Orkeslös sv 650

osisDaniel

Tidsbrist
Gick med
10 Apr 2008
Ort
Enköping
Hoj
00, Sv 650 S
Hej!

Tänkte höra mig för vad ni tror kan vara fel. Har en sv 650 från 00 som typ stått i 2 år. Har startat den några gånger och säkert inte fått den riktigt varm sedan ställt in den igen. Förra sommaren gick den som den skulle, Men denna sommare när jag skulle ta fram den och köra denna sommar så gick den som om den vore strypt. Under dessa två år har jag inte tanktat. Under en tid har den stått utan luftburken på. Var på gång att bygga om den till fighter men ångrade mig och byggde tillbaka den. Och Efter detta så går den alltså svagt. Startar lätt och tänder som den ska, går fint annars men det finns ingen kraft alls. Tankade i ca 7 liter V-power och körde ca en timme men inget bättre resultat.

Vad tror ni kan vara fel? Innan dessa två år var den inne och mappades för bästa effekt med nya filter och allt som hör till. Och efter detta kördes det ca 100 mil innan den som sagt ställdes undan. Är förgasarna igensatta eller är det bara att det är kvar för mycket gamal bensin? Eller vad kan det vara. Hoppas ni kan ge mig lite tips.
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top