Olycka på Sviestad 16/5

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Nyteknik skrev:
2166607 Jag känner inte föraren som tydligen avled vid vurpan i Sviestadböjen och tänker inte uttrycka några kondoleanser. Det skulle inte kännas rätt.

Däremot vill jag verkigen veta hur det kunde hända och hur de avskyvärt dåliga avåkningszonerna på Sviestad har fått se ut som de gör så länge - tills någon dör. Med vettig preparering av området utanför Sviestadböjen (där jag själv kört många gånger med hjärtat i halsgropen) hade föraren med säkerhet klarat sig med blåmärken. Förjävligt.

Bergskurvan, inte Sviestadböjen.
 

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Ort
Åtvidaberg
Hoj
-
Nyteknik skrev:
2166607 Jag känner inte föraren som tydligen avled vid vurpan i Sviestadböjen och tänker inte uttrycka några kondoleanser. Det skulle inte kännas rätt.

Däremot vill jag verkigen veta hur det kunde hända och hur de avskyvärt dåliga avåkningszonerna på Sviestad har fått se ut som de gör så länge - tills någon dör. Med vettig preparering av området utanför Sviestadböjen (där jag själv kört många gånger med hjärtat i halsgropen) hade föraren med säkerhet klarat sig med blåmärken. Förjävligt.
Det var i bergskurvan det hände.
 

kungko

HAN MED KLYVD TUNGA...
Gick med
7 Jan 2005
Ort
Mantorp
Hoj
CRF 250R -07
då ja såg vad ja såg så känns allt det helt jävla galet....kan bara inte sluta tänka på det ja tänkte när ja såg han liggandes där på vallen....fan

lessen familjen å vänerna....
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Nyteknik skrev:
2166607 Jag känner inte föraren som tydligen avled vid vurpan i Sviestadböjen och tänker inte uttrycka några kondoleanser. Det skulle inte kännas rätt.

Däremot vill jag verkigen veta hur det kunde hända och hur de avskyvärt dåliga avåkningszonerna på Sviestad har fått se ut som de gör så länge - tills någon dör. Med vettig preparering av området utanför Sviestadböjen (där jag själv kört många gånger med hjärtat i halsgropen) hade föraren med säkerhet klarat sig med blåmärken. Förjävligt.
Det var bergskurvan. Och utan spekulationer, så han körde rakt fram efter knixen på långa rakan och lyckades missa första bergväggen (därav namnet bergskurvan), och vidare in i lekakulorna som tyvärr inte kunde stoppa honom i tid. Ni som känner till hur Watz vurpade, så var det på liknande sätt och upplevelse. Usch, tragisk. Fast förstör inte denna tråden genom att diskutera säkerhet runt Sviestad. Det tillhör en annan tråd isåfall (borde uppstå).
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Jag funderar lite på det Nyteknik skrev. Finns det någon handlingsplan hur man ska undvika att en snarlik olycka inträffar igen?

Edit: Okej, det tar vi i en annan tråd.
 

Bjork1

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2004
Ort
Norrköping
Hoj
På jakt!
Kan nån berätta hur man orkar???

Jag orkar inte med det längre, min andra kompis på mindre en 1 månad går bort i Mc krasch. Snälla kan nån berätta hur faan man bär sig åt? Allt känns bara som,,,,, jag vet inte. Det känns så orättvist,
Att ha blivit ifrån tagen två bra kompisar, kan inte beskrivas jag vet inte vad jag skriver känns bara som det känns bättre om man får kladda ner nåt, Jag trodde att jag känt på att hamna på botten av livet men nu är det som man faller minst lika långt ner till??? fattar inte kan inte, vill inte varför???
 
Last edited:

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
Känns ju helt förjävligt.

Jag såg verkligen fram mot SM på Sviestad - Ska vara där i stort sett hela veckan. Nu känns det inte alls lika kul längre.

Har kört massor med varv på sviestad - under flera år. Detta är den tankeställare man inte ville ha.

