Olyckstråden 2013 (endast rapportering)

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Mardröm:
Pojke till sjukhus efter mc-olycka

Norrtälje. En sexårig pojke fördes med ambulanshelikopter till Astrid Lindgrens barnsjukhus efter att han fastnade med foten i bakhjulet på en motorcykel, vid 18-tiden på torsdagen.

– Skosnöret fastnade i kedjan, och foten åkte in, säger Susanne Abrahamsson vid Norrtäljepolisen.

Det var pojkens pappa som körde motorcykeln. Olyckan inträffade på riksväg 77 i höjd med Rimbo.

– De gick inte omkull, utan kunde stanna vid vägrenen, säger Abrahamsson.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Ort
Haninge
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
Olycka på 90-vägen vid N Sköndal i Sthlm nu på morgonen. Skickar tankar till alla på plats och runt omkring. Såg inge kul ut alls :(
 

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
Mc-förare körde omkull - svårt skadad
Olja som läckt ut på vägen gjorde den hal – då körde en motorcyklist omkull.

Föraren har förts till sjukhus.

– Han är allvarligt skadad, säger Mikael Petterson på Stockholmspolisen.

Larmet om olyckan, som inträffade vid Trafikplats Skarpnäck norr om Sköndal i södra Stockholm, kom strax efter klockan 06.30 på måndagsmorgonen.

En motorcyklist hade kört av vägen i en kurva.

– Han är förd med ambulans till Södersjukhuset. Han är allvarligt skadad, säger Mikael Petterson, befäl på Stockholmspolisens länkommunikationscentral.

Anledningen till att motorcykeln kört omkull ska vara att olja läckt ut på vägbanan och gjort att den blivit hal.

– Det är oklart var det kommer ifrån, men det står en SL-buss med oljeläckage längre fram så vi håller på att undersöka om det kommer från den, säger Mikael Petterson.

Polisen fick spärra av trafiken under räddningsarbetet och för att räddningstjänsten skulle kunna sanera vägen.
.
 

whippo

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Honda FMX 650 Ducati Scrambler UE
Olycka på 90-vägen vid N Sköndal i Sthlm nu på morgonen. Skickar tankar till alla på plats och runt omkring. Såg inge kul ut alls :(
Olja på påfarten från Skarpnäck, dock vet dom inte vart oljan kom ifrån men en buss står längrefram med oljeläckage. Sanering pågår nu och mc-föraren påväg till sjukhus. Kör själv buss och fick höra det genom radion. Bor också i Skarpnäck och kör där varje dag. Läskigt.
 

whippo

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Honda FMX 650 Ducati Scrambler UE
Nu är det tydligen 3 bilar som är inblandade i en olycka på samma ställe direkt efter saneringen var klar.
 

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Där körde jag rätt snabbt igår kväll. Tur att det inte hade läckt då....
Hoppas det ordnar sig för de skadade.
 

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Ort
Haninge
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
Ska vara en man i 30-års åldern, enl spekulationer en gixxer blå/vit

Det var en blåvit gixxer av lite äldre årsmodell. Jag kom bland de första bilarna efter och såg honom innan räddningstjänsten kom. Mina tankar går till anhöriga, allt folk på plats och de två andra motorcyklisterna som stod på platsen. :(
 

kuba

Hey
Gick med
22 May 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati Monster
E18 vid Danderyd. Svart sporthoj bärgad vid 18-tiden. oklart hur det gick med föraren.
 

Kunkel

Der zweitakt taliban #6
Gick med
27 Jul 2007
Ort
Huddinge
Hoj
Nu med en CBR600RR 05:a, YZF750R 93:a, RDGV350rr, RD350 -84, TZ(r)250M -91:a åså nåra moppar(TZM50, Crescent GLX, Compact).

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)

Jag och några andra passerade olycksplatsen strax efter olyckan. Det såg rått illa ut. En bil med fronten intryckt ståendes i diket på sin sida vägen. Hojen låg på andra sidan vägen. Det såg ut som om hojen kommit över på fel körbana i en högerkurva och frontat en bil. Jag kan dock inte svara på om räddningstjänsten har flyttat på något av fordonen innan vi kom dit. Jag hoppas att föraren överlever.
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Jag och några andra passerade olycksplatsen strax efter olyckan. Det såg rått illa ut. En bil med fronten intryckt ståendes i diket på sin sida vägen. Hojen låg på andra sidan vägen. Det såg ut som om hojen kommit över på fel körbana i en högerkurva och frontat en bil. Jag kan dock inte svara på om räddningstjänsten har flyttat på något av fordonen innan vi kom dit. Jag hoppas att föraren överlever.

Det var som vi befarade :( . Är på inne på Danderyd sedan några timmar. Föraren ligger på sjukan. Trasig, men vaken. Tack för informationen.

Vad händer med hojen vid sådana här tillfällen? Bärgad? Vart vänder sig ägaren?
 
Last edited:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)

PixxarOne

Ny medlem
Gick med
14 May 2013
Ort
Åkersberga
Hoj
1998 Kawasaki ZX9R
CAM00055.jpg
Jag och några andra passerade olycksplatsen strax efter olyckan. Det såg rått illa ut. En bil med fronten intryckt ståendes i diket på sin sida vägen. Hojen låg på andra sidan vägen. Det såg ut som om hojen kommit över på fel körbana i en högerkurva och frontat en bil. Jag kan dock inte svara på om räddningstjänsten har flyttat på något av fordonen innan vi kom dit. Jag hoppas att föraren överlever.

Jag var bland dom första på plats.

Var på vägg hem från Vaxholm och körde svinningevägen då jag bor i åkersberga. I första skyltade kurvan så ser jag en svart GPZ få sladd på baken och och kommer över på andra sidan och frontar rakt in i en Hundai SUV tror jag det var som jag hade framför mig.

Föraren slungades tillbaka ner i diket på min mötande sida och jag parkerar snabbt för att springa fram till MC föraren eftersom han i bilen är nr2 för mig eftersom han garanterat klarat sig men bara chockad.

Som tur var kom nästa bil med en sjuk syrra i som sa att vi måste lägga han på sidan och det gjorde vi. Jag prata med han och höll han vid medvetande tills hjälpen kom på plats. Han hade svårt och andas och bad mig knäppa upp hjälmen ( Bara spännet inte ta av hjälmen så ingen skriker rakt ut ).

Han sa att han hette Pär. Vill inte säga mer än så eftersom jag inte vett om han skulle vilja det.

Ambulans var på plats på 10 min.
Brandkåren strax efter.
Polisen 30 min !

Prata med polisen sen fick jag åka hem.
Tror han klarar sig bra med mindre skador. Han hade rygg skena.

Det var jag som möte er alla som vinka att sakta ner även fast det var en bit till olyckan. Man vett ju aldrig om nån av er tex skulle brassa på ordentligt innan kurvan. Ni undra nog iaf vad det där var för jävla idiot som vinka på oss :arsele Möte er vid skolan i åkersberga efter ni svängt av höger i rondellen. Körde en blå zx9r.

Men kan inte förstå varför dom inte vett hur det gick till ?
Jag sa ju ordagrant vad som hänt ....
 
Last edited:
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top