Olja idag?

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tyresö
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
nån som vet var det går att få tag på nån shysst olja idag att ha i pocketbiken...Säg gärna vilken sorts olja som är duglig och vad den kostar m.m
 

Tsunami

Radical Riders
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
WS 1600 GSXR 600
Ken Keniff skrev:
nån som vet var det går att få tag på nån shysst olja idag att ha i pocketbiken...Säg gärna vilken sorts olja som är duglig och vad den kostar m.m

Satiol har bra low smoke olja typ 80:- litern
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Ken Keniff skrev:
Är den bra för en automathoj med slirkoppling då?
Slirkopplingen smörjs ändå inte. På en 2-takt får du bara smörjning där bränslet passerar.

Hörde att OKQ8 hade en miljövänligare 2-taktsolja som en nedrytningsbar, leta efter den, i övrigt kan du köra på vilken 2-taktsolja som helst gjord för mc. Alla mackar och mc-affärer har passande olja.
 

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tyresö
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
Ninjaboy skrev:
Slirkopplingen smörjs ändå inte. På en 2-takt får du bara smörjning där bränslet passerar.

Hörde att OKQ8 hade en miljövänligare 2-taktsolja som en nedrytningsbar, leta efter den, i övrigt kan du köra på vilken 2-taktsolja som helst gjord för mc. Alla mackar och mc-affärer har passande olja.
Men G6an är ju en fyrtaktare och soppan blandas inte ut med tvåtaktsolja ,utan det är bara att tanka i soppan direkt har jag förstått..Motrn ska vara ungefär samma som den som sitter i hondas fyrtaktare.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Å fasen, du har en 4-takt, det kunde du ju kläckt ur dig, i stort sett alla pocketbikes som det pratas om här på forumet är ju 2-takt. :)

Då ska du ha vanlig motorolja för 4-takts motorcyklar. Köp en rätt billig då det inte är några värstingar det rör sig om. :tummenupp
 

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tyresö
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
Ninjaboy skrev:
Å fasen, du har en 4-takt, det kunde du ju kläckt ur dig, i stort sett alla pocketbikes som det pratas om här på forumet är ju 2-takt. :)

Då ska du ha vanlig motorolja för 4-takts motorcyklar. Köp en rätt billig då det inte är några värstingar det rör sig om. :tummenupp
Men måste man inte ha nån special från tex Castrol? eller funkar det med statoil eller Q8 olja?..Man vill inte få nån olja som gör att det börjar slira i kopplingen ....Och jag lovar , jag ska aldrig glömma mer glömma att skriva in all info :pannkyss .....Men jag trodde alla viste att G6an var fyrtaktare :)
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Ligger slirkopplingen i oljebad eller inte? På min 2-taktare ligger den utanför torrt. Men då jag skrev mc-olja så ska det fungera ändå då den inte ska innehålla tillsatser som sänker friktionen i kopplingen.

Du skrev aldrig att det var en G6. Fast jag hade ändå inte vetat vad det var, de flesta har 14 eller 16 modellerna så jag antog att du menade en av dem.
 
Last edited:
Nyheter
Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

Top