Olycka på Sviestad 16/5

EricMetal

aka Snickarn
Gick med
13 Apr 2005
Ort
Klippan
Hoj
VTR Fajerstårm
fan

kan inte göra mer än att beklaga, förjävligt varje gång det händer och kan inte läsa detta utan att få tårar i ögonen.. fan vet om det är värt det hela,, funderar på att lägga av.
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
Tänk om.

Hoppas verkligen att ni som skriver att ni ska lägga av tänker om. Det är farligt att leva. man kan dö. Att risken ökar med motorcykelåkning är det nog ingen som tvivlar på. Men den njutning och upplevelse både socialt och upplevelsemässigt är värd så oerhört mycket mer. Kör med insidan av huvudet när man kör gata, och arbeta för säkrare banor för att minimera olyckorna istället.

Till Er som förlorat en vän, eller familjemedlem kan jag inte göra annat än att beklaga Er förlust. :( VIF
 

"Lucci"

Med armbågen i marken
Gick med
2 Feb 2005
Ort
Tokholm
Hoj
Såld
Vila i frid Stefan, sånt här ligger alltid i bakhuvet när man kör, kommer alltid att tänka på riskerna när man kör :(

//Lukas
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
:( Har nu läst denna tråd och vill skänka en tanke till Stefans familj, vänner och de personer som såg olykan. (kännde inte stefan men en tanke till hans nära å kära sänds ändå)

Det känns hemskt att höra att någon har kört av men att sen även läsa att personen avled av skadorna han ådrog sig gör att min mage slår knut på sig, man är orolig för alla man känner på vägen och även på banan...men att nå så här alvarligt kan hända känns skrämande...

Ta vara på ER på banan och brevid banan... :pannkyss
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Fick precis höra om olyckan, riktigt otäckt.
Tankar till vänner och familj - vila i frid.
 

Bjork1

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2004
Ort
Norrköping
Hoj
På jakt!
Funderingar och tankar som snurrar.....

Funderingar och tankar som snurrar, varför just på denna jord ska man drabbas av såna här saker, spelar ingen roll hur mycket man pratar om det känns lika hoppplöst i alla fall jag vill att vi ska åka ihop nu och sen dricka fulöl på Harrys.
När vi sågs sist hade det alla jobbigt och vi försökte stötta varandra. Vi pratade mycket om hur mycket Martin gillade och åka hoj och det var klart att vi skulle fortsätta åka för det var det Martin skulle velat,nu känns det mer avlägset än någonsin. Att få besked om att en kompis till gått bort innan man fått sörja sin första är nåt som jag inte skulle önska någon människa på denna jord.
Nu känns det som livet är för hårt för att uthärda, känslor funderingar och tankar som snurrar, och det enda man har som känns bra är ett tangetbord. Att få sitta och skriva ner en massa känns som det hjälper för stunden men inte speciellt långvarig känsla. Jag väntar fortfarnade på att Martin ska ringa mig, numret i mobilen är ju kvar så han måste ju bara vara bortrest intalar man sig, samma sak med Stefan Msn ikonen står på offline så han är nog inte hemma. Jag vet att ni som läser detta säkert tycker det låter virrigt allting och det är det, hela min värld är upp och ner. Det finns bara en fråga och den går inte svara på, varför?
Vi som åker ihop från Norrköping, har förlorat två av våra bästa hojpolare, vet inte hur man orkar, dom säger att innan man dör så passerar hela livet i revy, så känns det nu fast allt vi har gjort tillsammans spelar upp sig igen, igen och igen... Martin och Stefan, jag saknar er med ord som inte ens går att beskriva, känner bara att allt är så tungt och uppgivet hopplöst, jag vill ju att det ska vara vi som racar som vanligt, och äter glass. Tanken på att jag aldrig mer kommer få se er känns så jobbig så det finns inte. Vet inte varför jag skriver men det känns bättre,,,,
Hoppas ingen missuppfattar nåt jag skrivit eller så, huvudet är inte med i matchen

Martin Björk
faan vad ni är saknade, vill ha er här nu allt känns så orättvist......
 

