Olja till Husabergan ?

freddaj

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Husabusa Fs650e -06 , Suzuki RMZ 450 -06 motard
Ska snart hämta min nya husaberg och då kommer man till frågan vilken olja man skall använda, Har hör att shell´s Oljor skall vara riktigt bra men fått tag på OKQ8 SBK Racing 15W-50 För inköpspriset vilket ju är kanon.

Någon som har erfarenhet av OKQ8 oljor för innom just oljor är de väll inte världsledande som shell och alla andra stora namn.

Här är länk för produktinfo. http://www.okq8.se/data/internal/data/10/16/1141982504402/SBK Racing.pdf
 
Last edited:

freddaj

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Husabusa Fs650e -06 , Suzuki RMZ 450 -06 motard
fan vilken respons, komigen någon som har lite erfarenhet......:tummenupp
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
OkQ8 SBK är en utmärkt olja får du ett bra pris på den så handla....

Shell är för övrigt inte direkt världsledande utan skall man leta värstingsaker är Motul Repsol eller dyl mer rätt. Atts en Shell tar enorma överpriser för sin olja gör den inte ett dugg bättre, den är bra men långt ifrån bäst.
 

kiko

Peace ...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Ducce å Verte
Körde den oljan i min Husa utan problem, kör den både i Verten och duccen nu då även jag kommit över den till bra pris ... funkar kanon :)
 

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Den oljan är kanon, hade den i min husa också! Alvhems livs eller? Där kostar den 54kr litern har jag för mig.. :näsblod
 

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Ort
Varberg
Hoj
Husaberg FS650 -02
Japp sbk racing har jag med kört i husan hela tiden, funkar fint förutom att jag upplever att lådan blir lite hårdare efter den gått med samma olja i 4-5 timmar. Men då är det ju endå dags att byta :)
 

freddaj

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Husabusa Fs650e -06 , Suzuki RMZ 450 -06 motard
sådär, äntligen fick man lite vettiga svar.. köper 20l för drygt 300kr så därför var jag tvungen att fråga, tack så mkt.:)
 

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Ort
Varberg
Hoj
Husaberg FS650 -02
:brinnerup Skojjar du eller?! Det blir ju förhelvete 15 kr per liter! Jag tyckte det var billigt när jag köpte 20l för 1700 när jag innan dess betalat nästan 140 kr/liter...

Du har PM!
 

Motard nissen

numer sidvagnsnörd
Gick med
4 Jun 2004
Ort
Sorunda/södertälje
Hoj
Husaberg FE650s 02, YZ250 05, YZ125 81
fick hem en husa igår också, vart i fanken fick du tag på så billig olja?

Angående olja i bågen, ägaren innan hade kört på motul. Vågar jag byta till okq8 den har gått 30tim efter renovering
 

freddaj

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Husabusa Fs650e -06 , Suzuki RMZ 450 -06 motard
Motard nissen skrev:
2418659 fick hem en husa igår också, vart i fanken fick du tag på så billig olja?


Tyvärr det var nog ett önsketänkande om priset, hade kollat på fel olja när jag var in i butiken, den(SBK racing) ligger på exakt 1000 kr/ 20L det är ändå bra emot rek pris som är ca 3300 i butik för 20 liter.

törs inte svara på det dära angående byte av oljan men tror inte det skall vara några problem att byta olja, men bättre du hör med någon som verkligen vet.
:tummenupp
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
freddaj skrev:
2419347 Tyvärr det var nog ett önsketänkande om priset, hade kollat på fel olja när jag var in i butiken, den(SBK racing) ligger på exakt 1000 kr/ 20L det är ändå bra emot rek pris som är ca 3300 i butik för 20 liter.

törs inte svara på det dära angående byte av oljan men tror inte det skall vara några problem att byta olja, men bättre du hör med någon som verkligen vet.
:tummenupp

Vilken butik hitta du oljan för 50 spänn litern?
 

freddaj

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Husabusa Fs650e -06 , Suzuki RMZ 450 -06 motard
Fabbe skrev:
2419643 Vilken butik hitta du oljan för 50 spänn litern?

Min kusin som har hand om inköp på en hydralik affär och har okq8 som levrantör skulle ta hem denna olja för inköpspris. :tungan
 

brännupp

snabbe-mange
Gick med
2 Mar 2006
Ort
landskrona
Hoj
zx7r, svart som natten
freddaj skrev:
2415818 sådär, äntligen fick man lite vettiga svar.. köper 20l för drygt 300kr så därför var jag tvungen att fråga, tack så mkt.:)
hmmm här går man o köper olja för 120 kr litern
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top