
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
-
Får väl hjälpa till lite...

Klart man lyssnar på hiphop! :2cool

Skönare musik finns inte... :cool:

Artister som lyssnas mkt på:
50 Cent
Lloyd Banks
Young Buck
Tony Yayo
Mobb Deep
Dr. Dre
Eminem
Obie Trice
The Game
Xzibit
Jay-Z
Faboulous
T.I.
Memphis Bleek
m.m.

Är främst ett Aftermath/G-unit records fan skall väl nämnas. :hihi


Lyssnar mkt på album..så jag tycker det skulle vara intressant att få veta vilket som är ditt favoritalbum (*Enbart hiphop*).
Börjar väl, The Game - The Documentary. Superskönt album, med hög nivå rakt igenom.




PS. Skulle även vilja tillägga att jag tycker att väldigt många har en massa fördomar om hur hiphop "är" och väldigt få ger det en chans.
Har fått kompisar som lyssnar på pop/hårdrock/techno att även lyssna på hiphop. AxlySM här på forumet t.ex., lyssnade tidigare främst på band som Rammstein, i dagsläget är hans mp3 även matad med artister som Dr.Dre, Eminem och Jay-Z osv.

Jag personligen lyssnar även på allt ifrån Limp Bizkit, Linkin Park och LOK till dom mjukaste pop låtarna. Men skulle nog uppskattningsvis säga att 90 % av min musik går under genren hiphop. Det jag vill säga är att hiphop är bredare än vad dom flesta verkar tro, och inte värt att tracka ner på.
Och förresten, nej, jag har går inte runt über feta "hiphop kläder", utan har en ganska normal klädstil.

Hårdrocken har sett sina bästa dagar...nu är det Hip Hop som gäller! :yoparty DS.
 

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Ort
Rockholm
Hoj
ingen nsr längre
hehe :tungan lär er lyssna på rock!!! :rock hiphop e för fjortisar :fakta
enda hiphop låten jag klarar av å lyssna på nu är "white trasch beutiful" OBS bara föratt den var med i en mc film :rolleyes: men jag kan hålla med om att Xzibit e rätt tuff :tummenupp pimp my ride :yoparty
 
Last edited:

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Ort
Nacka
Hoj
sm570r
Snoop dogg är den bästa levande rapparen, han e överlägset skönast. 50 cent är en wannabe gaangstaRr som är kass
 

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Skaraborg - Kvänum
Hoj
Ingen just nu
Hallo alla!

Haer sitter jag i Gran Canaria - Puerto Rico och myser :)


Eminem aer kungen av rap, ingen tvekan.
Hans texter aer helt fantastiska och beaten likasa.

Nu ska jag ga och hyra en hoj, forhoppningsvis en Honda 650cc om dom inte blir kinkiga over att jag har A1 .

Peace
 

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
NSR_MAN skrev:
hehe :tungan lär er lyssna på rock!!! :rock hiphop e för fjortisar :fakta
enda hiphop låten jag klarar av å lyssna på nu är "white trasch beutiful" OBS bara föratt den var med i en mc film :rolleyes: men jag kan hålla med om att Xzibit e rätt tuff :tummenupp pimp my ride :yoparty

Förstör inte deras tråd nu.

För att vara ontopic: Eminem äger. Nu säger ni alla att jag är dum i huvet (vilket kanske stämmer till en viss del), men tycker hans texter har bra handling och låtarna är jävligt sköna. Annars är även jag en rocker. :2cool

Svanen skrev:
Hallo alla!

Haer sitter jag i Gran Canaria - Puerto Rico och myser :)


Eminem aer kungen av rap, ingen tvekan.
Hans texter aer helt fantastiska och beaten likasa.

Nu ska jag ga och hyra en hoj, forhoppningsvis en Honda 650cc om dom inte blir kinkiga over att jag har A1 .

