Tja!
Har en Yamaha SZR 660 (som drar mycket olja). Jag läste lite i serviceboken och där stod det att man skulle kontrollera oljetrycket. Man skulle skruva loss en "plugg" ovanför oljefiltret och starta motorn.
Ifall oljetrycket var rätt skulle det komma olja ur hålet, kom det ingen olja inom en minut skulle det vara fel oljetryck.
Det tog typ 3 sekunder så hade det sprutat ut 0,5 l olja som en "kvast"
Hur ska det vara? Är det för högt tryck som det är nu? Kan det vara en anledning till att den drar så mycket olja? Vad säger egentligen oljetrycket?
Tack och kör så det ryker!
Har en Yamaha SZR 660 (som drar mycket olja). Jag läste lite i serviceboken och där stod det att man skulle kontrollera oljetrycket. Man skulle skruva loss en "plugg" ovanför oljefiltret och starta motorn.
Ifall oljetrycket var rätt skulle det komma olja ur hålet, kom det ingen olja inom en minut skulle det vara fel oljetryck.
Det tog typ 3 sekunder så hade det sprutat ut 0,5 l olja som en "kvast"
Hur ska det vara? Är det för högt tryck som det är nu? Kan det vara en anledning till att den drar så mycket olja? Vad säger egentligen oljetrycket?
Tack och kör så det ryker!