Olyckstråden 2010

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
MC-olycka utanför Strömsund.

En skadad i MC-olycka
Strömsund

Natten till lördagen skadades en man i en MC-olycka i de västra delarna av Strömsunds kommun.

Polisen misstänker rattfylleri. Mannen skickades med ambulans till Östersunds sjukhus med befarat benbrott.
Från Östersunds Posten
 

Poke

"gnnnZZ%?!§*>^ &lt ;£
Gick med
12 Feb 2004
Ort
Norrort
Hoj
Bandit 1200s -99/såld, trampcykel :-(
Blocket.se

En motorcykel krockade på lördagskvällen med en älg i Kolbotten utanför Södertälje.


Larmet om olyckan kom klockan 20.37. Ambulans och polis skickades till platsen. Det visade sig att de två som färdats på motorcykeln hade klarat sig bra. Älgen hade rest sig och sprungit in i skogen. En jaktman kallades till platsen för att försöka spåra älgen.
 

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
BMW R Nine T Racer
En till sjukhus efter mc-olycka

En man i 25-årsåldern fick föras till sjukhus efter en mc-olycka i Mölndal tidigt på tisdagen.

Klockan närmade sig halv sju på morgonen när mc-föraren körde av vägen på Lammevallsgatan i västra Mölndal. Ambulans larmades och körde föraren till Sahlgrenska sjukhuset där hans skador konstaterades vara lindriga.

http://www.gp.se/nyheter/molndalharryda/1.404115-en-till-sjukhus-efter-mc-olycka
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
2010-07-06 10:14, Trafikolycka, personskada, Österåker
Företagsallén, Täljö

En trafikolycka med en bil och en mc inblandade har inträffat och räddningstjänst och polispatrull är på plats.

En skadad person har förts till sjukhus i ambulanshelikopter.
 

Junkka71

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
2006, BMW K1200R
Göteborg 2010-06-29 Hisingsleden Mc olycka

Jag var på väg hem från jobbet tisdagen den 29'e, stannade vid rödljus på Hisingeleden i höjd med Volvo.
Jag hann höra skrik från däck och sedan flög jag!
En ung kille, i en Skoda, körde på mig bakifrån!
Hojen, BMW K1200R, blir troligen inlöst.
Mina skador blev: brutet båtben (höger handled), sträckt ledband i vänster knä, ordntligt öm höger armbåge (som är skadad sedan en tidigare olycka -02) och öm nacke samt rygg.

Hittade inget om olyckan i tidningarna...

En enda person, förutom han som körde på mig stannade, en Goldwing förare!
 
Last edited:

Phåne

Slappröv
Gick med
10 Jan 2009
Ort
örebro
Hoj
Hojutta
http://na.se/nyheter/2.2503/1.887153-trafikolycka-i-rusningstrafiken

Trafikolycka i rusningstrafiken

Flera fordon, varav en motorcykel, var inblandad i en trafikolycka i centrala Örebro vid halv femtiden på tisdagseftermiddagen.
Relaterat

Olyckan inträffade vid den västra nedfarten till Rudbeckstunneln.

Motorcyklisten fördes med ambulans till USÖ efter olyckan. Han hade ont i nacken.

- Enligt uppgift har motorcykeln vält över honom, säger Peter Persson, vakthavande befäl vid Örebropolisen.
 

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
BMW R Nine T Racer
Två skadade i mc-krock

Två personer uppges ha skadats allvarligt efter en kollision mellan en motorcykel och en personbil vid Stigbergstorget i Majorna.
Relaterat

Polisen fick in larmet klockan 17.48. Enligt presstalesmannen Björ Blixter hade då en mc och en bil krockat. Föraren och passageraren i bilen klarade sig utan fysiska skador, men är chockade. Värre sägs situationen vara för två personer som färdades på motorcykeln.

- Vår patrull är fortfarande på plats på Sahlgrenska, dit de två har förts. Senaste rapporter är att det rör sig om allvarliga skador, konstaterar Blixter.

Båda fordonen fick omfattande plåtskador.

Kollisionen innebar avbrott och förseningar i kollektivtrafiken. Spårvagnstrafiken på Karl Johansgatan var avstängd och linjerna 3 och 9 fick köra via Bangatan i bägge riktningarna. Vid 18.30-tiden öppnades sträckan igen.


http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.404623-tva-skadade-i-mc-krock
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
2010-07-06 10:14, Trafikolycka, personskada, Österåker
Företagsallén, Täljö

En trafikolycka med en bil och en mc inblandade har inträffat och räddningstjänst och polispatrull är på plats.

