Oschersleben Racetrack med Actionpics - intressepoll

Intresserad att köra på Oschersleben Motorsportarena


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

MC Doktorn

Guest
Oavsett väder ser jag April som ett bra alternativ 3 dagars.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
racegrupp i april, om bror får vara med vill säga.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
R2 skrev:
2621219 racegrupp i april, om bror får vara med vill säga.
Hur funkar det att blanda RR-cyklar med sidvagnar? Jag har kört på crossbana tillsammans med ett sidvagnsekipage och det var inga problem, men på en RR-bana :va
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Bingo skrev:
2621326 Hur funkar det att blanda RR-cyklar med sidvagnar? Jag har kört på crossbana tillsammans med ett sidvagnsekipage och det var inga problem, men på en RR-bana :va

Vi kommer inte låta sidvagnscyklar köra ihop med RR-cyklar!
Om sidvagnscyklarna själva kan bli så många att dom fyller en grupp så är dom välkomna eftersom RR-folket från Sverige kanske inte är mer än EN grupp.

Meningen med racegrupperna är just träning precis som hemma men på lite större bana och försäsong, då känns det inte lämpligt att blanda in sidvagn i samma grupp som rr-cyklar.

/Nitrous
 

RTR

Hjulben
Gick med
26 May 2003
Ort
Bålsta
Hoj
ART GSX-R1000
Nitrous skrev:
2621370 Vi kommer inte låta sidvagnscyklar köra ihop med RR-cyklar!
Om sidvagnscyklarna själva kan bli så många att dom fyller en grupp så är dom välkomna eftersom RR-folket från Sverige kanske inte är mer än EN grupp.

Meningen med racegrupperna är just träning precis som hemma men på lite större bana och försäsong, då känns det inte lämpligt att blanda in sidvagn i samma grupp som rr-cyklar.

/Nitrous

Jag kan kolla runt bland andra sidvagnsåkare (inte bara svenska då), men då behöver jag veta om det blir april , då är nog intresset högt.
 

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
Letar..
Var det inte något på gång i Polen i april? Jag röstade på juni/juli men det är ju fullsmetat där. Går det inte att ändra till april? :)
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
RTR skrev:
2621407 Jag kan kolla runt bland andra sidvagnsåkare (inte bara svenska då), men då behöver jag veta om det blir april , då är nog intresset högt.

Datum helt säkert vet vi inte föränn banägaren kan ge förslag som beror på deras tävlingskalender. Vi har naturligtvis vissa önskemål som han kommer försöka tillgodose om möjligt.
Någon gång i mitten december vet vi exakt datum! Och självklart är "icke" svenskar välkomna att anmäla sig.

/Nitrous

J.Andersson skrev:
2621416 Hmm börjar bli lite mkt nu, men april. Hur långt ner i tyskland befinner sig banan?

Banan ligger nästan exakt emellan Hannover och Berlin ungefär.
Närmaste stad är Magdeburg.
Det är ca 35 mil söder ut från Rostock färjeläge.
 
Last edited:

Motorrad

ABECEDET
Gick med
16 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Kawasaki Z650, 2020
Nitrous skrev:
2621448
Banan ligger nästan exakt emellan Hannover och Berlin ungefär.
Närmaste stad är Magdeburg.
Det är ca 35 mil söder ut från Rostock färjeläge.

Det finns en karta på deras sida och hur man tar sig dit:

anfahrt.asp
 

Ducati Girl

We are All Aliens... BOTT#6, REC#127
Gick med
28 Dec 2004
Ort
Skåne
Hoj
Ducati 848-08, Ducati 748S, Ducati 750SS
April hade passat bra!:tummenupp Lite försäsongsträning hade inte varit fel... :)
 

sandstream

Guest
Träffade Nitrous i går och det ser inte alltför ljust ut för den här körningen, men han får själv berätta i tråden hur landet ligger just nu :(
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
sandstream skrev:
2665496 Träffade Nitrous i går och det ser inte alltför ljust ut för den här körningen, men han får själv berätta i tråden hur landet ligger just nu :(

Trist...
Jag som precis röstade på April...

Vill ju få lite fart i kroppen innan Rookirejsingen startar...:näsblod
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Det ser tyvärr inte ljust ut som Sandis skriver.
Banägaren har höjt priset ganska redigt till 2007, troligen p.g.a. efterfrågan vilket gör att troligen är inte många inresserade att komma och åka med dom merkostnader färja m.m. medför och därför beslutar vi med största sannolikhet att inte genomföra något på Oschersleben.

/Actionpics / Nitrous
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Kamikaze kid skrev:
2665892 Vad skulle det landat på sådärmellantummenoch för 3 dagars körning?

Kikar man på att åka till Poznan och köra så är det ju inte helt gratis.

Well, Oschersleben har höjt priset rätt rejält nu så EN dags hyra inkl. ambulans, flaggvakter kostar det facila priset av 17 000 euro per dag inkl tysk moms på 16%.
Det finns såklart andra banor som kommer att vara billigare men vi låter någon annan arrangera det istället.
Det fina dock med Oschersleben är att det är en av mkt få banor i tyskland som inte har bullerkrav på sig.
Vissa banor är grymt hårt ansatta av bullerkrav precis som i Sverige.
Sachsenring t.ex. kräver OEM ljuddämpare och Luftfilter för att man ska kunna klara bullerkrav på 90db (har för mig att det var 90db).
I Sverige gnäller vi på banor som har 95db!!

/Nitrous
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top