Ons. träning G-åsen

H-Klint

Långt ifrån nyfödd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Järfälla
Hoj
GSXR600-97 - Skrapad å ful, GS750-77 Ånglok
Hur går en normal onsdagsträning till på gelleråsen?

Enligt hemsidan
Onsdagsträningar är normalt öppna för standardbilar, Formel Bilar och RR MC.

Hur mycket tid blir det för hojar?
Är det tokmycke folk?

Vill inte åka hela vägen till Karlskoga och upptäcka att det nästan inte blir
någon körning, och att bilarna sprider en massa skit på banan.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
H-Klint skrev:
Hur går en normal onsdagsträning till på gelleråsen?

Enligt hemsidan
Onsdagsträningar är normalt öppna för standardbilar, Formel Bilar och RR MC.

Hur mycket tid blir det för hojar?
Är det tokmycke folk?

Vill inte åka hela vägen till Karlskoga och upptäcka att det nästan inte blir
någon körning, och att bilarna sprider en massa skit på banan.

Även jag undrar detta och hade gärna sett att svaret fanns på deras hemsida.
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Nyteknik skrev:
Även jag undrar detta och hade gärna sett att svaret fanns på deras hemsida.
Passen varvas 20 minuter MC, 20 minuter Formelbil, 20 minuter bil. Och ja, bilarna spiller olja ibland.

Teddys första och enda onsdagsträning (heldag) på gåsen 2001:
Vaknar för sent, kommer iväg för sent, kommer fram för sent, missar första passet kl 09:00. Andra passet kl 10:00 ute och kör. Tredje passet kl 11:00 vurpar jag såklart och får liggplats på beachen utanför Ejes. Lunch mellan 12:00 och 13:00. Fjärde passet kl 13:00 ute och kör. Sen går en bilmotor sönder och spiller olja hela vägen från Trösen upp till Ejes mongokurva. Sanering 45 minuter. Femte och sista passet för dagn strax innan 16:00, det börjar regna.
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Det lät ju djävligt lyckat :( Jag var där och gasa Lördag och Söndag. Det kan jag summera med regn REGN R E G N... och regn, regn & regn....
Alla körpass förutom ett rödflaggades oxå pga krasher....

Teddy skrev:
Passen varvas 20 minuter MC, 20 minuter Formelbil, 20 minuter bil. Och ja, bilarna spiller olja ibland.

Teddys första och enda onsdagsträning (heldag) på gåsen 2001:
Vaknar för sent, kommer iväg för sent, kommer fram för sent, missar första passet kl 09:00. Andra passet kl 10:00 ute och kör. Tredje passet kl 11:00 vurpar jag såklart och får liggplats på beachen utanför Ejes. Lunch mellan 12:00 och 13:00. Fjärde passet kl 13:00 ute och kör. Sen går en bilmotor sönder och spiller olja hela vägen från Trösen upp till Ejes mongokurva. Sanering 45 minuter. Femte och sista passet för dagn strax innan 16:00, det börjar regna.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Teddy skrev:
Passen varvas 20 minuter MC, 20 minuter Formelbil, 20 minuter bil. Och ja, bilarna spiller olja ibland.

Teddys första och enda onsdagsträning (heldag) på gåsen 2001:
Vaknar för sent, kommer iväg för sent, kommer fram för sent, missar första passet kl 09:00. Andra passet kl 10:00 ute och kör. Tredje passet kl 11:00 vurpar jag såklart och får liggplats på beachen utanför Ejes. Lunch mellan 12:00 och 13:00. Fjärde passet kl 13:00 ute och kör. Sen går en bilmotor sönder och spiller olja hela vägen från Trösen upp till Ejes mongokurva. Sanering 45 minuter. Femte och sista passet för dagn strax innan 16:00, det börjar regna.

Vilken misslyckad dag. Är det därför du inte gillar Gelleråsen?

Men den information jag söker är exakta tider, datum, priser och regler. Är jag trögsint eller saknas informationen på Karlskogas Motorstadions hemsida?
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
I onsdags kväll så var det bara två grupper, en för bilar och en för mc.
20 min åka - 20 min vila - repeat :tummenupp
 

H-Klint

Långt ifrån nyfödd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Järfälla
Hoj
GSXR600-97 - Skrapad å ful, GS750-77 Ånglok

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
RoLLER skrev:
Det lät ju djävligt lyckat :( Jag var där och gasa Lördag och Söndag. Det kan jag summera med regn REGN R E G N... och regn, regn & regn....
Alla körpass förutom ett rödflaggades oxå pga krasher....


12 st avåkningar i helgen hörde jag när jag var där i igår :tomten
 

Geiger

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM RC8R
Den träningen jag var på vid Gelleråsen, var riktigt bra. Iaf om man jämför med Sviestad, där äckliga trehjuliga fordon vräker ut olja över banan. :kocko :mad:
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Geiger skrev:
Den träningen jag var på vid Gelleråsen, var riktigt bra. Iaf om man jämför med Sviestad, där äckliga trehjuliga fordon vräker ut olja över banan. :kocko :mad:

Nästa gång är det kanske din tur.
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Teddy skrev:
....

