Ormexpert

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Ok får kolla runt lite.

Nån som har tips om plexiglas/plastskivor , jag måste specialbygga det då det blir ett jätteakvarium så att säga byggt efter en vägg och lär nå 4m höjd minst.

Svepo Plast kan nog fixa åt dig, vet inte om de är direkt billiga dock, men duktiga är de!
Om du ändå bygger ett sånt überterrarium, ska du inte ta o gå all in skansen style med en liten vattenpöl, en sköldpadda, någon pippi och sånt med? Vore ju långt häftigare än bara en snoddas som ligger och sover i lampskenet. :tummenupp
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Men ditt jävla måndagsexemplar inse att du inte vet allt. Jag tror inte på att du vet mer om ormar än en utbildad vetrinär :glömdet

Haha... Klockrent :D Vet du vad du saknar just nu? Kritiskt granskande av information. Ta ett snack med den där veterinären, helt klart kör djurfoktorn med dig... Svälter sig för att äta husse, fattar du hur ologiskt och dumt det är? Ormhelvetet är dummare än maten den äter och det oavsett om den äter levande eller djupfrysta möss.

Ormen är troligtvis inte ens medveten om sin husses existens 99% av sin tid och kan naturligtvis inte tänka rationellt, det är en reptil för helvete.. Finns det mat och det är läge att äta så äter den. Matvägrar den då är det andra problem. Det är inte alls ovanligt att man får tvångsmata framförallt unga ormar.
 

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Ort
Hooden
Hoj
Vita faran!
Sök hjälp. Eller skaffa en kvinna, eller en man, eller en hen för all del. 40 år och oskuld är inte hälsosamt. :dummer
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Trist när nyhetens behag gett sig. Hade när jag var yngre, en liten majs som jag blev fodervärd åt när ägaren skaffade mus istället, hon ville inte vara där när ormen var det så den fick flytta. Cool tyckte jag, några veckor senare var han bara trist. Rymde såklart och var borta någon månad, en tjej hittade den när hon skulle ta något från hatthyllan på en fest jag hade, konstigt nog gillade hon den. . . Nä fan, skaffa vad som helst annat istället, städhjälp eller mjäll är nog roligare. :D

Ja orm äter ju mus så det är väl klart. :D
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Med tanke på hur ofta du skriver om att du är förföljd av tokraggande pubertala flickor och/eller SÄPO så kanske det inte är snokar utan psykiatrer du borde lägga pengarna på.
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Sist jag hörde den hängde den ihop med ormen som mätte husse i sängen....

- - - Updated - - -

Med andra ord är det nästan värt att slå en signal och höra efter lite närmare, ser ju ingen större anledning för henne att ljuga. Hur länge sedan var det? Vore lite skoj om vetrinärkraken var bakis o less o helt enkelt inte orkade med nån som han inte tyckte var kompetent nog att ha orm, så att han ljög ihop något dåligt, hade kol på ormkraken och startade en vandringssägen :freak

Haha... Klockrent :D Vet du vad du saknar just nu? Kritiskt granskande av information. Ta ett snack med den där veterinären, helt klart kör djurfoktorn med dig... Svälter sig för att äta husse, fattar du hur ologiskt och dumt det är? Ormhelvetet är dummare än maten den äter och det oavsett om den äter levande eller djupfrysta möss.

Ormen är troligtvis inte ens medveten om sin husses existens 99% av sin tid och kan naturligtvis inte tänka rationellt, det är en reptil för helvete.. Finns det mat och det är läge att äta så äter den. Matvägrar den då är det andra problem. Det är inte alls ovanligt att man får tvångsmata framförallt unga ormar.

Den här ormen var nog ganska medveten om sin ägares existens då hon tydligen behandlade den mer som en kelig innekatt än en orm. Att bita den hand som föder en, eller rättare sagt äta upp handen som föder en anser jag inte direkt rationellt. Det är enormt ologiskt och dumt, precis som du säger att reptiler är? Hade det varit "jag har hört talas om" så hade jag avfärdat det, nu är ju dock så inte fallet.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Med andra ord är det nästan värt att slå en signal och höra efter lite närmare, ser ju ingen större anledning för henne att ljuga. Hur länge sedan var det? Vore lite skoj om vetrinärkraken var bakis o less o helt enkelt inte orkade med nån som han inte tyckte var kompetent nog att ha orm, så att han ljög ihop något dåligt, hade kol på ormkraken och startade en vandringssägen :freak



Den här ormen var nog ganska medveten om sin ägares existens då hon tydligen behandlade den mer som en kelig innekatt än en orm. Att bita den hand som föder en, eller rättare sagt äta upp handen som föder en anser jag inte direkt rationellt. Det är enormt ologiskt och dumt, precis som du säger att reptiler är? Hade det varit "jag har hört talas om" så hade jag avfärdat det, nu är ju dock så inte fallet.

Gissar på 10-12år sedan, kan ha varit ännu längre sedan.
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Jag tror att dom kan vara ett perfekthusdjur om man gillar dom.

Nuff said

Ni som haft och gillar dom?

Vad har ni och säga:fakta


Jag älskar reptiler.

Det är oftast okunskap & fördomar som gör att folk inte "gillar" ormar

jag har själv fött upp ormar, hade väl ett 40 tal giftormar som mest samtidigt.
tillhörde troligtvis en av 2 seriösa i Helsingborg, då det visade sig att jag & en till var de enda i Helsingborg som hade tillstånd för giftormar (ej tropikariet inkluderat) Detta då kvällspressen hade kollat upp vem som hade sedan blev jag uppringd.

MEN

jag har också börjat med ödlor, ogiftiga.
vill du ha mer information tycker jag att du kan börja här

http://www.terrariedjur.se/

edit. kungspython är relativt små & trevliga djur, samt väldigt fina att titta på
en kungsboa är lite större, kraftigare & kräver ganska stor plats


// Henke
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Jag har utrymmet att bygga ett ganska bra terrarium , 4 m högt , 1m på djupet och 3-4m i bredd utan problem så jag jag kan köra på en hyfsad i storlek direkt.

Dom är perfa för mig då klarar ganska långa tider utan tillsyn om man är borta några dagar då och då.
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Jag har utrymmet att bygga ett ganska bra terrarium , 4 m högt , 1m på djupet och 3-4m i bredd utan problem så jag jag kan köra på en hyfsad i storlek direkt.

Dom är perfa för mig då klarar ganska långa tider utan tillsyn om man är borta några dagar då och då.

Jo du har skrivit det tre ggr nu, alla har nog fattat att du har fyra meter i takhöjd. Du kanske skulle ha startat en tråd som heter: Jag har fyra meter i takhöjd istället. :va
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top