Organdonation!

Frolic

Jag kan allt...Bara du lär mig!
Gick med
25 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Gsr 750 2015, Suzuki Katana
Nu har jag oxå anmält mig....

Tack för länken:tummenupp
 

Svanberg

www.racesetup.se
Gick med
18 Mar 2008
Ort
Värnamo
Hoj
-02 Yamaha R6
Om jag har dålig kondition nu, kommer personen som får mina organ få det med då?
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
"Tack vare dina organ, kan Bertil 58 bosätta sig i Asien där han dagligen har analsex med 7-åriga flickor."

Inget jag vore stolt över.. Som sagt, jag är tveksam till donation..


Eller jag kanske har missat något..
Finns det en ruta man kan kryssa i.. "endast snälla människor får min organ"?


.
 
Last edited:

STORmogulen

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2008
Ort
Västra Götaland
Hoj
nere på 800cc tot.
"Tack vare dina organ, kan Bertil 58 bosätta sig i Asien där han dagligen har analsex med 7-åriga flickor."

Inget jag vore stolt över.. Som sagt, jag är tveksam till donation..


Eller jag kanske har missat något..
Finns det en ruta man kan kryssa i.. "endast snälla människor får min organ"?
.

:va
Vänd på det istället "Tack vare dina organ kan Anna 42 leva vidare tillsammans med sin make och sina tre barn."
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
:va
Vänd på det istället "Tack vare dina organ kan Anna 42 leva vidare tillsammans med sin make och sina tre barn."
Det där är en romantisk bild av det hela.. Sanningen är att organen kan hamna i vem som helst, även icke önskvärda individer..

Jag förstår att det kan kännas hedersvärt att donera, själv vete tusan..

.
 
Last edited:

STORmogulen

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2008
Ort
Västra Götaland
Hoj
nere på 800cc tot.
Det där är en romantisk bild av det hela.. Sanningen är att organen kan hamna i vem som helst, även icke önskvärda individer..

Jag förstår att det kan kännas hedersvärt att donera, själv vete tusan..

.

Njae, en romantisk bild skulle jag väl inte vilja säga men tänk efter, huvuddelen av alla människor du träffat i livet är inga svin. (Hoppas jag för din skull iaf) så risken att dina organ skulle hamna i någon "mindre önskvärd" är inte så stor. Tänk på alla sköna typer du träffat! Bara min åsikt.:krama
 

Ballhead

För feg för att vara crazy
Gick med
15 Jan 2004
Ort
I slutet vid vägen, där åkern slutar.
Hoj
Honda Blackbird. Yamaha DT125.
"Tack vare dina organ, kan Bertil 58 bosätta sig i Asien där han dagligen har analsex med 7-åriga flickor."

Inget jag vore stolt över.. Som sagt, jag är tveksam till donation..


Eller jag kanske har missat något..
Finns det en ruta man kan kryssa i.. "endast snälla människor får min organ"?


.

Du kanske inte vill ha någon annans orgen heller?
 

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Ort
Enköping
Hoj
Honda cbr600F
jag har oxå anmält mig, men det var för ett tag sen...har inte tänkt så mycket mer på det.:tummenupp
 

heman81

Medlem
Gick med
1 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
08 - KTM 690e/sm
Anmäld! Läskigt men bra känns det. Jag är villig att ta emot organ och då också en självklarhet att jag kan tänka mig att donera!

mycket bra initiativ:tummenupp
 

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Ort
Öland
Hoj
Hojlös =(
Jag har varit med sedan 18års dagen, tycker alla som inte redan är uppskriva bör skriva upp sig. Låt något bra komma utav en ev. tragisk händelse.:fakta
 