Peace

Håra! Du hann bara skriva så före mig för jag satt och snackade med BBB-support. :6surkart
 

2hjul

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Ort
Våmhus
Hoj
Honda z50 Monkeybike -74 Ktm 620
Dansband ska det va :tummenupp :tummenupp
det är nästan det ända jag lyssanr på :)
MVH tomas
 

Coola Ola

Guest
Snubbben skrev:
Äntligen kommer Rap/Hiphop tråden som har varit efterlängtad ända sedan Metaltråden skapades! Alla som lyssnar på Rap/Hiphop kan ju dela med er med några skööna låtar eller artister. Här har vi ett smakprov:

50 cent
The Game
Young Buck
Tony Yayo
Lloyd Banks
Snoop Dogg
Mobb Deep
Jay-Z
Kungen 2Pac
Dr Dre
...

Inte så mycket jag gick i gång på där och eftersom det är kul med listor så gör jag en jag med (blandat nytt o gammal men det är några av favoriterna iaf):

M.I.A.
Wu-Tang Clan
Ol' Dirty Bastard
Redman/Method Man
Outkast
Obie Trice
Khia (har iofs bara hört en låt med henne)
Lady Sovereign
Busta Rhymes
Public Enemy

Cyren skrev:
Snoop dogg är den bästa levande rapparen, han e överlägset skönast. 50 cent är en wannabe gaangstaRr som är kass

håller med om 50 cent. fattar inte hypen runt honom. skittråkiga texter, han är kass på att rappa, verkar ha köpt sin image på Gangstaz R' Us.

Public Enemy är fortfarande oöverträffade textmässigt.
 

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
GSXR1000 K7
Den enda rap som e nått o ha är "gangsta" -rapen .. gärna med inslag av screw o inte allt det där kommersiella skiten....

Nää.. tacka vet jag gamla hederliga ' Three 6 Mafia' eller triplesix som de kallas ibland som iofs har fått in en låt på listan nu (stay fly) men den suger jämfört med de andra låtarna på albumet ' Most known unknown ' ... :yoparty

bästa låtarna: Tongue ring, Hard Hittaz, When I Pull Up At The Club m.fl

Lite kvinnoförnedrande ibland (vilka rapare e inte det) men ack så sköna gossar...

Lite info..: http://www.daunbreakables.com/

Check it out!! :tummenupp
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
gillar verkligen inte gangsta-rap, däremot lite eminem, lite positiva/sköna 50 cent fungerar.

det som kommer ut mest ur mina högtalar från genren hiphop/rap är Flipsyde, låter som sköna trevliga killar liksom (främst Happy Birthday just nu) - inget döda den, knulla dom, slakta bitchen, skjuta vilt där och annat skit.

hatar det ungefär lika mycket som den hårdrock där dom sjunger om att slakta drakar osv... jättecool text och coola killar :rolleyes:
 

apbot

ECC Crü
Gick med
13 Aug 2004
Ort
11XXX
Hoj
säxsäxsti
ying yang twins
dre
luda
50
cash money millioners
baby
lil wayne
hot boys
em
immortal tecniques
necro
juvenile
big tymers

dom som snurrar mest just nu

sen en jävla massa reggae och ska.
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Nwa, snoop, looptroop och promoe. Det är grejer det, 50 cent är en riktig tönt
 

Pernell

Mañana
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Sista sovjetstaten
Hoj
953cc japan
Brr.. så att man blir mörkrädd, kan inte se vad som är så bra med 50 och grabbarna. Kan inte se det!

Ta en titt på Immortal Tecnique, Non Phixion, Jedi Mind Tricks, Common, Talib Kweli, The Roots... så får ni höra nåt som är på riktigt. Listan kan göras lång...
 

apbot

ECC Crü
Gick med
13 Aug 2004
Ort
11XXX
Hoj
säxsäxsti
Pernell skrev:
Brr.. så att man blir mörkrädd, kan inte se vad som är så bra med 50 och grabbarna. Kan inte se det!

Ta en titt på Immortal Tecnique, Non Phixion, Jedi Mind Tricks, Common, Talib Kweli, The Roots... så får ni höra nåt som är på riktigt. Listan kan göras lång...


ahh hur kunde jag glömma non phixon och talib
fy på mig
fy

50 är ofta för mainstream för dom som lyssnar på tuff rap.
men ack vad en del låtar är grymma.
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top