Onsdagskörningar

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Mitt i stan
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
Jag tänkte det kan vara bra med en onsdagskörningar tråd för 2012. När folk vill ut och köra på onsdagar så är det bara att skriva samlingsplats och tid att mötas så kör vi. Då blir det lättare att få till bra onsdagskörningar.

Det ska ju vara fint väder ikväll och bli sämre framåt helgen så det gäller att passa på:) därför blir det onsdagskörning ikväll 2/5.

Södertur:

Samling skogskyrkogården 17:45. Avfärd 18:00 tankad och klar.

Väl mött:)
 

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Mitt i stan
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
Det brukar alltid vara några som inte skriver på forumet men som dyker upp ändå så vi kan nog bli några stycken:).
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Jag kommer nog, kan tänka mig en standardkörning söderut, rosen, torö kanske (om folk kan låta bli att klota Duccar denna gång.)
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Vad håller folk på med egentligen?

Kalasväder idag så jag gasade ut till Vaxholm. Var där vid 19.40 och INGEN annan. Efter en stund rullade det inte 10 gravt överviktiga gubbar på customhojar.

Tog Bulten tillbaka och mötte INGEN. Väl i stan svängde jag förbi donken och där stod två ensamma hojjar.

Är det för kallt för sporthojskollektivet?
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Vad håller folk på med egentligen?

Kalasväder idag så jag gasade ut till Vaxholm. Var där vid 19.40 och INGEN annan. Efter en stund rullade det inte 10 gravt överviktiga gubbar på customhojar.

Tog Bulten tillbaka och mötte INGEN. Väl i stan svängde jag förbi donken och där stod två ensamma hojjar.

Är det för kallt för sporthojskollektivet?

Vi blev väl en 15 pers på gruppkörningen! Kom med i matchen föfan :D
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Vad håller folk på med egentligen?

Kalasväder idag så jag gasade ut till Vaxholm. Var där vid 19.40 och INGEN annan. Efter en stund rullade det inte 10 gravt överviktiga gubbar på customhojar.

Tog Bulten tillbaka och mötte INGEN. Väl i stan svängde jag förbi donken och där stod två ensamma hojjar.

Är det för kallt för sporthojskollektivet?

Jag tyckte det var full rulle på bulten, inklusive fototomtar i fotokurvan, inklusive den suraste häxan i Rosenhill-kassan hittils som väste åt alla som rullade in vid sju och ville ha fika precis när hon skulle stänga. Vad har hänt med alla söta flickor som brukade stå i kassan, mammalediga? :rolleyes:
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag tyckte det var full rulle på bulten, inklusive fototomtar i fotokurvan, inklusive den suraste häxan i Rosenhill-kassan hittils som väste åt alla som rullade in vid sju och ville ha fika precis när hon skulle stänga. Vad har hänt med alla söta flickor som brukade stå i kassan, mammalediga? :rolleyes:

Oj, jag menade inte Bulten utan Bogan. Där var stendött.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Vad håller folk på med egentligen?

Kalasväder idag så jag gasade ut till Vaxholm. Var där vid 19.40 och INGEN annan. Efter en stund rullade det inte 10 gravt överviktiga gubbar på customhojar.

Tog Bulten tillbaka och mötte INGEN. Väl i stan svängde jag förbi donken och där stod två ensamma hojjar.

Är det för kallt för sporthojskollektivet?

Var förbi Mc Varuhuset men där stod det bara 7-8 moppar (läs tardar) så jag invänta brorsan o sen tog vi en norrtur.

Skålhamravägen var hyffsad, en del vägskador vilket man iofs är van vid på den vägen men några av dem var stora hål.

Sträckan mellan Granakurvan (väg 268 Uppl-Väsby - Vallentuna) och Almungevägen var förvånansvärt välbehållen efter vintern, den är lite ojämn på sina ställen men inte värre än i fiol vad jag kan minnas.

Lundavägen hade fått några grova sänkningar i sig, alltså vägen/asfalten har sjunkit ner på sina ställen upp till 10m i längd på ett ca. Lite trafik som tur var men om man får ett plötsligt möte och far ner i en sådan sänka kan det nog bli spännande, de var vad jag såg på höger sida i riktning från Lunda livs - Gottröramacken.

Sedan for vi vidare mot Rimbo, man svänger av till vänster men kommer inte ihåg vad som står på skylten där, man kan iaf köra mot Knutby den vägen. Förbi avfarten mot Knutby och sedan mot Kårsta över Närtunaby. Denna sträcka var renodlad puckelpist. Sen Kårsta-E18 är som vanligt en fröjd, måste varit en äkta stridspilot som dragit den vägen :tummenupp
 
Last edited:

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Fint med en ny tråd.
Nu när man övergått från krypa ihop sporthoj till upprätt sporthoj så blir det nog mer åka. :)

Är standard fortfarande Skogskyrkogården för söderom och McDonalds uppl-väsby för norrom?
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Vad håller folk på med egentligen?

Kalasväder idag så jag gasade ut till Vaxholm. Var där vid 19.40 och INGEN annan. Efter en stund rullade det inte 10 gravt överviktiga gubbar på customhojar.

Tog Bulten tillbaka och mötte INGEN. Väl i stan svängde jag förbi donken och där stod två ensamma hojjar.

Är det för kallt för sporthojskollektivet?
Samma här, jag körde 15 mil på Södertörn/Mörkö/Järna/Nykvarn igår, inkl bulten och såg 5 hojar eller så, varav en på bulten och resten på E4...
 

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 790 AdvR
Jag kom ut sent sen fick jag soppatorsk... Fin promenad med hojen mellan gladö skroten och Shell Huddinge.
 

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Mitt i stan
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
Ja vi kör en onsdagskörning:), norrkörning. Samling donken upplands-väsby kl 17:30, avfärd 17:45.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top