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
Är anmäld jag med.
Men jag måste bara tillägg att jag bara för några dagar den såg en hemsk dokumentär om illegal organhandel. Fattiga i Kina, Indien säljer sina lungor, njurar, lever som ett sista desperat försök att få pengar.
En fattig kvinna i Indien blev lovad 3500 dollar för sin njure, efter operatioen hon fick bara en femtedel av summan nämligen 700 dollar..
Hon sa till "mäklaren" att hon ju blivit lovad 3500, men iom att det hela sköts olagligt så kunde hon inte hävda sin rätt och blev dödshotad..
Den som däremot betalade för njuren, rik västerlänning (surprise) fick betala 40.000 dollar. Denna illegala marknad omsätter enorman pengar och florerar vilt iom internet.
Rika kan gå före i kön och köpa sig organ och fattiga i slummen får offra sina lemmar..
Den där kvinnan som sålde sin njure och blev rejält blåst på pengarna har en son, en son som fått en diagnos om dåliga njurar och behöver såledels en transpaltation...
Mamman var förkrossad, hon hade inte längre någon njure att ge sonen och inte heller pengar att få en till honom. Hon hade sålt sin njure för att kunna försörja sin familj, men samma sak har nu resuterat i en dödsdom för hennes son..

Illegal organdonation kan pågå och pågår just pga av att det finns en brist på organ,
så därför uppmanar jag alla som läser att anmäla sig till organdonationsregistret så att denna hemska marknad med kvacksalvare kan få dö ut och att vi inte får en brist på organ!
Du kan rädda liv!!!! :Bugar:tummenupp
 
Last edited:

Catherine

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Falun
Hoj
Gixxer 750 K8
Det där är en romantisk bild av det hela.. Sanningen är att organen kan hamna i vem som helst, även icke önskvärda individer..

Jag förstår att det kan kännas hedersvärt att donera, själv vete tusan..

.

Vad är en icke önskvärd individ egentligen?
Även den "sämsta människan" kanske tänker om efter att ha varit så sjuk att den behöver nya organ...
Jag är i alla fall beredd att ge vem som helst chansen - är anmäld.
 

guffy

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2008
Ort
Malmö
Hoj
Triumph Sprint RS 955i -00
Anmäl er!

Ni räddar verkligen liv, tror ni verkligen att om ni kommer behöva era organ när ni är döda?

Jag är inte rädd för att dö, men jag är rädd för att dö en självisk död.

Att använda argument att man är rädd att "fel" person får ens organ är bara korkat! Ni är troligen helt fel person för era egna organ om ni kör sporthoj?! ;)
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Vad är en icke önskvärd individ egentligen?
Även den "sämsta människan" kanske tänker om efter att ha varit så sjuk att den behöver nya organ...

Pedofiler är exempel på "icke önskvärda individer", spelar ingen roll om han/hon "tänker om".. Det barn som blir utsatt har sitt känsloliv förstört, för alltid!

Skulle du ge dina organ till Josef Fritzl?

.
 
Last edited:

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Anmälde mig nyss till donationsregistret, det minsta man kan göra för sina medmänniskor..

/Robban
 

Catherine

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Falun
Hoj
Gixxer 750 K8
Pedofiler är exempel på "icke önskvärda personer", spelar ingen roll om han/hon "tänker om".. Det barn som blir utsatt har sitt känsloliv förstört, för alltid!

Skulle du ge dina organ till Josef Fritzl?

Nix, inte om jag fick välja. Men det är trots allt fler ärliga, trevliga, snälla och omtänksamma människor på vår jord än sådana som herr Fritzl.
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
jag är blodgivare sedan många år tillbaka, tror jag har lämnat 23 gånger hittills


jag är uppsatt som organdonator sedan tidigt 2000 tal


funderar på att donera sperma också, så finns det någon kvinna här som behöver, skicka PM :D
 

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Skåne/Blekinge
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
Har tänkt på det ett tag nu och anmälde mig precis! :tummenupp

Om något kanske skulle hända någon gång så kanske man kan rädda en annan människa som kommer vara evigt tacksam att man tog ställning, det är mer än väl för mig att skriva upp mig!
 
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top