Om deltagande på bandagen den 9/8 på Knutstorp

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Liten uppdatering om Zenergy Racing och NGC Racings bandag på Knutstorp på torsdag. Jag har ikväll talat med Kenneth Lodnert för att klargöra vilka som kan köra på vår bandag på torsdag utan att begå något regelbrott. Nedanstående är Lodnerts tolkning av vad reglementet säger om saken.

Lodnert ser inga problem med att deltagare som inte tävlar om SM-poäng kör på vår bandag på torsdag. Regeln om träning på banan en vecka före tävlingen gäller enligt reglementet endast klasser som tävlar om SM-poäng. Och eftersom supportklasserna inte gör det så gäller inte "7-dagarsregeln" deltagare i de klasserna. Förare i följande klasser ser han inte skall begå något regelbrott genom att deltaga på vår bandag:
R600
R1000
SBK Challenge
125 Jr

Om man skall tävla i någon av dessa klasserna så kommer man INTE att hindras från att köra under helgen och begår heller inget fel, enligt Lodnerts tolkning.

Deltagare i alla klasser som tävlar om SM-poäng och som tränar på vår bandag begår enligt Lodnerts tolkning ett regelbrott och kan alltså bli uteslutna. Det gäller även deltagare i 125R och 250R som kör med B-licens.

Vi hälsar alltså deltagarna i supportklasserna välkomna. I det fall någon som tävlar om SM-poäng deltager så gör han/hon det med risk för uteslutning ur SM på Knutstorp.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Detta är en intressant sörja! För att ytterligare röra till bilden så kan jag meddela att ifjol när jag körde ett antal lopp i Veidec Trophy så ordnade en tjomme i team Cavalli (Wiedesheim?) träningsdagar i anslutning till racen, ofta på torsdagen. Dyrt som fan (1000 kr för 2x20 min) men tydligen helt OK. Jag åkte aldrig men alla som ville och hade råd kunde och fick komma. Någon annons i IB fanns inte vad jag kunde se. Ingen ifrågasatte heller de som tränade på dessa tillfällen. Däremot blev det ett himla liv när några var föråkare på en Carlbarksdag och körde 1 min 40sek på Åsen med en customcykel...:confused:

Hur kunde dessa Cavallidagar vara ok när Zenergys dag inte är OK? Så länge alla som vill träna får det borde det ju vara OK... Konstigt...
 
Last edited:

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Härligt Bingo!
Håkan ska även ha en eloge som tillfört en väldigt massa kunskap och fakta i den här soppan :tummenupp

Och nu när Svemo själva vet hur dom ska tolka sina regler så kommer vi säkert nästa år se en tillägsregel som gör att även supportklasserna innefattas av 7-dagars regeln :arsele

/Nitrous
 

flykay76

[flaj-kej] #76 ERF - REC
Gick med
4 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki KX450F 2010
Plats till Salu, 1000kr, Zenergy Racing

Då kan jag alltså inte köra denna och har en plats till salu.
Race/Snabb grupp, 1000kr eller högstbjudande.
Perfekt tränig inför helgen och er Rookies! :tummenupp

Skicka PM

/Kristoffer
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Finns det något tidsschema för torsdagen?
Kommer snart. Torleif håller på att gå igenom alla anmälningslistorna och meddela alla anmälda vad som gäller för dagen, med avseende på SM:et. Sen vet vi hur många det slutligen blir och antalet grupper bestäms utifrån det (tre eller fyra grupper).

Det är incheckning från 07.30 och förarmötet är kl 08.30. Körningarna startar kl 09.00 (licensgrupperna kör först) och pågår utan avbrott fram till kl 17.00 (om jag minns det rätt).
 

Arawak

Feg & talanglös
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Linköping
Hoj
CB1000R
Kommer snart. Torleif håller på att gå igenom alla anmälningslistorna och meddela alla anmälda vad som gäller för dagen, med avseende på SM:et. Sen vet vi hur många det slutligen blir och antalet grupper bestäms utifrån det (tre eller fyra grupper).

Det är incheckning från 07.30 och förarmötet är kl 08.30. Körningarna startar kl 09.00 (licensgrupperna kör först) och pågår utan avbrott fram till kl 17.00 (om jag minns det rätt).

Tack. Blir till att åka ner imorgon.
 

sandstream

Guest
Inga problem att sova i depån på onsdagskvällen (husvagn)?
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
..

Hur kunde dessa Cavallidagar vara ok när Zenergys dag inte är OK? Så länge alla som vill träna får det borde det ju vara OK... Konstigt...

Dom träningarna annonserades ut på STCC:s hemsida. Det räknades som tillräckligt officiellt ställe för den mc-klassen för att annonsera ut dom träningarna. Sen fick ni/dom, som körde den klassen, säkert mail via deras mail-lista om att de träningarna fanns. Så dom träningarna var öppna för alla som körde i klassen och utannonserade så som det krävdes. Ok enligt deras reglement förra året.

Dom kostade väl lite mera än 1000:- har jag för mig och det tillkom även moms. Sen var det väl annat pris på träningen med om man körde ett visst märke på hojen med.
 
Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Dom träningarna annonserades ut på STCC:s hemsida. Det räknades som tillräckligt officiellt ställe för den mc-klassen för att annonsera ut dom träningarna. Sen fick ni/dom, som körde den klassen, säkert mail via deras mail-lista om att de träningarna fanns. Så dom träningarna var öppna för alla som körde i klassen och utannonserade så som det krävdes. Ok enligt deras reglement förra året.

Dom kostade väl lite mera än 1000:- har jag för mig och det tillkom även moms. Sen var det väl annat pris på träningen med om man körde ett visst märke på hojen med.


OK... det verkar som om du är mer påläst än jag. Tycker att det är konstigt ÄNDÅ!!! Tidigare här var det någon som sa att träningar ska vara utlysta i IB för att vara "officiella" och därmed godkända. Här har då tydligen någon bestämt att STCC:S hemsida OCKSÅ är tillräckligt officiell för att räknas. Vem har bestämt det och var går gränsen? Mailinglistan du pratar om kom jag med på efter halva säsongen och den som ville göra ett tillfälligt inhopp var givetvis inte med på listan. Så den kan ju knappast sägas vara så värst heltäckande...
SÅ.... att Zenergys dag inte skulle kunna vara lika "officiell" som STCC:S har jag svårt att se...
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top