Teddys första och enda onsdagsträning (heldag) på gåsen 2001:
....Femte och sista passet för dagn strax innan 16:00, det börjar regna.

Berätta sen om ditt träningspass 2003(?) som skuller vara en stillsam dags joyridande innan operation. Berätta då .... :tungan
 

Geiger

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM RC8R
Goodstuff skrev:
Nästa gång är det kanske din tur.


Min tur?? Jag tänker då inte köra trehjuligt någon gång iaf.
Och det verkar ju inte direkt vara ovanligt att dom skälper olja på banan.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Chris Ash skrev:
Jepp, det är inte det extra hjulet, utan kantarellmotorn som gör det.

Det är visst det tredje hjulet som gör det.

Enligt en av förarna blir påfrestningarna på lagren så mycket större när drivhjulen spinner och får fäste än på en tvåhjuling som man inte gasar lika hårt.

:fakta
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Geiger skrev:
Min tur?? Jag tänker då inte köra trehjuligt någon gång iaf.
Och det verkar ju inte direkt vara ovanligt att dom skälper olja på banan.

Tyckte bara det var en onödig kommentar eftersom det inte bara är sidvagnarna som pajar och spiler olja på banan - det kan hända vem som helst. Synd att vara kaxig i förväg om man får ett motorras med delar ut ur blocket och olja på banan som resultat.

Att sidvagnarna sedan är få och att deras bredare och fler hjul med drivning ger bättre fäste och extremare påfrestningar på motorerna är en annan sak.
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Chrille skrev:
Berätta sen om ditt träningspass 2003(?) som skuller vara en stillsam dags joyridande innan operation. Berätta då .... :tungan

På våren 2003 fick jag en kallelse till operation 11 Juni för min trasiga axel varför min tredje säsong knappt han börja innan den var över. Genom tisdagsträningarna och SM på Sviestad hade jag klarat mig utan att vurpa varför det känndes helt rätt att runda av säsongen 1 Juni med lite promenadåka på en heldag på Gelleråsen arrangerad av bl a EazyLiving. Egentligen var det redan fullt i licensgruppen men den enes död är den andres bröd och när Sara Dolk planterade sin CBR900RR i sandlådan på Jyllandsring och sög i en näve sand eller två i motorn var jag helt plötsigt med i matchen. Första passet känndes bra och jag spenderade de fyrtio minuterna mellan passen med att göra det man brukar göra, d v s gå runt och snacka lite skit. Jag pratade med Chrille, betarkatde Apstruts på avstånd och såg Valmers hoppa runt på ett par kryckor. På Andra passet försvann hjulen under mig under inbromsningen till Trösen.

Jag måste sett ut som ett frågetecken. I efterhand kunde jag konstatera att tung högerdojja lett till låst bakhjul och eftersom jag inte är Valentino Rossi och inte kan hantera ett vilt sladdande bakhjul så fick jag lufta lädret lite och leka rulltårta i lecahavet. Jag var så skitig att de inte ville ha mig i bilen utan jag fick sitta på MC släpet med fötterna dinglande två centimeter ovanför marken med solen i ögonen och vinden i håret och tänkte "nu kommer jag inte att köra något mer förrän nästa år, vilket trist sätt att runda av säsongen på". Det var en konstig känsla. Fast egentligen borde jag vara van eftersom det var så jag avslutade 2001 på Härnösand. Kraschad och skitig.

Väl tillbaka i depån fick jag de gamla vanliga blickarna från kollegorna när jag lastade av hojen, de där blickarna som säger "Jag känner med dig för att du kraschat, jag vet hur ont det gör, hur dåligt självförtroende man får och att du just kastat dina pengar i sjön". Vänster depåstödskruv var borta varför jag lutade hojen mot Vanen och hoppade sedan in i den för att byta om till vanliga kläder då jag hör ett BRAK! Jag hoppar ut och ser att hojen har vält. Depågrannen som vid det här laget börjar bli allvarligt oroad för mig tittar fram runt hörnet och ser samma sak som jag och säger "Det är inte din dag idag va?", "Nä" svarar jag uppgivet.

Samtidigt som jag konstaterar att jag inte har reservdelar för att reparera den på plats tittar Chrille och hans syster förbi och klappar mig på huvudet. "Och du som bara skulle ta det lite lungt?". Det låter faktisk ganska bra på Värmländska, ska ni veta. Lunchmackan intogs på depåläktaren när licensgruppen var ute och körde, sen åkte jag hem. Tio dagar senare fick jag uppleva hur det känns med trasiga revben och lite senare tappade jag stortånageln som kommit i kläm under hojen. För Intresseklubbens räkning kan jag meddela att det tar sju månder för en stortånagel att växa ut till full längd, jag klippte den för första gången på nyår. Sen tog det bara fyra månader innan jag klämde stortån igen under permiärturen med Skatungen så nu sitter jag åter med en stortå utan nagel.

Så kan det gå om man ska träna på Gåsen.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top