Onsdagsgazzet™ 22/8

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
Vem VILL leda den långsamma gruppen av annan anledning en ren välfärd. ungefär som att åka upp till ålderdomshemmet och prata med gamlingar.

Bara att skaffa en slö hoj och utmana sig själv att hålla ifrån 1000-klubban bakom :arsele :banana
 

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
Mycket bra kört av lugna gruppen idag.
Vi tappade inte bort någon och körningen flöt på mkt bra utan några långa väntetider vilket innebär att vi var lagom homogena idag :)
 

gr0dan

Radical Riders
Gick med
28 Jun 2010
Ort
Lund
Hoj
Ktm sxf 250 2011
Vem VILL leda den långsamma gruppen av annan anledning en ren välfärd. ungefär som att åka upp till ålderdomshemmet och prata med gamlingar.
Råkade klicka gilla på detta.
Tycker det e bra att någon tar en långsam grupp, alla är inte ute efter att gazza järnet :crash
Dem gångerna jag kört med Powerglide har jag haft det trevligt och fått en fin guidning på härliga vägar :tummenupp
 

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
Jag föredrar uttrycket "avslappnad körning" ;)

Men långsamma gruppen är oerhört viktig för RR att någon tar hand om.
Många börjar där för att sedan köra lite snabbare när man blir varm i kläderna. Här har man chansen att påverka nya förare mot ett balanserat riskmedvetet körsätt :tummenupp

Men den som gör det verkliga hästjobbet är BM i lugn grupp.
Där går det inte snabbt ibland :brinnerupp

En stor eloge till dig som haft den rollen vid ngt tillfälle.
 
Last edited:

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Jag tycker det är kanon att du tar och leder långsam med bravur!
Jag föredrar uttrycket "avslappnad körning" ;)

Men långsamma gruppen är oerhört viktig för RR att någon tar hand om.
Många börjar där för att sedan köra lite snabbare när man blir varm i kläderna. Här har man chansen att påverka nya förare mot ett balanserat riskmedvetet körsätt :tummenupp

Men den som gör det verkliga hästjobbet är BM i lugn grupp.
Där går det inte snabbt ibland :brinnerupp

En stor eloge till dig som haft den rollen vid ngt tillfälle.
 

MissFiii

Radical Riders
Gick med
2 Jul 2010
Ort
Lund
Hoj
Cbr 600rr -04, KTM sxf 250 -12
(och framför allt inte klaga i ett öppet forum över det)

Har du hört utrycket att man ska inte kasta sten i ett glashus? :crash

Hur som helst.. Du måste gilla att leka i sandlådan, för annars förstår jag inte varför du starta hela DENNA diskussionen (också) :tungan Swish kunde inte vara mer tydlig i sitt första inlägg :) jag tycker det är bra att det finns någon som VILL leda långsam grupp och som faktiskt tycker om det. Bättre ngn som tycker om det gör det, än någon som inte alls vill köra i den hastigheten för det blir roligare med en RL som VILL leda gruppen :)
Så skippa dessa tradiga diskussioner (även om det va roande att läsa) :D och fortsätt du och leda långsam grupp, för det verkar vara uppskattat av de som kör i den gruppen :)


För övrigt.. Tack för en go runda i snabb grupp :yoparty
 

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Svenska Rivieran
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Råkade klicka gilla på detta.
Tycker det e bra att någon tar en långsam grupp, alla är inte ute efter att gazza järnet :crash
Dem gångerna jag kört med Powerglide har jag haft det trevligt och fått en fin guidning på härliga vägar :tummenupp

Jag tycker oxo det är jätte bra att det finns folk som ställer upp och drar grupper. Men vill man inte så vill man inte och det behöver man ju inte ifrågasätta, eller för den delen försöka övertala.
 

MissFiii

Radical Riders
Gick med
2 Jul 2010
Ort
Lund
Hoj
Cbr 600rr -04, KTM sxf 250 -12
@MissFii
Lite efter eller?

Vem är det som är efter egentligen? Vet du inte ens hur man quotar? Detta är Sporthoj INTE Facebook...

Och vadå lite efter? Ni skrev det IGÅR, inte så jätte längesen. Och sist jag läste din otroligt korkade och barnsliga diskussion, tyckte jag att Swish hade gjort det ÄNNU lite mer självklart att hon inte ville ta den långsamma gruppen och då trodde jag faktiskt att t.o.m du hade fattat. Men så fel man kan ha.. Nä då bara fortsätter du. Sen läste jag det andra imorse.

Vet du vad? Glöm det jag skrev innan. Försökte vara trevlig på ngt sätt och skriva att det verkar vara uppskattat i din grupp, men glöm det. Du är så jäääävla tradig att lyssna på :gnissla
 

Breiz

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Hörby
Hoj
Z1000 -08 XS750 -80 Z400 -84
Plats i soffan e bokad inför kommande pajkastning:D:kulspruta

Ska jag sen göra ett inlägg i debatten så är det inte alltid så lätt att vara RL oavsett grupp(har varigt det för alla utom den snabba). Det som är det svåra är ju att ingen kör lika dant som jag, antingen för långsamt eller så kör jag för långsamt.

Sen kör vi alla mc av olika anledningar:)
 

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
@MissFii
Jag har tydligt sagt att jag inte driver den linjen längre.

Ergo: Du ligger efter.
 

FunkyFreak

Våga vägra Facebook
Gick med
25 May 2007
Ort
Skåne
Hoj
(R1 -09 Såld), S1000RR -10 Till Salu, GSXR1100W -98
Så, Kör Swish en långsamt tradig grupp nästa Ons nu dårå..eller??
:D
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top