/A
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Bjork skrev:
2166662 Jag orkar inte med det längre, min andra kompis på mindre en 1 månad går bort i Mc krasch. Snälla kan nån berätta hur faan man bär sig åt? Allt känns bara som,,,,, jag vet inte. Det känns så orättvist,
Att ha blivit ifrån tagen två bra kompisar, kan inte beskrivas jag vet inte vad jag skriver känns bara som det känns bättre om man får kladda ner nåt, Jag trodde att jag känt på att hamna på botten av livet men nu är det som man faller minst lika långt ner till??? fattar inte kan inte, vill inte varför???


Kan inte säga något för att det ska kännas bättre. Men försök att kämpa vidare och tänk på att dom iallafall är tillsammans.
Just nu rejsar dom nog mot varandra bland molnen.
 

Wedell

Superstock 600 med hallonsylt.
Gick med
17 Nov 2004
Ort
Linköping
Hoj
CBR600rr 07a
fan det är fruktansvärt :( känner bara att roadracing inte kommer vara samma sak när man vet vad som kan hända :( .

Ja jag vet inte vad ni Andra tycker men jag tycker i alla fall att vi nästa lms träning och sen racet så samlar man in pengar från frivilliga och skickar en bucket blommor,

vila i fred
 

kungko

HAN MED KLYVD TUNGA...
Gick med
7 Jan 2005
Ort
Mantorp
Hoj
CRF 250R -07
addexxx skrev:
2166697 fan det är fruktansvärt :( känner bara att roadracing inte kommer vara samma sak när man vet vad som kan hända :( .

Ja jag vet inte vad ni Andra tycker men jag tycker i alla fall att vi nästa lms träning och sen racet så samlar man in pengar från frivilliga och skickar en bucket blommor,

vila i fred

det sas att vi som träna idag och inte krävde pengarna tebax, dom pengarna skulle gå till blommor oavsett utgången....
 

Wedell

Superstock 600 med hallonsylt.
Gick med
17 Nov 2004
Ort
Linköping
Hoj
CBR600rr 07a
m jag hörde det, men jag tycker det skulle vara snällt att visa att man bryr sig med nån namn lista typ och blommor...
 

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Ort
Åtvidaberg
Hoj
-
kungko skrev:
2166701 det sas att vi som träna idag och inte krävde pengarna tebax, dom pengarna skulle gå till blommor oavsett utgången....
Det va många som skänkte sina pengar.
Heder åt er.
Dessa kommer att gå till blommor på något sett, till familjen eller till begravningen.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Bjork skrev:
2166662 Jag orkar inte med det längre, min andra kompis på mindre en 1 månad går bort i Mc krasch. Snälla kan nån berätta hur faan man bär sig åt? Allt känns bara som,,,,, jag vet inte. Det känns så orättvist,
Att ha blivit ifrån tagen två bra kompisar, kan inte beskrivas jag vet inte vad jag skriver känns bara som det känns bättre om man får kladda ner nåt, Jag trodde att jag känt på att hamna på botten av livet men nu är det som man faller minst lika långt ner till??? fattar inte kan inte, vill inte varför???

Nä, fattar att när all jävlighet är ett faktum o något som Du o anhöriga måste ta del av så nära då är man inte stor själv..Utan bra o ha en polare/tjejen snacka av sig med/på eller här på sh, så "kladda" på Bjork helt okey.
 

kungko

HAN MED KLYVD TUNGA...
Gick med
7 Jan 2005
Ort
Mantorp
Hoj
CRF 250R -07
LOTTAK skrev:
2166713 Det va många som skänkte sina pengar.
Heder åt er.
Dessa kommer att gå till blommor på något sett, till familjen eller till begravningen.

tror nog dom kommer till sin rätt....
 

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Jag läser och känner ett starkt obehag. Tankarna går till alla som var där, till de drabbade och till de funktionärer som jobbade. Jag hoppas att LMK tar hand om de personer de kan ta hand om.

Hur stora rubriker får vi i tidningarna imorgon?
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top