En skadad person har förts till sjukhus i ambulanshelikopter.

Om det är den olyckan jag fick höra om nyss så gick det åt helvete.. :gråta
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Eslöv: Kollision mellan bil och motorcykel
En personbil och motorcykel har kolliderat på E22:an vid Gårdstånga. Motorcyklisten är skadad men det är okänt om det är allvarligt

http://www.wighsnews.se/newsbilder/10jul163.jpg

Källa: http://www.wighsnews.se/nyheter.php?nyhet=Eslov-Kollision-mellan-bil-och-motorcykel&notisid=68866



Borås: Motorcykelolycka
En motorcyklist har kört omkull på gamla riksväg 40 vid infarten till Sjömarken. Vilka skador föraren har ådragit sig är okänt.

Källa: http://www.wighsnews.se/nyheter.php?nyhet=Boras-Motorcykelolycka&notisid=68868
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Eslöv: Kollision mellan bil och motorcykel
En personbil och motorcykel har kolliderat på E22:an vid Gårdstånga. Motorcyklisten är skadad men det är okänt om det är allvarligt

http://www.wighsnews.se/newsbilder/10jul163.jpg

Källa: http://www.wighsnews.se/nyheter.php?nyhet=Eslov-Kollision-mellan-bil-och-motorcykel&notisid=68866

Han ska enligt uppgift vara med på sporthoj.com och vad jag hörde så slutade det med ett brutet ben.

V70 som gjorde U-sväng utan att kolla att det var fritt. :mad:
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Han ska enligt uppgift vara med på sporthoj.com och vad jag hörde så slutade det med ett brutet ben.

V70 som gjorde U-sväng utan att kolla att det var fritt. :mad:

jag hörde det också när vi var på sjöborakan igår.
men jag fick ett samtal om att personen i fråga var medvetslös & förd med ambulans till sjukan & att det var värre än ett brutet ben
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
jag hörde det också när vi var på sjöborakan igår.
men jag fick ett samtal om att personen i fråga var medvetslös & förd med ambulans till sjukan & att det var värre än ett brutet ben

Fy fan.

RR hade onsdagsgazz från Eslöv igår och dom flesta som kom söderifrån passerade olycksplatsen. Några hade stannat där och det var av dessa jag fick mina uppgifter, han skulle även ha varit vid medvetande. Väldigt tradigt om det var värre.

Vad jag han se när jag passerade (blev förbivinkad) var att volvon var ganska duktigt intryckt i dörren, hojen låg en bra bit ut på gräsmattan.

Vi får hoppas på det bästa för föraren.
 

NiklasJ

Med lem
Gick med
21 Oct 2008
Ort
Lomma
Hoj
85 GSX-R7/12, Panna 58, 86 GSX-R 7/11, 87 GSX-R 750, 3x85 GSX-R 750, 2x 88 GSXR1100, Aprilia RSV Factory, Inazuma 7/11, ZZR-1100, Bandit 1200, Husa 650, 61 Vespa, 79 BMW R45, BMW R1200S, Suzuki TL1000S, KTM 950 SMR, 92 GSX-R 1100, 81 DR500
Föraren av den blå R1:an (min polare och arbetskamrat) som blev offer för en idiotbilist i Gårdstångarondellen har ett trasigt knä och benbrott. Han opererades i morse och ligger på uppvak nu. Han var lugn och vid mevetande hela tiden och kom snabbt iväg med ambulans. Brorsan var med honom på sjukhuset hela kvällen och det konstaterades att han inte skadat rygg, nacke eller något annat väsentligt (förutom benet).

Föraren av bilen gjorde en u-sväng över spärrområdena direkt i utgången av rondellen och det fanns inte en chans att väja. Det fanns gott om vittnen och polisen dokumenterade allt.
 
Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Bil och mc i krock:
www.dn.se skrev:
Två personer får sjukhusvård sedan deras motorcykel kolliderat med en personbil i Borgholm.

En man i 30-årsåldern är måttligt skadad efter olyckan, medan en jämnårig kvinna är lindrigt skadad, meddelar sjukhuset i Kalmar natten till fredagen.

Olyckan inträffade strax efter klockan halv sex på torsdagskvällen.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top