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Klagstorp / Klåparp
Hoj
Tillfälligt hojlös
LMS och dom som var med igår finns samlade kl 18 i klubbhuset på LMS idag onsdag. Det är huset uppe vid crossbanan. Det är öppet för alla som känner för att snacka om det som hänt. Det är viktigt att prata och ventilera sina känslor så detta är en naturlig del för alla inblandade.

Välkomna.

/HW
 

Palma

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2006
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki zx6r -98
Träffade Stefan hastigt i en affär här i Finspång för ca 2 veckor sedan...
Vi hann prata lite mc.
Nu vet jag inte längre varför jag håller på att ta mc kort..
 
Last edited:

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Det var hemskt det som hände igår! Jag var den som först sprang fram till Stefan och försökte få kontakt med honom. Jag var bara glad att han andades och att han inte fick hojen över sej. Tyckte otroligt synd om hans kompisar specielt efter att jag fick höra att han kände Martin!

Jag kände mej otroligt hjälplös när jag satt brevid Stefan på vallen och lysnade på hans tunga andetag. Hoppades in i det sista att han skulle klara sej!

Tänker på hans släkt och vänner. Vila i frid Stefan.

Jag vill aldrig se något sådant igen.
 

C.K

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
ZX6RR -05
Gick av på samma ställe under licens kursen men jag hade turen att det låg en stor snö hög som stoppade mig innan buller vallen..
Vila i frid....
Ses på andra sidan...
 
Last edited:

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund/Linköping
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
Overkligt igen

Det första jag gjorde imorse var att läsa på Corren.se om kraschen igår, och när det stod "Finspång" var min tanke "säg inte det är Stefan" eftersom det är den ende jag känner som jag kört med som kommer därifrån.

Det är helt sanslöst overkligt att detta hände, det har inte ens gått en månad sen Martin lämnade oss, och så händer det här på bana dessutom!
När en instruktör förra året sa att det har hänt dödsolyckor på Sviestad trodde jag han överdrev lite för att "skrämma" de kaxigaste förarna till lugn och föriktighet.

Jag är jätteledsen att Stefan inte klarade sig. Mitt deltagande till släkten.

Hang in there, Bjork.
 

Clifton

JoJo vill du gifta dig med mig!
Gick med
6 Mar 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Såld :(
Förstår precis hur du känner björk. Sitter här o känner precis samma sak.
På fredag är Martins begravning o stefan va den som höll i allt. Han hade gjort allt så himla fint på platsen. Hur kan detta hända. Känns som hela vår grupp straffas för nåt vi inte gjort. Minns fortfarande förra sommaren som den vore igår hur du, jag, martin och stefan när vi åkte till martins favorit raka o lekte av oss.
Det är helt ofattbart. Det kan inte hända. Sitter här vid datorn nu precis som när martin gick bort o vill inte förstå det riktigt. Vi skulle juh ses på fredag stefan allt va juh bestämmt. Kom tbx du behövs o är så jäkla saknad av oss.
Finns så mycke fina tankar som jag skulle kunna skriva om er båda här men det skulle ta upp flera sidor. Ni kommer alltid finnas här hos oss i våra tankar o våra hjärtan. Jag tror verkligen att ni har det bra där ni är nu. Ni är tillsammans o väntar på oss. O vi kommer dit när vår tid är inne. Då ses vi igen mina älskade hoj bröder.

Ta hand om dig nu stefan. Vila i frid
Saknar dig så jävla mycke.

/Clifton!
 

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
Det är med tårar i ögonen som jag läser om att ännu en har vandrat vidare. :gråta

Kände inte honom men känner verkligen med hans vänner och familj.

Vila i frid
 

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Det är lika tråkigt att se sådant här.
Mina tankar till anhöriga och vänner, tyvärr vet jag vad ni går igenom.

Alicia, Bjork och alla ni andra som har svårt att hantera situationen se till att få någon att prata med, en nära vän eller proffesionell. Det viktiga är att ni kan gå vidare och inte känner skuld eller för den delen rädsla.
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top